Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Händer för mig ungefär en gång varannan timme. Om inte mindre...

Byt miner, inte pool

Verkar som att det bara varade ett tag

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Händer för mig ungefär en gång varannan timme. Om inte mindre...

Byt miner, inte pool

Konstigt. För mig händer det aldrig. Kör i och för sig inte BitCons.lc som pool heller...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Finns det något planerat datum för lanseringen av Köp- och säljfunktionen på sidan?

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Någon annan som får certifikatvarning med varning att sidan du ska besöka kan vara blablabla när ni ska logga in på bitcoins.lc? Vågar inte riktigt logga in! ;P

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanuvas:

Någon annan som får certifikatvarning med varning att sidan du ska besöka kan vara blablabla när ni ska logga in på bitcoins.lc? Vågar inte riktigt logga in! ;P

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gissar att problemet är pga. "Skickades från m.sweclockers.com" (Du använder en mobil enhet)
Kan du isåfall berätta lite om vilken enhet och vilken webbläsare så ska jag undersöka om det går att göra något åt det.

Tack på förhand.

Gysztaf: Det är på gång, jag kan inte säga exakt när - men inom en snar framtid.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Jag gissar att problemet är pga. "Skickades från m.sweclockers.com" (Du använder en mobil enhet)
Kan du isåfall berätta lite om vilken enhet och vilken webbläsare så ska jag undersöka om det går att göra något åt det.

Tack på förhand.

Ah, nej sorry, jag surfar på m.swec även på min dator då den sidan är mycket snabbare, så det är därför det står m.swec.

Men sen igår så har Chrome inte skrikit om certifikat så jag antar att något fixade sig...

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Är det något fel på bitcoin.lc? Jag får problem med att kommunicera och job finished meddelande konstant med jämna mellanrum.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Är det något fel på bitcoin.lc? Jag får problem med att kommunicera och job finished meddelande konstant med jämna mellanrum.

Flera tidigare har klagat på samma fenomen. Då har det varit växtvärk. Troligtvis är det samma nu...

Tvivlar på att det är något mer extremt till fel.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Hedersmedlem

Sajten utsattes för en DDoS-attack igår. Den kanske är tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr bytt till en mindre site för att datorn blir utan något att göra lite då och då.

Har iaf fått in 2.1 coins på under 24h, ruggigt bra

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

har bytt pool för tillfället pågrund utav återkommande connection problems, är detta något ni jobbar på eller är det bara jag? Kan tillägga att jag inte har några problem alls sedan jag bytte, kanske nämnvärt att det är en mindre pool.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk

Har också connection problems och har testat andra pooler utan problem. Hoppas att ni fixar det snart, för jag gillar den här poolen väldigt mycket

Permalänk
Medlem

Senaste nytt om sajten / systemet:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=10121.msg342565#msg3...

Sammanfattningsvis kan vi säga att det är rejält stora förändringar på gång

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Glömde nämna att jag i början av nästa vecka kommer kasta in 32GB RAM till i hårdvarunoden som systemet ligger på.
Samt 3x300GB 10k SAS i RAID5 som kommer aggera backup + användas till hemlig överraskning som kommer lite senare

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Glömde nämna att jag i början av nästa vecka kommer kasta in 32GB RAM till i hårdvarunoden som systemet ligger på.
Samt 3x300GB 10k SAS i RAID5 som kommer aggera backup + användas till hemlig överraskning som kommer lite senare

Blir intressant att höra vad det blir för överraskning...

Gratulerar till det nystartade företaget också! Hoppas det går bra för er

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Nya platformen är precis släppt, och det ser riktigt bra ut.
Lasten på systemet och svarstiderna har sjunkigt enormt.

Aldrig haft såhär snabba getworks någonsin! Idle-miners verkar vara löst samtidigt
Hitils - ser det skit bra ut, rent ut sagt.

Lite grafer:
http://www.bitcoins.lc/images/rrd1.png
http://www.bitcoins.lc/images/rrd2.png

Nu kan jag fokusera på att utöka sajten, systemet, lägga till användar-API och allt annat ni har längtat efter!

Stay tuned...

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag gjorde just en "instant payout" men när man går in och kollar på den så står det "no such transaction"?
Mina bitcoins försvann, men vart tog dem vägen?

De syns inte heller på mybitcoin.
Jag har gjort ovanstående förut utan problem!

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem

Ta det lugnt, det tar några minuter för transaktioner att gå igenom.
(Och blockexplorer har en delay på 10min AFAIK)

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Ta det lugnt, det tar några minuter för transaktioner att gå igenom.
(Och blockexplorer har en delay på 10min AFAIK)

/ Jim

Ok, tack jag tar en kaffe så länge

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Skrivet av Jine:

Nya platformen är precis släppt, och det ser riktigt bra ut.
Lasten på systemet och svarstiderna har sjunkigt enormt.

Aldrig haft såhär snabba getworks någonsin! Idle-miners verkar vara löst samtidigt
Hitils - ser det skit bra ut, rent ut sagt.

Lite grafer:
http://www.bitcoins.lc/images/rrd1.png
http://www.bitcoins.lc/images/rrd2.png

Nu kan jag fokusera på att utöka sajten, systemet, lägga till användar-API och allt annat ni har längtat efter!

Stay tuned...

/ Jim

låter ju bra på pappret, men jag sitter på jobbet och när jag loggar in på sidan så NADA hänger sig nästan direkt

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

Känns som poolen haft rejäl otur idag. Inte ett enda block på hela dagen?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Känns som poolen haft rejäl otur idag. Inte ett enda block på hela dagen?

Bara 2 block hittills idag..

Permalänk
Medlem

Hej!

Ville bara meddela att vi har ett planerat driftavbrott enligt nedan. Vänligen läs.

SERVICE WINDOW INFORMATION
Att: Selected Customers
Affected Service(s): XEN01 Node at STO4

We're going to do a planned hardware and software upgrade on the node running the Bitcoins.lc platform.
The hardware upgrade will result in a longer interruption (up to 10-15 minutes) and the software one will only require a quick restart (2-3 minutes).

In total, the service should not be affected for more then 20 minutes.

SERVICE WINDOW DETAILS
WHAT: Planned software and hardware upgrades.
WHEN: Thursday 2011-07-14 @ 18:00 - 18:30 CEST (GMT+02) - 16:00 - 16:30 GMT
DURATION: A longer interruption while hardware upgrades are being made (up to 15 minutes), and shorter interruptions of service during software upgrades.
SERVICES AFFECTED: All Internet and communication services for customers receiving this notice.

Thanks for your understanding and sorry for the short notice!

--
Best Regards,
Network Operations Center
Jine - http://www.jine.se

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Varför är det så taskig fart när man minar bitcoins, ligger inte ens på 400 hos er, kör jag på andra så ligger jag på 600

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

Hej!

Om du syftar på statistiken på websajten så är det bara en estimerad hashrate.
Den hashraten som rapporteras i din miner är alltid den korrekta.

Jag kan inte svara för vad andra använder för algoritmer för att räkna ut hashraten, men såvitt jag vet så ska den vara relativt korrekt.

Tänk även på att den är beräknad över senaste 30 minuterna - så om du minat i under 30 minuter kommer värdet inte stämma.

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Skrivet av Jine:

Hej!

Om du syftar på statistiken på websajten så är det bara en estimerad hashrate.
Den hashraten som rapporteras i din miner är alltid den korrekta.

Jag kan inte svara för vad andra använder för algoritmer för att räkna ut hashraten, men såvitt jag vet så ska den vara relativt korrekt.

Tänk även på att den är beräknad över senaste 30 minuterna - så om du minat i under 30 minuter kommer värdet inte stämma.

/ Jim

Syftar på programet jag minar med, kör med GUIminer och som sagt kommer inte upp i någon vidare fart eller är det så att man inte ska köra
med "phonix" eller hur det stavas

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk

Tja Jine kommer ej in på mitt konto hos er något problem?

Visa signatur

Dator?

Permalänk

Nu funkar det igen märkligt

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem

Vi har haft småproblem med bottar som spammar sönder sajten och skapar nya sessions * 500k som svämmar över sessionhanteringen i PHP. Så fort jag bara kan så lanserar vi ett nytt system som INTE är baserat på vanliga (dåliga) php-sessions utan har egen sessionhantering

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Skrivet av Jine:

Vi har haft småproblem med bottar som spammar sönder sajten och skapar nya sessions * 500k som svämmar över sessionhanteringen i PHP. Så fort jag bara kan så lanserar vi ett nytt system som INTE är baserat på vanliga (dåliga) php-sessions utan har egen sessionhantering

/ Jim

Ok tack för snabbt svar!

Visa signatur

Dator?