Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Beställde spel fick 2TB WD hårddisk,

Permalänk
Medlem

Beställde spel fick 2TB WD hårddisk,

hallå beställde dragon age origins från komplett för 207 kr och valde att betala med faktura, ja fakturan kom på mejlen och jag betalade den, skulle hämta ut paketet i dag och det visade sig att jag hade fåt en WD hårddisk på 2TB,

länk
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=575192#extra

så vad gör man säger man till komplett eller behåller man saken, personligen så vart jag bara jävligt irriterad över jag inte fick mitt spel som jag skulle ha att göra med under hela midsommar, behöver inte en sån värdelös hd vill ju fan inte byta ner mig, men undrar om jag ska behålla den bara för att jävlas med komplett för att dom skickar fel saker,

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem

Köp Dragon Age Origins Download edition (dvs, betala med internetbank eller kontokort och ladda ner spelet så kan du börja spela inom en timme ) från Webhallen för 89kr och sälj disken för 500kr om du inte behöver en extra lagringsdisk själv, utrymme kan man ju aldrig få för mycket av.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Haha måste ha varit en blind som packade ordern. Hmm vet inte riktigt vad jag skulle gjort. Vänta ett tag och se om dom tar kontakt då dom kanske upptäckt att de blivit fel. Men jag tror inte att dom kommer upptäcka det faktiskt.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Avstängd

Behåll den och gör som TiasE sa.

Permalänk
Medlem

Jag hade sagt tack så mycket och snabbt petat in disken i chassit här. Ang spelet så låter det väl bra att bara ladda hem den som föreslogs ovan.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Dom kommer md största sannolikhet inte märka av felet, har själv fått ett norskt tangentbord extra när jag beställde pc delar. likaså en X2 4600 cpu när jag beställde en X2 3800 cpu.

Men den hddn du fick är riktigt slö, har själv en sådan hemma o den är seg som fan, testa den som systemdisk för o se hur snabb den igentligen var vilket inte var en trevlig upplevelse,snabb är ett ord som inte ska nämnas i närheten av den disken
sedan som spel disk o det tog skit lång tid med laddning, sedan som nerladdnings disk o det fungerar,dock tar det längre tid o packa upp större filer.

Om du vill vara ärlig så kontaktar du Komplett om felet, och har du tur får du behålla hddn + så skickar dom spelet till dig.
annars säljer du hddn o köper spelet o tjänar en hacka

Permalänk
Medlem

JAG TÄNKTE faktiskt sälja skiten, spelet har jag nu köpt på el-giganten för 130kr, frågade vilka fantasipriser dom hade på spelet när dom tog 445kr i Gävle. Jag kan få spelet för 89kr på Webhallen, då kollade han och satt ner priset till mig, men vet man inte som person att det kostar mindre så lär man ju betala 445kr det säger inte precis personalen,

och på tall om Webhallen där jag för övrigt är vip kund så beställde jag saker till datorn bla spelet Dragon age men då fans inte spelet i Stockholm. Alla andra saker fans i Stockholm och jag funderade över varför dom aldrig skickade spelet det fanns ju 3st kvar i Solna, så jag ringde och fråga vad dom höll på med, det är väll inte så svårt att skicka dom 3st spel från Solna till Stockholm så får jag sakerna innan nyår, okey sa han, bra sa jag. När får jag sakerna då på torsdag sa han. Så ringde jag nu i tisdags och frågade om spelet hade kommit fram från Solna, nej sa han, fan sa jag, då kan du strunta i spelet och skicka resten av sakerna, har man handlat för nästan precis 50,000kr och är vip-kund så för det fan va bättre servis,

tsss Webhallen.

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem

Bara undrar, hur kan man "byta ned" sig, det är en lagringsdisk inte en systemdisk. Och man kan fylla på med lagringsdiskar tills SATA portarna tar slut. Varför byta när man kan lägga till ;).

Men iaf jao så det kan gå, första gången jag hört om att dem har blandat ihop mjukvara med hårdvara dock. Grattis till dig dock. fick ju en bra pryl som är mer värd än spelet i fråga ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

och på tall om Webhallen där jag för övrigt är vip kund

Säger inte mycket å va VIP kund där dock då det räcker att registrera sig på hemsidan och beställa för minst 1kr så är du VIP

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Säger inte mycket å va VIP kund där dock då det räcker att registrera sig på hemsidan och beställa för minst 1kr så är du VIP

JO SÅ ÄR DET MEN NÄR MAN HAR HANDLAT DÄRA FÖR DOM PENGARNA SÅ TYCKER MAN JU ATT DET BORDE VARA BÄTTRE, FÖRESTEN SPELET VERKAR BARA VARA SKIT, DET ÄR TRÅKIGT, SEGT, UPPLÄGGET ÄR SOM KYSS MIG I ARSLET, SPELET ÅLDERS GRÄNS ÄR ETT SKÄMT 18 SKA DET INTE VARA PÅ DET HÄR DET SKA VARA 12, WOW, HAR FAKTISKT LYCKATS MYCKET BÄTTRE I JÄMFÖRELSE OCH DET TYCKER JAG PERSONLIGEN ÄR VÄLDIGT ILLA, ATT MAN SKA BEHÖVA KLICKA PÅ ALLA SVAR MAN VILL GE ÄR SEGT, MAN PRATAR INGET SJÄLV, GRAFIKEN/ DETALJERNA ÄR VÄLDIGT DÅLIGT TYCKER JAG, SEN ATT MAN MÅSTE HA EN MASSA FOLK MED SIG SOM BARA ÄR I VÄGEN OCH DÖR, DET ÄR VÄLDIGT IRRITERANDE, DET ÄR FÖR FÖRUTBESTÄMT, MAN KAN INTE GÅ I VATTEN, MAN KAN INTE HOPPA, GÅR MAN UPP 2dm FRÅN MARKEN KAN MAN INTE GÅ UT FÖR ATT GINA NÄÄ DÅ MÅSTE MAN GÅ TILLBAKA, MED MERA

SÅ DET HÄRA SPELET VAR EN STOR BESVIKELSE FÖR MIG TUR ATT JAG FICK EN HÅRDDISK FÖR DET,

HA EN TREVLIG MIDSOMMAR ALLA

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

JO SÅ ÄR DET MEN NÄR MAN HAR HANDLAT DÄRA FÖR DOM PENGARNA SÅ TYCKER MAN JU ATT DET BORDE VARA BÄTTRE, FÖRESTEN SPELET VERKAR BARA VARA SKIT, DET ÄR TRÅKIGT, SEGT, UPPLÄGGET ÄR SOM KYSS MIG I ARSLET, SPELET ÅLDERS GRÄNS ÄR ETT SKÄMT 18 SKA DET INTE VARA PÅ DET HÄR DET SKA VARA 12, WOW, HAR FAKTISKT LYCKATS MYCKET BÄTTRE I JÄMFÖRELSE OCH DET TYCKER JAG PERSONLIGEN ÄR VÄLDIGT ILLA, ATT MAN SKA BEHÖVA KLICKA PÅ ALLA SVAR MAN VILL GE ÄR SEGT, MAN PRATAR INGET SJÄLV, GRAFIKEN/ DETALJERNA ÄR VÄLDIGT DÅLIGT TYCKER JAG, SEN ATT MAN MÅSTE HA EN MASSA FOLK MED SIG SOM BARA ÄR I VÄGEN OCH DÖR, DET ÄR VÄLDIGT IRRITERANDE, DET ÄR FÖR FÖRUTBESTÄMT, MAN KAN INTE GÅ I VATTEN, MAN KAN INTE HOPPA, GÅR MAN UPP 2dm FRÅN MARKEN KAN MAN INTE GÅ UT FÖR ATT GINA NÄÄ DÅ MÅSTE MAN GÅ TILLBAKA, MED MERA

SÅ DET HÄRA SPELET VAR EN STOR BESVIKELSE FÖR MIG TUR ATT JAG FICK EN HÅRDDISK FÖR DET,

HA EN TREVLIG MIDSOMMAR ALLA

Skriker du eller? Annars är det ganska jobbigt att bara läsa versaler

Permalänk
Medlem

Du är lite speciell du joche_87

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

hallå beställde dragon age origins från komplett för 207 kr och valde att betala med faktura, ja fakturan kom på mejlen och jag betalade den, skulle hämta ut paketet i dag och det visade sig att jag hade fåt en WD hårddisk på 2TB,

länk
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=575192#extra

så vad gör man säger man till komplett eller behåller man saken, personligen så vart jag bara jävligt irriterad över jag inte fick mitt spel som jag skulle ha att göra med under hela midsommar, behöver inte en sån värdelös hd vill ju fan inte byta ner mig, men undrar om jag ska behålla den bara för att jävlas med komplett för att dom skickar fel saker,

Tjena!

Du! Behåll gärna hårddisken! MEN! När butiken Komplett kommer ha inventering på företaget kommer dom att märka att dom har skickat ut en hårddisk till dig och du kommer säkerligen få en faktura på den.
Ring till Komplett och säg att dom har gjort fel! Så kan dom nog hjälpa dig med att åtgärda detta problem!

Säger detta av egen erfarenhet, har nämligen jobbat på Elkjöp i Norge, och där blev det sånna här fel. Då skickade vi ut en faktura till kunden. Tror Komplett kommer göra samma sak.

Permalänk
Medlem

Hade jag beställt en spel för dryga tvåhundringen från komplett & fått en HDD som kostar 650:- så hade jag hållt käft eftersom komplett gör som vi andra forumanvändare nämligen dvs. läser på forumet!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Järnet:

Tjena!

Du! Behåll gärna hårddisken! MEN! När butiken Komplett kommer ha inventering på företaget kommer dom att märka att dom har skickat ut en hårddisk till dig och du kommer säkerligen få en faktura på den.
Ring till Komplett och säg att dom har gjort fel! Så kan dom nog hjälpa dig med att åtgärda detta problem!

Säger detta av egen erfarenhet, har nämligen jobbat på Elkjöp i Norge, och där blev det sånna här fel. Då skickade vi ut en faktura till kunden. Tror Komplett kommer göra samma sak.

hur skall de vet vem de har skickat hårddisken till, i deras system står det ju att de har skickat ett spel till honom. På större företag har man nog mer än ett saldofel i sitt lager.

Permalänk
Medlem

jag har bestämt mig för att lämna tillbaka disken, då jag inte använder sånt skit, men dom ska betala mig för restid och bensin, annars så säger jag bara att disken var trasig när jag packade upp den, vill ni ha tillbaka den??? vill dom inte betala så repar JAG DISKEN SOM KOMPENSATION,

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem

Är du verkligen 87:a? för då låter som en 14-årig aspie

Och att klaga när då får något 3 gånger så dyrt är ganska konstigt

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant tråd att följa måste jag säga. Du måste hålla oss uppdaterade med ditt äventyr, jocke_87!

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Trevlig kund du verkar vara!!

Lycka till med framtida köp.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Jag jobbar i lagerbranschen. Dom kommer märka att det fattas en Hd, men dom kommer aldrig höra av sig till dig att det har blivit fel.
Eller kräva dig på retur eller pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Trevlig kund du verkar vara!!

Lycka till med framtida köp.

Det har inte ett jävla dugg med att varar trevlig kund, beställer jag en vara så är det den jag ska , inte fan går du in till Media Market och ska ha ett kylskåp och så kommer dom ut med en ut med en soffa till dig.

Då spelar det ingen roll om den är billigare/dyrare, du kan inte kyla dina tomater likt förbannat, eller hur,

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

JO SÅ ÄR DET MEN NÄR MAN HAR HANDLAT DÄRA FÖR DOM PENGARNA SÅ TYCKER MAN JU ATT DET BORDE VARA BÄTTRE, FÖRESTEN SPELET VERKAR BARA VARA SKIT, DET ÄR TRÅKIGT, SEGT, UPPLÄGGET ÄR SOM KYSS MIG I ARSLET, SPELET ÅLDERS GRÄNS ÄR ETT SKÄMT 18 SKA DET INTE VARA PÅ DET HÄR DET SKA VARA 12, WOW, HAR FAKTISKT LYCKATS MYCKET BÄTTRE I JÄMFÖRELSE OCH DET TYCKER JAG PERSONLIGEN ÄR VÄLDIGT ILLA, ATT MAN SKA BEHÖVA KLICKA PÅ ALLA SVAR MAN VILL GE ÄR SEGT, MAN PRATAR INGET SJÄLV, GRAFIKEN/ DETALJERNA ÄR VÄLDIGT DÅLIGT TYCKER JAG, SEN ATT MAN MÅSTE HA EN MASSA FOLK MED SIG SOM BARA ÄR I VÄGEN OCH DÖR, DET ÄR VÄLDIGT IRRITERANDE, DET ÄR FÖR FÖRUTBESTÄMT, MAN KAN INTE GÅ I VATTEN, MAN KAN INTE HOPPA, GÅR MAN UPP 2dm FRÅN MARKEN KAN MAN INTE GÅ UT FÖR ATT GINA NÄÄ DÅ MÅSTE MAN GÅ TILLBAKA, MED MERA

SÅ DET HÄRA SPELET VAR EN STOR BESVIKELSE FÖR MIG TUR ATT JAG FICK EN HÅRDDISK FÖR DET,

HA EN TREVLIG MIDSOMMAR ALLA

Det där är den längsta meningen jag har sett på SweClockers hahaha
Otroligt roligt att följa din tråd! xD Vi borde klistra den...

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Behåll disken och var nöjd, det skulle jag gjort. Har de gjort fel så märker de nog inte det så många tusen ordrar de har i månaden. Sen håller jag med några andra här, act your age.

Permalänk
Medlem

Midsommarfirande innebär alkohol, dåligt temperament på det är ingen bra kombination.

Köpte precis grafikkort från komplett, där det saknades en adapter i förpackningen som enligt produltbeskrivning skulle finnas där, något även andra sidor skrivit fel på, tillverkaren som missat må vara.
Får nu en adapter hemskickad värd 295 för att man hörde av sig och gav dem en chans att fixa felet.
Komplett har alltid skött sig djävligt bra mot mig, och jag betvivlar skarpt att de skickade dig en dyrare artikel för att djävlas.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det räcker nu. Hör av dig till Komplett för att reda ut saken.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||