Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Har inget att göra på dagarna

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scienta:

Börja träna boxning! 15 är perfekt ålder att börja i. Alternativt annan kampsport, men just boxning är bra att börja med om man aldrig tränat förut. Gymma är väl inte direkt optimalt när kroppen inte växt färdigt än?

Vad är det för skillnad på att gymma och träna boxning, kampsport, fotboll eller någon annan sport? Så du menar att all form av träning hämmar växten? Vi kanske borde plocka bort gymnastiken ur skolan och spika fast barnen i permobiler så att de inte råkar få motion.

Men jag kanske bara svamlar..

OT: köp dig en psykkel och bege dig ut i landskapet. Man hinner rätt långt på 12 timmar. Glöm inte solskydd och ett bra antal liter vatten tillsammans med litta maud. Jag har i flera år drömt om att jag psykklat till far min som bor 10 mil bort. Förrförra sommaren gjorde jag slag i saken. Det var riktigt trevligt på en psykkel utan växlar. Gjorde även samma sak förra sommaren, missade att det var 35 grader varmt på hemvägen bara.

Eller börja spela något mmorpg kanske? Jag kan rekommendera anarchy online, det är gratis utan expansionerna.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Där ser man!

Skrivet av CCWarlock:

Vad är det för skillnad på att gymma och träna boxning, kampsport, fotboll eller någon annan sport? Så du menar att all form av träning hämmar växten? Vi kanske borde plocka bort gymnastiken ur skolan och spika fast barnen i permobiler så att de inte råkar få motion.

Men jag kanske bara svamlar..

Du svamlar väldigt mkt nu. Jag sa aldrig någonting om att det hämmar växten, samt att min kommentar var en fråga och inte ett påstående. Läs om, läs rätt!

Själv ser jag iaf kampsport som en bättre träning då det ger mer, men det där är ju väldigt personligt (beror ju på vad man vill få ut av sin träning). Att pröva på något nytt är ju aldrig fel iaf!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Sätt dig på cykeln och utforska landsbygden. Som någon sa kommer man långt på tolv timmar. Själv tog jag mig dryga sju mil i förrgår och hittade en ny badplats :).

Passa på att skaffa dig lite fiskeprylar också, så har du sommaren avklarad. Glöm inte solskydd!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag har svårt att se hur vaderna skulle få någon direkt träning när man cyklar. Jag har cyklat en hel del i mitt liv faktiskt och jag tror aldrig jag blivit trött i vaderna av det.

Vet inte vad det heter men använder tekniken själv. Går ut på att cyklar med foten undertiden som man trampar med benet. Man gör en cykelrörelse med själva foten, för att kunna applicera tryck på pedalen under en längre tidsperiod i varje cykel. Kräver mer, men ger en bra boost när man behöver hålla hastigheten uppe. Är man jämt vältränad så är det lättare använda denna teknik än att så att säga bara trampa. Detta om något tränar vaderna när man cyklar.
Visst, resten av benen tränas mer, men detta om något ger träning för vaderna när man cyklar.

-----------
TS, börja dansa! Det är i värsta fall socialt. I bästa fall lite svettigt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att det finns något som belastar vaderna inom mountainbike och med rundtrampsteknik (om du har cykelskor som låser skorna på på pedalen).

Iaf låter det lite som så i denna tråd, även om jag inte riktigt lusläst den.

http://happymtb.org/forum/read.php/1/152989

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Skaffa en flickvän, det tar tid !

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Skrivet av Tater:

Skaffa en flickvän, det tar tid !

Det håller jag med dig om. Och pengar...

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

är snart klar med mitt basbygge, gjorde en test körning med oavstämd låda och lös baffel, vilket drag det var endå. ska bli riktigt intressant och se hur det blir när den är klar. dessvärre kan störningsjouren och jag bli goda vänner :/

har du hittat något att göra än då?

tjejer är onda...jag bitter??? nä

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Men hörrni, detta är sweclockers och ni tipsar bara om icke-datoriserade saker?

* Lär dig programmera. Välj ett språk, varför inte C? Välj sedan ett konkret projekt att bygga, det gör det lättare att lära sig än att bara följa exempel. Skriv ett eget tre-i-rad, eller varför inte en implementation av Conway's game of life?
* Lär dig att bygga ett kluster. Har du inte massa datorer kan du ju köra VMWare/Virtualbox och klustra några VM-burkar.
* Skaffa ett PICKit II och lär dig programmera mikrokontrollers.
* Kan du använda linux-baserade OS? Om inte, välj ett mål (t.ex. skapa en webserver) och kör på.
* Måla om datorlådan. Är den för dyr kan du ju köpa billig ATX-låda och vålda

Icke-datoriserat:
* Skriv en novell
* Införskaffa alla avsnitt av Simpsons och se hur många säsonger du klarar på raken
* Bind din egen bok
* Köp en engångskamera, välj ett tema och ta 24 bilder på 24 timmar. Roligt om man kan utmana kompisarna på samma tema
* Köp en gitarr och lär dig spela Bad moon rising. Billig låda: http://www.hobbex.se/produkter/musik-disco/3121-akustisk-gita...
* Eller gör samma sak med en ukulele, de är också billiga

Permalänk
Medlem

jag tar det för givet att du inte har något att göra på dagarna på grund av sommarlov, och att efter sommaren så är du tillbaka i skolbänken.

en bra aktivitet är ju att Fiska, alltid kul att upptäcka nya fiskeställen. sen då du dragit upp en fin fisk, fotografera den släpp i den igen och sen skryt online om den.

annars är ju fotografering en helt ok hobby dock dyrare än fiske.

eller sök ett sommarjobb och utöka din budget ännu mer.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Det håller jag med dig om. Och pengar...

haha +1 xD

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008