Missfärgad MBP 15" 2010

Permalänk

Missfärgad MBP 15" 2010

Hej, haft min MBP sedan 2010 och allt har fungerat fint. Under de senaste dagarna har det varit snuskigt varmt, så mina hand-palms har varit rätt fuktiga och det har bidragit till en missfärgning på mitt aluminium.

Varför skedde detta? För några dagar sedan så såg man inga spår alls av detta. Den har varit superfin, men något måste ha hänt...

Kan man få bort det på något sätt?

Permalänk
Medlem

Märkligt! Ser verkligen ut som oxidation(rost) då aluminiumoxid är vitt. Men kroppen ska väl vara anodiserad? Ska inte kunna hända..

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Hej, haft min MBP sedan 2010 och allt har fungerat fint. Under de senaste dagarna har det varit snuskigt varmt, så mina hand-palms har varit rätt fuktiga och det har bidragit till en missfärgning på mitt aluminium.

http://www.utterberg.net/upload/img/168d52c64d52200.jpg

Varför skedde detta? För några dagar sedan så såg man inga spår alls av detta. Den har varit superfin, men något måste ha hänt...

Kan man få bort det på något sätt?

Du kanske svettas frätande syra, ungefär som en Alien?

Permalänk
Medlem

Innan alla fruktar det värsta, kanske kolla om det går att tvätta bort med en trasa eller något? (var självklart försiktig så ingen vätska kommer i kontakt med tangenterna eller trackpadden)

Permalänk
Medlem

Du kanske glömde köpa till Apple Anti-discoloration protection för 899:- ?

Permalänk
Skrivet av Tumvante:

Märkligt! Ser verkligen ut som oxidation(rost) då aluminiumoxid är vitt. Men kroppen ska väl vara anodiserad? Ska inte kunna hända..

Har ingen aning, men det syns mindre nu, men det är fortfarande kvar. Har typ slitit bort lite av missfärgningen lite, hur det nu gick till. Putsade det massa innan med mikrofibertrasa och vatten. Inget hände av det.

Skrivet av furuliden:

Du kanske svettas frätande syra, ungefär som en Alien?

Aa, så måste det nog vara. Jobbigt för mig.

Skrivet av Narien:

Innan alla fruktar det värsta, kanske kolla om det går att tvätta bort med en trasa eller något? (var självklart försiktig så ingen vätska kommer i kontakt med tangenterna eller trackpadden)

Har testat med det inget hände, aja det syns i alla fall mindre nu!
Men det är nog värt att vara försiktig om man svettas mycket. Eller något.

Skrivet av partynikko:

Du kanske glömde köpa till Apple Anti-discoloration protection för 899:- ?

Hihihi, kul. Skulle faktiskt inte förvåna mig om det fanns!

Permalänk
Medlem

Om det är oxidation så tvätta inte bort det. För aluminium "rost" är stabilt dvs det äter sig inte inåt.
Men om du tar bort det så kommer det bildas ett nytt lager rost och skalet blir lite tunnare, efter några gånger så

Visa signatur

System: Team Red