Kan ej välja då jag inte vet riktigt.. förslag?

Permalänk
Medlem

Kan ej välja då jag inte vet riktigt.. förslag?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=892913,922457

Corsair Force 3 Series F120 120GB för ca 1800kr

och

Corsair Force GT Series F120 120GB för ca 2300kr.

Skillnaden är (vad jag märker) är att GTn är lite snabbare?

Jag vill gärna uppgradera min laptop hårddisk och är ute efter något som jag kan ha och behålla även när jag uppgraderar laptop nångång eller har ett nytt stationärt system. i vilket fall så såg jag dessa två och de är båda på 120GB men jag vet som inte om det skulle vara så märkbart stor skillnad om jag tog GTn? jag spelar inga spel riktigt men uppskattar snabb uppstart av program som photoshop och Autocad. sitter just nu på en mekanisk disk på laptopen.

om ingenting kan övertyge mig om att köpa den dyrare bara för att den är inget annat än snäppet vassare så köper jag den billigare

Tackar i förhand!

Kom gärna med tips på andra diskar som ni skulle rekommendera! får gärna vara billigare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

visst fungerar den på min laptop som inte stödjer 6gb/s ? jag förstår att jag inte utnyttjar hela prestandan då, men disken kommer inte vara i min laptop for ever. men den behövs där just nu.

Permalänk
Medlem

Jadå alla diskarna är bakåtkompatibla så du kan köra de i en Sata eller Sata2 port.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

utmärkt! tack för dina snabba svar! ska beställa https://www.inet.se/artikel/5315115/corsair-ssd-force-gt-120g...

på en gång