XBMC vägrar spela upp i MPC-HC

Permalänk

XBMC vägrar spela upp i MPC-HC

JAG HAR LÖST PROBLEMET FILEN SKA JU SÅKLART LIGGA PÅ RÄTT STÄLLE!

Jag har fipplat runt i ett par timmar nu men XBMC öppnar i sin egen spelare hur jag än gör :S
Tips och förslag?

C:\Program Files (x86)\XBMC\userdata\playercorefactory.xml

<playercorefactory> <players> <player name="MPC-HC" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <filename>C:\Program Files\MPCHC\mpc-hc.exe> <args>C:\Program Files\MPCHC\mpc-hc.exe /close</args> <hidexbmc>false</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> </players> <rules action="prepend"> <rule video="true" player="MPC-HC"> </rule> </rules> </playercorefactory>

EDIT*

<playercorefactory> <players> <player name="MPC-HC" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <filename>C:\Program Files\MPCHC\mpc-hc.exe</filename> <args>"{1}"</args> <hidexbmc>true</hidexbmc> <hideconsole>true</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> </players> <rules action="prepend"> <rule video="true" player="MPC-HC"> </rule> </rules> </playercorefactory>

Permalänk
Medlem

Personligen blev jag något förvirrad av ovanstående post (no offense).

Det som behöver göras är att skapa en ny .xml-fil (lättast är att kopiera en annan) och döpa den till playercorefactory.xml samt klistra in följande i filen:

<playercorefactory> <players> <player name="MPC-HC" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <filename>C:\Program Files\MPC-HC\mplayerc.exe</filename> <args>"{1}" /fullscreen /close</args> <hidexbmc>false</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> </players> <rules action="prepend"> <rule filetypes="mkv" filename=".*720p.*" player="MPC-HC"/> </rules> </playercorefactory>

Se till att ändra sökvägen till MPC-HC om den skiljer sig.

Mer information om rules och arguments finns här http://wiki.xbmc.org/?title=HOW-TO_use_an_External_Player_for_media_playback

Permalänk
Skrivet av Alzer:

Personligen blev jag något förvirrad av ovanstående post (no offense).

Det som behöver göras är att skapa en ny .xml-fil (lättast är att kopiera en annan) och döpa den till playercorefactory.xml samt klistra in följande i filen:

<playercorefactory> <players> <player name="MPC-HC" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <filename>C:\Program Files\MPC-HC\mplayerc.exe</filename> <args>"{1}" /fullscreen /close</args> <hidexbmc>false</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> </players> <rules action="prepend"> <rule filetypes="mkv" filename=".*720p.*" player="MPC-HC"/> </rules> </playercorefactory>

Se till att ändra sökvägen till MPC-HC om den skiljer sig.

Mer information om rules och arguments finns här http://wiki.xbmc.org/?title=HOW-TO_use_an_External_Player_for_media_playback

Precis man måste dock lägga filen i rätt userdata mapp något som jag misslyckades med, eftersom jag var smart och bara sökte efter userdata.

Permalänk

Måste fråga vad det är för fördel att spela upp genom MPC HC istället för XBMC egna spelare. Märker man nån större kvalitets skillnad ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Ja det kan man göra om man använder följer den här guiden. http://www.homecinema-hd.com/output_en.html

Jag kör mpc hc för att jag tycker att xbmc är alldeles för opraktiskt att konfigurera och alla inställningar har konstiga namn mm. Man nackdelen är att man förlorar viss funktion men inget som jag inte har kunnat lösa eller saknar.