Permalänk
Medlem

Någon som är intresserad av att vara med i en grupp för att rusha till mapping?

Vi är för närvarande två stycken:

  • EQ/sunder Slayer

  • Full Ele convert Bow PF

Krav:

  • God förståelse av spelet

  • Discord (voice)

  • Gärna över 20 år

På discord nickar jag Vauxite#0645

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claews:

Någon som är intresserad av att vara med i en grupp för att rusha till mapping?

Vi är för närvarande två stycken:

  • EQ/sunder Slayer

  • Full Ele convert Bow PF

Krav:

  • God förståelse av spelet

  • Discord (voice)

  • Gärna över 20 år

På discord nickar jag Vauxite#0645

Är sugen, lägger till på discord för att fråga lite mer

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

39min kvar, frostbolt miner blir det för mig

Permalänk
Medlem

Plats 1794 i kön, jävla patch servers å gå ner för de med GGG's launcher när man preloadat å allt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Plats 1794 i kön, jävla patch servers å gå ner för de med GGG's launcher när man preloadat å allt

Ja det var lite surt. Men med plats 1794 lär du ju komma in nästan direkt ändå. Själv lyckades jag på något sätt få plats nummer 156 i kön. Skönt att vara ledig 3 veckor till och inte ha några tentor alls efter sig (på måndag om 3 veckor börjar tredje året på högskolan).

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Ja det var lite surt. Men med plats 1794 lär du ju komma in nästan direkt ändå. Själv lyckades jag på något sätt få plats nummer 156 i kön. Skönt att vara ledig 3 veckor till och inte ha några tentor alls efter sig (på måndag om 3 veckor börjar tredje året på högskolan).

Jo jag vet, brukar rulla på ganska bra, kändes ändå surt när man nu förberett allt Men taggad på å lira iaf!

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Server restart. Fantastiskt att de ändra stått pall tills nu.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Server restart. Fantastiskt att de ändra stått pall tills nu.

Planerad kisspaus kallas det.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Servrarma är inte sådär jättestabila nu

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Bara glad att man inte dött pga krasherna ännu, stått relativt safe när de gått ner

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Bara glad att man inte dött pga krasherna ännu, stått relativt safe när de gått ner

en av orsakerna jag ej kör HC denna liga

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

en av orsakerna jag ej kör HC denna liga

Äsch, man får leva lite, och nu efter de 3 första krasherna/omstarterna så har det flutit på riktigt bra
Gått lite långsamt men lever iaf fortfarande.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Äsch, man får leva lite, och nu efter de 3 första krasherna/omstarterna så har det flutit på riktigt bra
Gått lite långsamt men lever iaf fortfarande.

blir fortsättning i kväll.
nu golf

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

fy va segt att ladda ner.. kommer ta halva dan tanka 7gb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fy va segt att ladda ner.. kommer ta halva dan tanka 7gb...

Hade jag sett detta tidigare hade jag erbjudit att skicka över hela ggpk filen men jag utgår från att du fått hem patchen vid det här laget.
Seedade strax under 500GB av preload patchen igår fram till dess att servrarna gick upp så att dela den med 1 person till hade knappast gjort mig något.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om spelet har blivit mer krävande för datorn med nya exp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spide:

Någon som vet om spelet har blivit mer krävande för datorn med nya exp?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte vad jag vet, känner inget själv men å andra sidan bör jag inte det med den hårdvara jag har heller.
Dock finns det ju ett nytt alternativ med DX11 som heter Dynamic Resolution som hjälper dig bibehålla FPS genom att sänka grafiken på texturer osv om du droppar under ett tröskelvärde.

Och helt off topic så Kitava A10 nere, Harbinger HCSSF, riktigt intensivt, de som redan kört fighten vet nog vilket ögonblick jag tyckte var värst Var nere på <100 HP och var tvärsäker på att det var slut när elden äntligen försvann.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Blev anti på Diablo 3 och Blizzards sätt att skita i spelet och släppa halvhjärtat innehåll.

Har börjat köra PoE som total noob. Testade det en gång tidigare men fastnade inte då och tyckte det var torrt. Men har spelat ett par timmar, men blivit mer intresserad nu, kommit mer in i spelet.

Permalänk
Medlem

jäklar va svårt spelet är, act4 bossen var llite jobbig att få ner trots min marauder är lvl 53.. men kul att spelet nu har mycket content och hela 10 akter.

Permalänk

några här som är sugna på att springa lite maps är just nu klar med alla 10 act,
ska börja springa 1 maps nu. lirar softcor.

Permalänk
Medlem

Suget efter detta spel när man jobbat färdigt nästa vecka!

Permalänk
Medlem

@spide: Upplever bättre prestanda, iofs bytt CPU men tror fortfarande GPU är flaskhalsen. Var det innan iallafall. Värt att nämna är att jag inte spelat igenom hela act 5 än vilket brukade vara lite av en problem act för min dator.

Edit: Försöker spela en Marauder summoner med The Baron Closed Helmet, men hjälmen kostar ju 100 chaos av nån anledning. Den ska mig veterligen vara rätt vanlig drop men den kanske är ovanligt populär nu? Nån som har koll?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

@spide: Upplever bättre prestanda, iofs bytt CPU men tror fortfarande GPU är flaskhalsen. Var det innan iallafall. Värt att nämna är att jag inte spelat igenom hela act 5 än vilket brukade vara lite av en problem act för min dator.

Edit: Försöker spela en Marauder summoner med The Baron Closed Helmet, men hjälmen kostar ju 100 chaos av nån anledning. Den ska mig veterligen vara rätt vanlig drop men den kanske är ovanligt populär nu? Nån som har koll?

Baron SRS (Necro dock) är en av de mest hypade starting buildsen för 3.0 eftersom den är lätt att levla men även stark i endgame, speciellt efter att Uber kommit 2a i både Mayhem och Turmoil med just den builden.
Men man klarar sig utmärkt utan The Baron tills det är dags för typ T12+ maps, men även då går det utmärkt utan, kör med en Bone Helmet (30-40% minion damage) tills du hittar en eller har råd att köpa en.

Och hur brukade A5 vara en problem akt för din dator när den är helt ny? Eller har du nyss uppgradetat och hade problem med A5 i betan?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@TiasE: Tack för den utförliga förklaringen samt tipset om en billigare ersättare tanken med min build är att försöka komma över 1000 strength

act 4 var det såklart jag menade, kaoms ställe brukade stressa grafikkortet till max... spelar för övrigt i 3440x1440 100hz.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Vilka sköldar man kan hitta i nya expansionen alltså. Förmodligen den bästa jag någonsin hittat. Synd att jag kör tvåhandare nu bara.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Vilka sköldar man kan hitta i nya expansionen alltså. Förmodligen den bästa jag någonsin hittat. Synd att jag kör tvåhandare nu bara.
http://i.imgur.com/mIVXcfA.jpg

Brukar vara så, droppar bra grejer förutom det man använder.

Permalänk
Medlem

Jag är fast på akt 5, questen säger att jag ska ta ship back to wraeclast men var tusan gör man det? kartan säger mig ingenting...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag är fast på akt 5, questen säger att jag ska ta ship back to wraeclast men var tusan gör man det? kartan säger mig ingenting...

I området dit Sin tar dig när du är klar med Kitava så pratar du med Lilly som står på bryggan till vänster om waypointen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag är fast på akt 5, questen säger att jag ska ta ship back to wraeclast men var tusan gör man det? kartan säger mig ingenting...

Skrivet av TiasE:

I området dit Sin tar dig när du är klar med Kitava så pratar du med Lilly som står på bryggan till vänster om waypointen.

http://i.imgur.com/KYGwWEC.jpg

Exakt samma sak hände mig. Jag portalade dock ifrån bossrummet, och när jag skulle tillbaka stod det att det var farligt ställe... eftersom Sin flyger iväg en därifrån. Nåja.. Till slut fann jag rätt dock, yay!

Har förövrigt grymt kul i Path of Exile nu. Grym expansion! Se, och lär, Blizzard. Blizzard är grymma på alla sätt... därför man kanske undrar lite extra kring Diablo 3.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Är lite förvirrad när de kommer till PoEs prestanda, för det mesta ligger jag på min FPS cap på 100 fps, men i städer när det är många andra med specialeffekter så ligger min fps runt 70, men varken CPU eller GPU belastas till 100%, CPU ligger i 25% och GPU ligger runt 60%... RAM minnes användningen ligger på 38% och spelet ligger på min nvme ssd. Någon som upplever liknande?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic