"Han är död, Jim!" - Chrome fått hybris.

Permalänk
Medlem

"Han är död, Jim!" - Chrome fått hybris.

Jag råkade komma åt "på och avstängnings knappen" på laptopen, och följande dök upp på skärmen.

Man kan ju inte låta bli att inte ställa sig frågan, vem den här "Jim" är. Och vem är det som är död igentligen ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ah, ja nu fick man ju lite mer klarhet i det hela. Jag blev ju lite fundersam över den här "Jim", det lär jag ju erkänna.
Att följa Star Trek är inte min starka sida.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fick en rolig, men tydlig, infobox när jag startade wn windowsdator en gång. "Du måste installera om windows" Man kunde bara trycka ok sen hände inget, var bara att installera om

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Skrivet av Lappa:

Fick en rolig, men tydlig, infobox när jag startade wn windowsdator en gång. "Du måste installera om windows" Man kunde bara trycka ok sen hände inget, var bara att installera om

Det var förmodligen windows filskydd som sa åt dig att stoppa in skivan så att den kunde reparera någon systemfil.
Det kom upp några gånger på farsans dator med windows 2000 som jag såklart inte hade någon skiva till. Bara att trycka avbryt och lyckligt leka vidare

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av liv&helvete:

http://img853.imageshack.us/img853/2336/vemarjim.jpg

Jag råkade komma åt "på och avstängnings knappen" på laptopen, och följande dök upp på skärmen.

Man kan ju inte låta bli att inte ställa sig frågan, vem den här "Jim" är. Och vem är det som är död igentligen ?

Tycker det är en jävla dum ide. Hade en massa besvär med att ta reda på vad det var. Har en SSD disk och hann därför inte läsa vad som stod, trodde det var nåt malware skit och sökte givetvis igenom datorn men hittade inget. Hann ju bara läsa att "Han är död, Jim"
Fick ta fram mobilen och videofilma när jag stängde av datorn. Efter ett par försök kunde jag äntligen ta fram en frame som gick att läsa, och såg att det var detta otyg som spökade. Tror faktisk att många har fått lite panik pga. detta.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Hehe, att det var Cap. James Kirk förstod jag direkt... trek skadad som man är

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Kan ändå tycka det är lite dåligt att ni, som huserar på sveriges största nördforum, inte kopplar det där.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Billy Bob:

Kan ändå tycka det är lite dåligt att ni, som huserar på sveriges största nördforum, inte kopplar det där.

Nja, när man knappt hinner läsa skiten, och dessutom hatar Star-trek mer än nåt annat är det inte så lätt. (tål inte sci-fi)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Kan ändå tycka det är lite dåligt att ni, som huserar på sveriges största nördforum, inte kopplar det där.

Nja, nu är det väl mer så här att det är ju inte bara "nördar" som hänger här. Så lite tolerans får man väl ändå ha tycker jag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jasså, det är så det står. Jag har bara hunnit se en lila skärm med något vitt kludd på.
Då har man fått det förklarat

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Detta hade varit rejält mycket roligare om TS råkat heta Jim.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Nja, nu är det väl mer så här att det är ju inte bara "nördar" som hänger här. Så lite tolerans får man väl ändå ha tycker jag.

borde ju vara 99% nördar här ivf

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Detta hade varit rejält mycket roligare om TS råkat heta Jim.

Vad menar du med det ? Nu känner jag inte dig, och du känner inte mig. Men någon form utav respekt vore ju inte fel.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Vad menar du med det ? Nu känner jag inte dig, och du känner inte mig. Men någon form utav respekt vore ju inte fel.

Han menar bara att det hade varit intressant att se dina reaktioner och panik, om du hade hetat Jim och din webläsare adresserat dig vid namn.

Jag tror inte att han menar någonting respektlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Han menar bara att det hade varit intressant att se dina reaktioner och panik, om du hade hetat Jim och din webläsare adresserat dig vid namn.

Jag tror inte att han menar någonting respektlöst.

Ja, kanske var jag som överreagerade lite. Har lite svårt att hänga med i svänga vissa gånger helt enkelt. Men, jag ber om ursäkt, aniron.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10