Windows startar inte! Skärmen flickrar!

Permalänk

Windows startar inte! Skärmen flickrar!

Hej

Min Dator Fujitsu Siemens Scaleo P har fått nåt fel för när jag startar den så är skärmen helt underlig och jag får en evig black screen efter att windows 7 loggan försvunnit.. Jag har hela processen på video här nedan.

Windows 7 64bit ultimate

Prossesor: Intel Core 2 Quad
Gaphic Card: Nvidia Geforce 8800GT

Hdd: 500gb SATA

Screen: LG
resulotion: 1680x1....

Jag har provat koppla min skärm till min vga port på datorn men det är helt svart. (vanligtvis använder jag en dvi adapter). Jag har också testat skärmen i en annan dator och den funkar som det ska. Jag har också lyckats starta datorn i felsäkertläge när skärmen var i dvi porten. Men det var samma flickering då..... Kolla denhär videon så förstår ni nog. Tack

Permalänk
Medlem

Ser ut som det är grafikkortet som är defekt.
Kan du prova med annat kort eller ditt kort i en annan dator ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Skrivet av MadFred:

Ser ut som det är grafikkortet som är defekt.
Kan du prova med annat kort eller ditt kort i en annan dator ?

Jag har ingen annan dator förutom en windows 2000 som jag int använder mer...
Kan jag prova dens skita grafik kort i denna?

Permalänk

Nu har jag blåst ut damm ur denn och fick faktiskt denn startad. Men nu kan jag knappt få igång program... Kommer bara "svarar inte" å sånt och hender sällan nåt.