Permalänk
Medlem

Dreamhack Winter 2011 bordshylla

Tänkte göra en bordshylla för 3 eller två datorer till Dreamhack. Gjorde en skiss här idag, så ska den se ut om det blir av att börja på den i helgen!

Den ska också gå att fälla ihop så man kan få in den i bilen.

Kmr väll lägga upp bilder och lite text när vi börjar i helgen, om vi gör det.

Dreamhack Winter 2011 bordshylla

Permalänk
Medlem

haha, du tror inte det blir jobbigt för den i mitten som måste ha ett gångjärn under musmattan och ett bordsben mellan benen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

haha!
det var kul..
jag ska ju fan inte sitta på och ha skärmen på bordet?
det ska ju stå uppe på bordet man får tillgång till på dreamhack.
Och man får inte ett ben mitt i där man sitter, så dum är jag inte.. jag har ju satt dit ben så man har ben bredvid sig ditt tard...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wylzes:

haha!
det var kul..
jag ska ju fan inte sitta på och ha skärmen på bordet?
det ska ju stå uppe på bordet man får tillgång till på dreamhack.
Och man får inte ett ben mitt i där man sitter, så dum är jag inte.. jag har ju satt dit ben så man har ben bredvid sig ditt tard...

jaja, ta det lite lugnt nu, jag sa väl ändå inget elakt?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur mycket plats behöver man egentligen... Är ju inte så att man ska ha med sig femtielva burkar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wylzes:

haha!
det var kul..
jag ska ju fan inte sitta på och ha skärmen på bordet?
det ska ju stå uppe på bordet man får tillgång till på dreamhack.
Och man får inte ett ben mitt i där man sitter, så dum är jag inte.. jag har ju satt dit ben så man har ben bredvid sig ditt tard...

Så du ska alltså placera ditt bord på bordet du får på Dreamhack för att få en extra våning? är inte så insatt men får man det längre?

Ser stabilt o bra ut i övrigt, Mvh

Permalänk
Medlem

men vänta nu? ska ni ställa det här bordet PÅ det bordet ni får på dreamhack !?! får man fråga varför?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

men vänta nu? ska ni ställa det här bordet PÅ det bordet ni får på dreamhack !?! får man fråga varför?

Så att de slipper att ha datorerna ståendes på sina bordsplatser, så det blir med plats för skärm/proviant

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

där har vi en som kan detta!

Permalänk
Medlem

Blir inte dom som sitter bakom "sura" För att dom inte kommer se skärmarna/scenen osv?: )

Permalänk
Medlem

Vi som jobbade där förra året fick typ gå och testa att allt stod ordentligt. Har för mig att det inte var några problem så länge det är stabilt och inte tar upp extra plats. (mer än den du har fått av DH)

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Ett bord på ett bord

Skulle också vilja göra något sånt till DH men har aldrig ork

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Vänd på gångjärna, så kommer "bulan" i mitten nedåt i skarven istället för ovanpåliggande!

EDIT:
Sen skulle man kunna fästa något undertill i fyrkants-profil som du kan skjuta i en skena mellan så det blir stabilt på mitten.. Vettifan hur jag ska förklara vad jag menar.

Två hållare för fyrkantsrör på vardera sida, ett fyrkantsrör som går igenom båda fästena på varsin skiva och stabilserar både upp- och ner-tryck. Och gör det 2ggr, en i bakkant och en mer i framkant.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

Så att de slipper att ha datorerna ståendes på sina bordsplatser, så det blir med plats för skärm/proviant

haha eller så har man datorn på golvet, det är ju en lite simplare lösning

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

haha eller så har man datorn på golvet, det är ju en lite simplare lösning

Finns ju inte hål i bordet överallt

Permalänk
Medlem

Va? haha

Permalänk
Permalänk

Synd bara att ni ställde den ivägen för stora scenen

Permalänk
Medlem

Snett till vänster om killen med laptop brevid er sitter jag Acerskärm och HAF912+

EDIT: Lila tröja

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

awesome boys!
Man får vara beredd på det vettu;)!!!!! vänta bara tills det släcks!

Permalänk
Medlem

ser bra ut !

Permalänk

lite hög kanske och borde va jobbigt för armane amed benen där

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Har du datorn i en testbench? Modigt, du får hoppas folk inte kastar nåt åt ditt håll.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

det är inte så jobbigt med benen faktiskt!:)

Permalänk
Medlem

Jo du!:)

Permalänk
Medlem

Saknar DH lite.. får bli och dra dit i sommar med nån sjuk utstyrsel och lite brudar (bara för och göra alla pojkar avundsjuka)..

Saknar DH's bordskanter <3 hahaha

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Gnällde förut på att den stod i vägen för stora scenen, men atm är jag bara tacksam för det. Kom ihåg att göra den ljudisolerad till nästa gång också!

Permalänk
Entusiast

Fick plats skitbra...

Är du säker på det?

http://bildr.no/view/1034897

Permalänk
Medlem

men hah! det är ju bara just då!;) haha:D