Permalänk
Medlem

Har två ex. av BF3 Limited ed. kör med det ena på min rigg ( -se sig ) på den hänger sig spelet alltid efter ca 5 min. "-spelet har slutat fungera blabla..." Har ominstallerat windows och har inget annat installerat samt senaste drivarna. Fungerar inte ändå! På den andra datorn fungerar det klockrent!! Har ej fullständig spec. men den har C 2 Duo 8400 samt Gigabyte Geforce GTX 460 1GB OC ( flyttade från min igår ) , 2 GB RAM , Windows 7 Ultimate x32. Vad är det som inte fungerar på min setup???? Ska prova att skifta installationerna för att utesluta ett dåligt/ej fungerande exemplar av BF3.....man kan ju bli tokig av allt krångel med BF3. Sämsta köpet jag gjort på länge men spelet i sig är ju för j-a snyggt.

Edit: Uppdaterade BIOS på GTX 560 TI och har nu spelat nära en timme utan problem.....verkar ha löst problemet för mig.

Hittat lösning
Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

jag har ett Gainward GTX570 1280MB GDDR5 , hittar ingen info på deras hemsida om hur man ska göra för att uppdatera graffe biosen..

Permalänk
Skrivet av sher!kan:

jag har ett Gainward GTX570 1280MB GDDR5 , hittar ingen info på deras hemsida om hur man ska göra för att uppdatera graffe biosen..

Testa googla, vet att det är ett drygt svar men kan tyvärr inte hjälpa dig nu då jag måste sova kan kolla om jag ser något imon efter jobbet om det inte har löst sig

Permalänk
Medlem

jag skojjade bara hade Gigabyte som tillverkare.. men till det verkar det inte ens finnas någon BIOS uppdate? ;o

Permalänk
Skrivet av sher!kan:

jag skojjade bara hade Gigabyte som tillverkare.. men till det verkar det inte ens finnas någon BIOS uppdate? ;o

http://www.gigabyte.com/products/list.aspx?s=43&p=52,53@53,62...

Kolla där vilket utav alla olika du har så borde det finnas en update, annars så får du la försöka få kontakt med Gigabyte och se om det finns några update eller om det är något som är trasigt med kortet kanske

Permalänk
Medlem

har redan checkat där och där finns bara en länk till nvidias hemsida med ett par uråldriga drivrutiner..