MSI GTX 560 TI höga temps

Permalänk
Medlem

MSI GTX 560 TI höga temps

Tjena, sitter på ett MSI GTX 560 TI oklockat och når nästan 80c när jag lirar bf3! Är detta skadligt för kortet?

Permalänk
Medlem

Kan även tillägga att min processor ligger på nästan 60c också har en 2500k oklockad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuriden:

Kan även tillägga att min processor ligger på nästan 60c också har en 2500k oklockad!

Chassi(och fläktsetup) samt processorkylare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuriden:

Tjena, sitter på ett MSI GTX 560 TI oklockat och når nästan 80c när jag lirar bf3! Är detta skadligt för kortet?

Jämför med http://www.sweclockers.com/recension/13964-asus-geforce-gtx-5...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Men vad är rekommenderat tror du att ligga i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuriden:

Men vad är rekommenderat tror du att ligga i?

Så kallt som möjligt
Spelar mindre roll egentligen, kortet klarar väl upp mot 90 grader och som du ser är 77 vad dom fick i vantage, så dina 80 är inte långt i från.
Om du är nervöst lagd, bättra på ventilationen i din låda lite, speciellt med tanke på att kortet har en kylare som inte dumpar luft på utsidan.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Är det Twin Frozr du har? Isåfall är det lite för högt. Använder du flera skärmar så kan det även vara orsaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Är det Twin Frozr du har? Isåfall är det lite för högt. Använder du flera skärmar så kan det även vara orsaken.

Aa jag har Twin, men jag kör single screen. Kanske beror på att jag har de nya Drivrutinerna?

Har även R3 define samt Noctuna processor kylare

Permalänk
Medlem

Ingen fara på 80, börjar det gå upp mot 90 bör du dock allvarligt fundera på att köpa fler fläktar till chassit.

Visa signatur

Spel: | Asrock Z68 Extreme3 GEN3 | Intel 2500k | Corsair Vengeance 16GB | MSI 560 Ti | Cooler Master 750w | Antec 300| 1TB Samsung Spinpoint | Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kuriden:

Aa jag har Twin, men jag kör single screen. Kanske beror på att jag har de nya Drivrutinerna?

Har även R3 define samt Noctuna processor kylare

Öka chassiefläktarnas hastighet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Inga farliga eller ovanliga temperaturer om du kör med stockkylare.

Permalänk
Skrivet av Kuriden:

Tjena, sitter på ett MSI GTX 560 TI oklockat och når nästan 80c när jag lirar bf3! Är detta skadligt för kortet?

Jag har samma kort och ligger på 72-73 grader när jag lirar BF3, det jag gör innan jag ska lira är att dra upp alla fläktar på max via fläktkontroller på chassit, även dem på grafikkortet via MSI Afterburner.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Jag + ett par andra här har postat om trasiga Twin Frozr-kort, men då är temperaturen snarare 90-100, på max fläkthasighet, än 80. Du borde nog bara fixa lite mer luftflöde i lådan, alternativt ställa upp fläkten. Ditt kort verkar okej helt enkelt, och 80 är ingen temp som kommer döda det.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte skadligt, nvidia anger 99 grader som max för 560ti, så du kan spela på utan problem.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuriden:

Aa jag har Twin, men jag kör single screen. Kanske beror på att jag har de nya Drivrutinerna?

Har även R3 define samt Noctuna processor kylare

Där har du du nog anledningen x)

R3 är en isolerad termos på burk xD

Införskaffa fler fläktar