Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Tyvärr släpper 187ci.com ett fusk snart och med tanke på hur preview videon ser ut så känns det nästan som deras sk 'nya' kodare har jobbat/jobbar på dice.

http://www.youtube.com/watch?v=CLGhPR2o1Uk&feature=player_emb...

Men jag har inte märkt av några fuskare, bara några exploiters i battleloggen som fixar upp 5mj poäng osv

Wtf?! En c4 och hela laget dör??? Verkar som att det måste vara hackade servrar inblandade. Svårt att tänka mig att detta går att göra på klient sidan. Om så är fallet blir jag nästan rädd för hur dåligt säkerhetstänk DICE haft.
På SWE clockers server så har jag ännu inte stött på något konstigt. Men på andra servrar så har man stött på folk som uppenbarligen aimbottar. 127-2 i K/D och när man ser dem i killkam så hoppar siktet hit och dit. Borde finnas möjlighet att recorda och anmäla det direkt.

Så synd när fuskande förstör ett sådant bra spel. Men förstår inte de som slänger ut flera hundra på ett spel och till och med BETALAR för ett fusk till det coh sedan bara fuskar sig igenom spelet. Vad är meningen?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Det är inte alls omöjligt, jag lirar med vänner som vart nära 10k och har själv inte vart allt så långt ifrån 10k poäng med sniper utan att hjälpa till allt för mycket

FUSKARE!!!!! FUUUUUUUUUUUSSSSSSSKKKKKK½!!!!!!... Ok, skojar bara... men kunde inte låta bli

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Eftersom ingen spottar så tänker inte folk på att man ser de som har blivit spottade - även genom smoke och väggar. När någon väl spottar lite så blir man direkt anklagad för fusk för att man dödar folk genom smoke eller genom haxx. Det är inte så konstigt! Om folk bara lär sig att trycka på Q när de skjuter mot någon så hjälper det laget otroligt mycket, och oddsen för att någon killstealar för att du spottar är nästan noll. Därmed tror jag knappast att dom har wh om det inte är så att de är ensamma i laget, eller att man själv ser att ingen spottar.

Förstår inte att folk är så dåliga på att spotta. Jag spottar som en tok. Allt jag ser i princip... om jag inte är beskjuten, då vill jag bara gömma mig under en sten :P...
Men med flygande survailence grejen för sniper så fick jag MASSOR med poäng på "Seine Crossing". Började få massa survalince ribbons som var värda typ 200xp styck. Och gjorde detta hela rundan utan att någon sköt ner min flygande mojäng. Jag testade mest på skoj direkt i början av rundan och lyckades alltså flyga hela rundan och spotta järnet. Fick massa poäng men ändå 0 i både kill och death. Så det GÅR att helt "lagligt" få en massa poäng utan något högt kill count.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Nej du kan inte se den röda triangeln genom väggar och stenar.
Det är fixat sedan Alphan/Betan.

Stämmer... Tror du ser den ett par sekunder efter den kommit bakom cover, men sedan försvinner den. Dock tror jag att det är så att om du spottar och den sedan försvinner bakom cover för dig så kan han vara synlig för någon annan som ser honom från någon annan vinkel.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pinguulol:

Funkar inte alltid att rapportera via fuskarens profil på battlelog utan verkliga bevis på aimbot etc, supporten kan inte se om det bara är stats hack på sidan etc eller om han verkligen har använt sig av aimbot.

http://www.youtube.com/watch?v=mJtsYd23OIQ Har recordat denna idioten med video bevis på aimbot och rapporterat, talat direkt med support om harassment, fusk etc men han kan fortfarande spela och trolla hårt på battlelog forums

Menar du att den killen fortfarande spelar online? Skrämmande. Du kanske skulle kontakta Evenbalance!!!
Videon ska räcka som bevis då det syns helt klart hur killen använder aimbot!!!
http://www.evenbalance.com/index.php?page=info.php
To report hacks/cheats, email research@evenbalance.com

Skulle verkligen vilja veta om killar som honom går fri även med dessa bevis!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Skrivet av inquam:

FUSKARE!!!!! FUUUUUUUUUUUSSSSSSSKKKKKK½!!!!!!... Ok, skojar bara... men kunde inte låta bli

Säger dock inte att det är lätt men i alla fall möjligt.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Förstår inte att folk är så dåliga på att spotta. Jag spottar som en tok. Allt jag ser i princip... om jag inte är beskjuten, då vill jag bara gömma mig under en sten :P...
Men med flygande survailence grejen för sniper så fick jag MASSOR med poäng på "Seine Crossing". Började få massa survalince ribbons som var värda typ 200xp styck. Och gjorde detta hela rundan utan att någon sköt ner min flygande mojäng. Jag testade mest på skoj direkt i början av rundan och lyckades alltså flyga hela rundan och spotta järnet. Fick massa poäng men ändå 0 i både kill och death. Så det GÅR att helt "lagligt" få en massa poäng utan något högt kill count.

Klart man kan få mycket poäng utan mågna kills, det kallas teamwork

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Skrivet av kabex:

Jämför med att du är på en konsert med ditt favoritband/artist, och på konserten står någon brevid dig och lyssnar på Justin Bieber på sin mobiltelefon. Inte hela världen, men du skulle troligtvis tycka att du fick ut mindre av konsertupplevelsen, och bli lagom förbannad på den som spelade skitmusik?

Men vafan om jag är på en konsert med min favoritartist är det ju Justin Bieber och då spelar det ingen roll om nån spelar lite musik på sin mobil...

Permalänk
Medlem

Någon annan som varit med om att alla i båda lagen är odödliga? Det varade i några minuter. Bugg eller hackad server?

Permalänk

Vad finns det för fusk?

Har lirat knappt 20 timmar och är väl inte längre den mest oerfarna spelaren, har däremot gjort några observationer. En del spelare, vet inte om de är galet bra på headshots eller nåt, har en nästan osannolik förmåga att lyckas med one-shot-one-kill. Sen verkar en del tåla vad som helst. Några exempel:

1. Står och trycker bakom en vägg. Tittar fram. En snubbe kutar förbi mig (han har inte sett mig). Har gott om tid att croucha, sikta och skjuta. Tror att vapnet var en M16. Träffar honom klockrent i ryggen kanske runt tre-fem gånger. Killen vänder sig om, skjuter ett eller kanske två skott och jag dör direkt (hade 100% hälsa innan). Vapnet är jag inte hundra på, dock inte prickskyttegevär.

2. Ligger uppe på ett hustak och leker sniper. Ser en liggande kille på ett hustak under mig. Har även här gott om tid då han spanar åt ett helt annat håll. Siktar. Hinner med tre träffar (två i ryggen och ett verkade ta i benet). Killen dör inte. Han hoppar ner från taket och tar skydd.

3. Rundar ett hörn. Möter en snubbe ansikte mot ansikte. Jag skjuter först, och träffar med ett antal skott. Han skjuter och jag dör på en träff. Detta har hänt så många gånger att det nästan är löjligt.

Permalänk
Medlem

Kan dom inte helt enkelt banna spelet från Orign istället?

Inte så jävla kul att hosta upp 400:- varje gång man laddar hem ett cheat!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av fantasilöst:

Har lirat knappt 20 timmar och är väl inte längre den mest oerfarna spelaren, har däremot gjort några observationer. En del spelare, vet inte om de är galet bra på headshots eller nåt, har en nästan osannolik förmåga att lyckas med one-shot-one-kill. Sen verkar en del tåla vad som helst. Några exempel:

1. Står och trycker bakom en vägg. Tittar fram. En snubbe kutar förbi mig (han har inte sett mig). Har gott om tid att croucha, sikta och skjuta. Tror att vapnet var en M16. Träffar honom klockrent i ryggen kanske runt tre-fem gånger. Killen vänder sig om, skjuter ett eller kanske två skott och jag dör direkt (hade 100% hälsa innan). Vapnet är jag inte hundra på, dock inte prickskyttegevär.

2. Ligger uppe på ett hustak och leker sniper. Ser en liggande kille på ett hustak under mig. Har även här gott om tid då han spanar åt ett helt annat håll. Siktar. Hinner med tre träffar (två i ryggen och ett verkade ta i benet). Killen dör inte. Han hoppar ner från taket och tar skydd.

3. Rundar ett hörn. Möter en snubbe ansikte mot ansikte. Jag skjuter först, och träffar med ett antal skott. Han skjuter och jag dör på en träff. Detta har hänt så många gånger att det nästan är löjligt.

Låter mer som att du har otur snarare än att de använder fusk.

I betan så hände det ofta att fienden sköt på mig flera gånger men jag upplevde det bara som att 1 skott kom och one shotta mig, det har med spelets nätkod att göra och är mer påtagligt med högre ping.
Detta existerar fortfarande i BF3 tror jag men händer inte lika ofta.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantasilöst:

Har lirat knappt 20 timmar och är väl inte längre den mest oerfarna spelaren, har däremot gjort några observationer. En del spelare, vet inte om de är galet bra på headshots eller nåt, har en nästan osannolik förmåga att lyckas med one-shot-one-kill. Sen verkar en del tåla vad som helst. Några exempel:

1. Står och trycker bakom en vägg. Tittar fram. En snubbe kutar förbi mig (han har inte sett mig). Har gott om tid att croucha, sikta och skjuta. Tror att vapnet var en M16. Träffar honom klockrent i ryggen kanske runt tre-fem gånger. Killen vänder sig om, skjuter ett eller kanske två skott och jag dör direkt (hade 100% hälsa innan). Vapnet är jag inte hundra på, dock inte prickskyttegevär.

2. Ligger uppe på ett hustak och leker sniper. Ser en liggande kille på ett hustak under mig. Har även här gott om tid då han spanar åt ett helt annat håll. Siktar. Hinner med tre träffar (två i ryggen och ett verkade ta i benet). Killen dör inte. Han hoppar ner från taket och tar skydd.

3. Rundar ett hörn. Möter en snubbe ansikte mot ansikte. Jag skjuter först, och träffar med ett antal skott. Han skjuter och jag dör på en träff. Detta har hänt så många gånger att det nästan är löjligt.

Har med nätkoden att göra, och är otroligt irriterande. De har antagligen hög ping och har skjutit dig ett bra antal gånger på sin dator, men om nätverkstrafiken är seg får inte servern den informationen förrän en sekund senare. Throttlar det ordentligt kan alla paket komma samtidigt, vilket resulterar i instadeath då all skada kommer samtidigt.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Vore det inte bra om alla speltillverkar gör en databas där folk som använder fusk hamnar.
Det man kan gör är något unikt system de bannar folk för, tex att man bannar på ditt Moderkorts ID elr någon annan komponents ID i datorn. (Går inte att ändra vad jag vet)
Så om du blir upptäckt i ett spel så vips så blir du bannad från alla spel som änvänder denna databas. Kanske inte så kul att köpa ett nytt moderkort för 2 - 4k varje gång du blir fast tagen.
Kanske kan vara en försäljnings ide, tror inte det skulle vara så svårt att genomföra för ett stort spelföretag.

Sen har jag stöt på ett flertal fuskare under mina 82h timmar spelade av BF3. Vet en server jag var inne och spelande på när en clan på 10 pers kom in. Alla blev bannad samtidigt av GameHack, trodde jag dog skratt när man såg det i chaten. Var rätt många som lol'd i chat efter det.
Så finns många som använder "mindre" profisonella cheats som tas upp av Punkbuster.
Men finns mycket som går förbi det systemet.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Vore det inte bra om alla speltillverkar gör en databas där folk som använder fusk hamnar.
Det man kan gör är något unikt system de bannar folk för, tex att man bannar på ditt Moderkorts ID elr någon annan komponents ID i datorn. (Går inte att ändra vad jag vet)
Så om du blir upptäckt i ett spel så vips så blir du bannad från alla spel som änvänder denna databas. Kanske inte så kul att köpa ett nytt moderkort för 2 - 4k varje gång du blir fast tagen.
Kanske kan vara en försäljnings ide, tror inte det skulle vara så svårt att genomföra för ett stort spelföretag.

Sen har jag stöt på ett flertal fuskare under mina 82h timmar spelade av BF3. Vet en server jag var inne och spelande på när en clan på 10 pers kom in. Alla blev bannad samtidigt av GameHack, trodde jag dog skratt när man såg det i chaten. Var rätt många som lol'd i chat efter det.
Så finns många som använder "mindre" profisonella cheats som tas upp av Punkbuster.
Men finns mycket som går förbi det systemet.

Kul om man hade köpt det moderkortet begagnat då och märker att man är bannad, kan inte häva köpet då produkten inte är defekt

Banna cd-keys fungerar bara att de stora företagen är väldigt försiktiga med att stänga av ett konto/cd-key så det tar väldigt lång tid tills någon blir bannad om dom blir det i överhuvudtaget.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Kul om man hade köpt det moderkortet begagnat då och märker att man är bannad, kan inte häva köpet då produkten inte är defekt

Banna cd-keys fungerar bara att de stora företagen är väldigt försiktiga med att stänga av ett konto/cd-key så det tar väldigt lång tid tills någon blir bannad om dom blir det i överhuvudtaget.

Ja då skulle Moderkort tillverkarna bli glada. Folk skulle inte köpa beganade saker längre utan nya saker.
Näh annars kan man ju köra på en router eller modems MAC adress. Finns så många "fasta" saker än en GUID i ett spel som man kan köpa ett ny CD-Key för 50 spänn från någon random sida.
Något måste ju göra mot cheters. Fast det är väl ca 0.00001% av alla som spelar ett spel som använder fusk. Så är en små skala fast det är väldigt väldigt irriterande, och förstör gameplayet för folk.
Fast det roligaste är när man äger sönder folk som använder cheats. (Finns bevis för att spelare använder det) Så blir det bara roligare att hör den personen gnällande.

Permalänk
Medlem

Har inte mött en enda fuskare sedan jag körde första dagen, verkar som att en del har otur och en del tror helt enkelt att bra spelare fuskar.

Permalänk
Medlem

Har inte heller tacksamt nog stött på några fuskare ännu. Tycker det är extremt tråkigt då det förstör spelupplevelsen för alla andra inne på servern. Finns egentligen bara ett sätt att få bukt med det och det är CD-key ban.

Hoppades faktiskt att EA skulle ha det i åtanke när dom gjorde BF3 med tanke på hur mycket fusk det varit i tidigare Battlefield spel.

Permalänk
Medlem

Adda Leerooth för lir!

Permalänk
Medlem

igår verkade det vara nåt nytt fusk ute eller kanske PB update ? ca 50-60 bannade enligt pbbans synd att dem inte inför nolltolerans , för antar att dem bara blir bannade från servern eller blir den bannade för gott ? tycker man skall få hela kontot nedstängt då kan de börja tveka lite innan de ger sig in på skiten .. har stött på ett par händer fulla med fuskare men asså det är dom som sprayar vilt med m240 från spawn och drar kill på kill , tänk hur många som använder fusket smart ???? alla som går 120-1 förstår man att det högst troligt är en fuskare

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

igår verkade det vara nåt nytt fusk ute eller kanske PB update ? ca 50-60 bannade enligt pbbans synd att dem inte inför nolltolerans , för antar att dem bara blir bannade från servern eller blir den bannade för gott ? tycker man skall få hela kontot nedstängt då kan de börja tveka lite innan de ger sig in på skiten .. har stött på ett par händer fulla med fuskare men asså det är dom som sprayar vilt med m240 från spawn och drar kill på kill , tänk hur många som använder fusket smart ???? alla som går 120-1 förstår man att det högst troligt är en fuskare

Om man ger 400kr för ett spel, 100-200 kr för ett fusk och sedan riskerar att bli bannad... då är man inte så smart

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Har med nätkoden att göra, och är otroligt irriterande. De har antagligen hög ping och har skjutit dig ett bra antal gånger på sin dator, men om nätverkstrafiken är seg får inte servern den informationen förrän en sekund senare. Throttlar det ordentligt kan alla paket komma samtidigt, vilket resulterar i instadeath då all skada kommer samtidigt.

Skrivet av Pinguulol:

Låter mer som att du har otur snarare än att de använder fusk.

I betan så hände det ofta att fienden sköt på mig flera gånger men jag upplevde det bara som att 1 skott kom och one shotta mig, det har med spelets nätkod att göra och är mer påtagligt med högre ping.
Detta existerar fortfarande i BF3 tror jag men händer inte lika ofta.

Ah! Det var rätt logiska förklaringar då jag tänker efter. Kanske kan det nog vara så. I alla fall galet irriterande då det händer. Det förklarar ju inte riktigt runt-hörnet-incidenten dock.

Permalänk
Medlem

@battlefield
We take cheating and exploiting very seriously in Battlefield 3 and want to make it clear that it will not be tolerated....

This week we’ve banned hundreds of offending accounts and have stats-wiped accounts for exploiting (such as boosting)...

We’ll continue to be monitoring and taking action against the minority that doesn’t respect the integrity of the game.

good shiet!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fue:

@battlefield
We take cheating and exploiting very seriously in Battlefield 3 and want to make it clear that it will not be tolerated....
good shiet!

håller med
grymt bra!

det är bara fjantar som håller på med fusk
fattar inte hur det kan vara kul i längden,ett tag möjligen

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Vore det inte bra om alla speltillverkar gör en databas där folk som använder fusk hamnar.
Det man kan gör är något unikt system de bannar folk för, tex att man bannar på ditt Moderkorts ID elr någon annan komponents ID i datorn. (Går inte att ändra vad jag vet)
S

http://en.wikipedia.org/wiki/PunkBuster#Global_GUID_bans_and_...

As of June 30, 2004, Even Balance has incorporated the usage of unique hardware identifiers to permanently ban players from all PunkBuster enabled servers who raise a violation that corresponds to hacking or interfering with PunkBuster's normal operation and therefore violating the EULA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

jag tror dom tröttnar rätt snabbt.
hur kul är det i längden att veta att man får sina poäng från fusk och inte skills.

Du vet inget om världen. Din människosyn måste skärpas genom idog besvikelse. Folk fuskar och kan inte, trots de vet de fuskar, skilja det från skills. Tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjabo:

http://en.wikipedia.org/wiki/PunkBuster#Global_GUID_bans_and_...

As of June 30, 2004, Even Balance has incorporated the usage of unique hardware identifiers to permanently ban players from all PunkBuster enabled servers who raise a violation that corresponds to hacking or interfering with PunkBuster's normal operation and therefore violating the EULA.

Jaha, låter ju intressant. Men... det funkar ju inte alls! BF3 är den sjukaste fuskfest jag sett... man känner direkt när man blitt ihjälfuskad... det är otroligt uppenbart.. "nu dog jag obegripligt.. kan det vara ngn som ligger i topp med sjuk K/D ratio?" ALLTID!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Har inte mött en enda fuskare sedan jag körde första dagen, verkar som att en del har otur och en del tror helt enkelt att bra spelare fuskar.

Vakna upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

Vakna upp!

Som sagt, vet att det finns fuskare men tror även att en del personer inte klarar av att se skillnaden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club