Permalänk
Medlem

Stötte på en snubbe som måste ha varit en fuskare idag och han använde sig av något score fusk verkade det som. Snubben hade 10k+ score efter varje runda som sniper även fast han inte hade mycket mer än 20 frags, det kan väl inte vara möjligt? Såg även en kille som var högsta ranken i förrgår, det kan väl inte heller vara möjligt?

Permalänk

Jag har varit med om fusket där alla sugts in till en c4 och insta dör. Men ni vet att det går att rapportera spelare via battlelog va? om man hittar personen som fuskar (vanligtvis genom battle report) och högst upp till höger på allas profiler finns en liten triangel med ett ! i. Tryck där å skriv varför så är han reportad, tror att EA har lättare att hitta fuskare på det sättet än att dom måste leta igenom forumen

Visa signatur

Är dysse så stavfel kommer sälan ensamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Tyvärr släpper 187ci.com ett fusk snart och med tanke på hur preview videon ser ut så känns det nästan som deras sk 'nya' kodare har jobbat/jobbar på dice.

http://www.youtube.com/watch?v=CLGhPR2o1Uk&feature=player_emb...

Men jag har inte märkt av några fuskare, bara några exploiters i battleloggen som fixar upp 5mj poäng osv

f¤n vilka fi77or dem är dem de jobbat på DICE och sedan hjälper till att utveckla fusk för h0rhungarna som vill fuska på multiplayer...............

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Mötte faktiskt en Aimbot kille nyss. Extremt störande. Dock så var han så dålig så att hans aimbot inte hjälpe honom så värst mycket.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mull54:

Mötte faktiskt en Aimbot kille nyss. Extremt störande. Dock så var han så dålig så att hans aimbot inte hjälpe honom så värst mycket.

har du rapporterat till battlelog?
gör det annars händer det inget.

fattar inte att punkbuster inte kan känna av om nån kör med Aimbot?
jag har aldrig använt det och skulle aldrig göra det men nån kanske vet hur skiten funkar?
varför upptäcks det inte av punkbuster?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Har inte sett en enda fuskare. Håller mig till min egen server och inga möjliga fuskare ännu. Om det skulle dyka upp något är vi väldigt snabba med att banna denne och vidareinformera PB

Men som sagt, Inget än. Servern har funnits i 4 dagar nu.

Permalänk
Medlem

12h speltid och senaste matchen var jag inne på en 64 spelare OP. metro server och då var det en snubbe med aimbot.

han hette typ: "Masterkill3r"

men hittar honom inte på battlelog ...vill anmäla jäveln.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i7 2600k, GTX980, SSD 500gb, 8GB DDR3 RAM, ASUS Sabertooth P67

Permalänk
Medlem

BfG har inga fuskare :DD

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaggan:

Stötte på en snubbe som måste ha varit en fuskare idag och han använde sig av något score fusk verkade det som. Snubben hade 10k+ score efter varje runda som sniper även fast han inte hade mycket mer än 20 frags, det kan väl inte vara möjligt? Såg även en kille som var högsta ranken i förrgår, det kan väl inte heller vara möjligt?

Man behöver inte döda folk för att få poäng.
hjälper du till att spotta andra så fort du poäng, hjälper du till vid det som ska göras som att plocka flaggor så får du poäng.

Finns många sätt förutom frags,så det är inte helt omöjligt.

T.ex en flagcap ger 250p om jag inte kommer ihåg fel.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Man behöver inte döda folk för att få poäng.
hjälper du till att spotta andra så fort du poäng, hjälper du till vid det som ska göras som att plocka flaggor så får du poäng.

Finns många sätt förutom frags,så det är inte helt omöjligt.

T.ex en flagcap ger 250p om jag inte kommer ihåg fel.

Dock är 10k som sniper utan att hjälpa till med varken flager eller baser i rush inte möjligt. Folk score fuskar så du tjuter ur öronen på dem om du kollar högsta rankerna.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Dock är 10k som sniper utan att hjälpa till med varken flager eller baser i rush inte möjligt. Folk score fuskar så du tjuter ur öronen på dem om du kollar högsta rankerna.

han nämde inget om personen hjälpte eller inte utan bara tog upp att det handlade om runt 20 kills.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ja, och hälften av de som blir utslängda är ickefuskare

Tror jag såg din kommentar på youtubevideon för det där fusket. Iaf så är det skönt att höra att andra rådampar över sådana här ting

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaggan:

Stötte på en snubbe som måste ha varit en fuskare idag och han använde sig av något score fusk verkade det som. Snubben hade 10k+ score efter varje runda som sniper även fast han inte hade mycket mer än 20 frags, det kan väl inte vara möjligt? Såg även en kille som var högsta ranken i förrgår, det kan väl inte heller vara möjligt?

Det är väl fullt möjligt? Jag menar, får inte man extra score för hur långt bort personen i fråga är som man headshottar? Typ marksmanship bonus eller något sådant. Om vi säger att banan är Caspian Border och snipern fokuserar på att plocka folk som ligger uppe i tornet eller själv ligger där uppe och bara plockar folk extremt långt borta så med 20 kills skulle han kunna komma väldigt långt. Dessutom finns det en smått irriterande grejj med conquest. Om man sätter upp en mortar eller sin sniper på en flagga så får man flag defender poäng varje gång man dödar någon, oavsätt om personen man dödar är vid flaggan eller inte.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrEvol94:

12h speltid och senaste matchen var jag inne på en 64 spelare OP. metro server och då var det en snubbe med aimbot.

han hette typ: "Masterkill3r"

men hittar honom inte på battlelog ...vill anmäla jäveln.

Här: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/MasterK1ll3r/ Banna j*veln nu

Permalänk

Slipper man inte fusket om man kör på konsol? Tänker främst på PS3.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Har 36h 45m playtime och har inte vad jag vet stött på någon fuskare än, visst har man blivit dödad av otroliga saker som verkar veta för väl, det händer alla. Har sett en hel del blivit bannade av punkbuster vilket jag tycker är otroligt bra.

Dock kvarstår det en hel del fuskande i form av utnyttjande av buggar i CO-OP läget till egen fördel, de får mer poäng, förstör hela meningen med världsrankningen. Tycker det är synd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Tyvärr släpper 187ci.com ett fusk snart och med tanke på hur preview videon ser ut så känns det nästan som deras sk 'nya' kodare har jobbat/jobbar på dice.

http://www.youtube.com/watch?v=CLGhPR2o1Uk&feature=player_emb...

Men jag har inte märkt av några fuskare, bara några exploiters i battleloggen som fixar upp 5mj poäng osv

Det där ser väldigt lätt ut att banna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

vart anklagad för att vara en hacker när jag lirade metro som defender. stod nere i tunneln utanför A typ på högersidan vid pallen med lådor på elr vad det ska vara. kör som support o har kastat upp mitt m249 med bipod på denna pallen och har 4x sikte..så man ser ju tydligt när folk kommer in. så man smattrar ner folk. efter en stund börjar alla skrika hacker till mig o jag blir t o m teamkillad pga det, hade hunnit tagit ut 5st ca bara..helt stört.. måste bara varit rejäla noobs där inne som inte har koll på kartan o vet vart man kan stå bra för att få folk

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Ni vet att så fort någon fått syn på er så kan/blir man spottad direkt typ? Ser du en fiende, och trycker på Q så syns du på kartan för hela motståndarlaget.

Märks att de då inte är många som lärt sig detta då nästan INGEN spottar på detta förbannade spel. Bc2 var spelarna 1000ggr bättre på de här.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

tycker idioterna som gör spelen idag skall införa NOLLTOLERANS tex aimbot/wallhacks gör att de måste köpa nytt spel då kanske det är mindre värt.. dem som fuskar dem försöker ju inte ens dölja det , dem kör för fullt och går 100-1 osv hela tiden.... kollar man på battlelogs forum är det reportade fuskare i trådar som är en vecka eller mer gamla men som fortfarande spelar 24/7 .. det gemensamma med alla fuskare är att de har 90% eller mer headshots och alltid normal avg. accury eller tilloch med under.. dom måste ju stå med LMG och spamma kulor så accuryn går ner elle rnåt

Edit: jo dig ovanför här kan inte annat än hålla med! aldrig folk spottar ! i bc2 var det inte problem med detta, man ser folk som ligger o snipar med pistol eller smg across map och kan ligga och skjuta en kvart utan att spotta.. jag har en inbyggt i mig själv sedan bfbc2 att ja spottar ALLTID även innan ja skjuter ner en som är 10mter framför det är lixom inbyggt i muskelminnet eller nåt men 10poäng för att spotta är snålt ! man borde få 30 iaf och 30 för supression assisst, nej där får man 50 , en spotad fiende är ju som en tillfällig blackbird ala cod iaf om nå¨gon annan är nära honom då lyser ju hela karln orange..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av .maker:

Haha, jag tycker att det här är sjukt underhållande.

Jag bryr mig ärligt talat inte om folk som fuskar; jag har runt 20 timmars speltid nu och tror att jag kanske träffat på det här en gång, och då tycker jag det fortfarande mest är sjukt kul vilket otroligt nerdrage som kommer fram i alla som blir totalt ägda. Det är liksom inte en rättfärdigad respons att bli så otroligt förbannad som en del verkar bli.

Inlägget får mig att tro att du skojjar...

Vi är ett gäng grabbar eller låt mig säga gubbar runt 40 strecket som lirar... Vi ser fuskandet precis lika allvarligt som i vilken annan tävling som helst. Ta en fotbollsmatch eller något där man kan vinna pengar. Jag gillar inte folk som har pengar och fuskåker...kommunalt heller. Ser ingen skillnad... Förstår inte varför man skall göra det. Förstår inte mig på folk som är liberala så där över allt.

Kommer jag över en fuskare i riktiga livet så är det en rejäl utskällning som gäller och fuck off sen.
Hela vårt gäng fullkomligt hatar fuskare. En av dom började fuska för en massa år sedan men kan säga att det höll inte för vårt grupptryck. Brukar fortfarande retas för det där då och då...

I går lirade jag på en random server nån fransk... Där fullkomligt kickade Punkbuster ut spelare en gång i minuten. Det stod diverse namn på olika fusk hela tiden. Det märktes att det var många oerfarna på den servern. Folk stod bara still och tittade sig runtomkring, hoppade in i fordon och satt där stilla och körde ut några meter. Jag håller på att öva på att flyga så för mig vara servern perfekt att öva på... . På SweC och andra kända servrar märker man inte av så mycket.

Annars brukar jag gå ur servrar direkt när jag märker av det där
Det är mitt bästa tipps...

Vi gjorde så här på en känd BF2 server... Den var full. Så kom en jättefuskare med allt på in. Då sa jag att gå ur alla och håll er borta i fem minuter ta lite kaffe och ät och allt sånt... Alla gick ur på hela servern så den stoppade. Fem minuter senare så var alla tillbaka och fuskaren borta trevligt minne

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Jag dog av att hoppa upp på två st oljetunnor, ingen sköt på dem eller något liknande, Explain thatz, lol

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

jag tror dom tröttnar rätt snabbt.
hur kul är det i längden att veta att man får sina poäng från fusk och inte skills.

Hmm, dom tjänar ju penga rpå det? så dfuskarna tröttnar aldrig.
Kolla ex fox806 han har kört på sedan bf2 och han slutar inte nu. sen har du bumblebee båda jobbar/utvecklar för AA
dom kommer ALDRIG att sluta fuska. och som det ser ut nu så hinner ea/dice inte med att bekäma fuskarna. så det hänger på admins och div streamade listor. men dom börjar nog sänka servrar igen snart när dom är bannade.

SEn har vi haft flera fuskare som är bannade på över 200 ip adresser så att dom tröttnar stämmer inte sorry

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Jag har personligen aldrig märkt att någon fuskat i BF3... MEN jag har sett Punk Buster kicka minst 10 fuskare.

Permalänk
Medlem

nu var det längesen jag spelade fps, men t.ex. när unreal tournament 2003 kom ut vart jag fuskanklagad på varenda server jag var inne på, "noway you can hit people midair with sniper", att jag sedan spelat ut99 på högnivå sen det kom ut var det ingen som frågade om, hjärnan går direkt till fusk, "sådär bra kan han inte vara". jo det kan man, har man spelat liknande spel länge så blir man bättre.

sen när man kan se ur deras view och ser att siktet rör sig som en aimbot så är det en annan sak, klart det är fusk, men wallhack? varje gång man går runt ett hörn är man väl beredd att skjuta?

finns det verkligen fusk redan till bf3? borde inte ett helt nytt spel med helt ny motor fixxat detta?

8 av 10 fall när du tror att nån fuskar så är det du som är kass

Visa signatur

gege

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, där fick jag rensa bort halva tråden på grund av att en del snurrar till det och diskuterar världens alla problem i en tråd om fuskare i BF3...

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att x22 finns till BF3 också, har spelat lite counter strike source och stött på en med x22, VAC känner inte igen fusket osv. så tror att x22 kan vara något att se upp för.

Om ni vill kan jag länka er till x22 store om det är till någon nytta.

Visa signatur

CPU: i5-2500K | RAM: 4gb XMS3 1333mhz | Grafikkort: XFX Radeon 5770 | Mobo: MSI P67A c45 | HDD: WD Black 500GB | Chassi: NZXT Lexa S |PSU: XFX XXX Edition 750W

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Dock är 10k som sniper utan att hjälpa till med varken flager eller baser i rush inte möjligt. Folk score fuskar så du tjuter ur öronen på dem om du kollar högsta rankerna.

Det är inte alls omöjligt, jag lirar med vänner som vart nära 10k och har själv inte vart allt så långt ifrån 10k poäng med sniper utan att hjälpa till allt för mycket

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Avstängd

Heh det är några per dag som blir bannade! 682 stycken hittils, Master ban menas väl att CD nyckeln bannas och som i sin tur måste köpa ett nytt spel?
http://www.pbbans.com/mbi.php

Det är synd att det inte finns en funktion så man kan se vad alla spelare ser på skärmen som i gamla Unreal tournament 2004,Typ spectator

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Eftersom ingen spottar så tänker inte folk på att man ser de som har blivit spottade - även genom smoke och väggar. När någon väl spottar lite så blir man direkt anklagad för fusk för att man dödar folk genom smoke eller genom haxx. Det är inte så konstigt! Om folk bara lär sig att trycka på Q när de skjuter mot någon så hjälper det laget otroligt mycket, och oddsen för att någon killstealar för att du spottar är nästan noll. Därmed tror jag knappast att dom har wh om det inte är så att de är ensamma i laget, eller att man själv ser att ingen spottar.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."