Tråd för pinsamma frågor

Permalänk
Hedersmedlem

ok, blir disconnected hela tiden (var 20:e min), har laddat ner & installerat :

Punkbuster: samt uppdaterat punkbuster till bf3
senaste nvidia drivrutiner: 285.62
installerat OC Guru samt har prövat: Höjt och sänkt Volt & clock på GPU.

har provat höjt & samt sänkt grafiken men hjälper inte heller till.

någon har sagt att det hjälper att öppna några portar till just bf3 men hur man gör vet jag ej då jag & nätverk ej går ihop, någon som vet??

Några säger att man ska byta router om man har Thomson vilket jag har kan detta vara problemet??

samt finns det någon själ här ute som har en annan lösning??

för övrigt så har jag 8 mb/s. får ut cirka 6.7-7.5 mb/s i ned och upp 0.8-1.2 mb/s

Tacksam för svar och min dator finns i signatur

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av To33e:

ok, blir disconnected hela tiden (var 20:e min), har laddat ner & installerat :

Punkbuster: samt uppdaterat punkbuster till bf3
senaste nvidia drivrutiner: 285.62
installerat OC Guru samt har prövat: Höjt och sänkt Volt & clock på GPU.

har provat höjt & samt sänkt grafiken men hjälper inte heller till.

någon har sagt att det hjälper att öppna några portar till just bf3 men hur man gör vet jag ej då jag & nätverk ej går ihop, någon som vet??

Några säger att man ska byta router om man har Thomson vilket jag har kan detta vara problemet??

samt finns det någon själ här ute som har en annan lösning??

för övrigt så har jag 8 mb/s. får ut cirka 6.7-7.5 mb/s i ned och upp 0.8-1.2 mb/s

Tacksam för svar och min dator finns i signatur

Hittade en lösning som fungerar för mig. Kör själv ett Thomson TG784. Efter att ha öppnat portarna gick jag från att bli frånkopplad varannan match till att i princip aldrig bli frånkopplad.

It seems EA do not really care as what is going on with their products as long as they can sell them beforehand. Having said that they have a pretty good support(being sarcastic) that took me 4 days and 5 different people to talk to and explain the issue. Nevertheless, This is sorted.
Now, lets see what they advised me:
1. go to Ports listed by application. - PortForward.com
find BattleField3 note down TCP and UDP ports.
2. Open your Router settings. (I have Thompson TG from BE)
go to Port Configurations and make sure you disable UPnP and Extended Security Settings(not sure why security but was advised to do so). You can also press on windows button(between Ctrl and At) and "R" to open active processes and stop UPnP and SSDP. I personally advise to do both.
3. Now, this is the tricky bit. It differs depending on which Router you use and its configuration settings and menues. If You have different Router settings skip to No 4. What I did with my Thompson Router is: Opened Games and Applications under Toolbox. Clicked on Configure and create a new Game or Application with Manual Port Configuration.
Name it BattleField3 or anything else so that you will find it again. enter these that you took from the portforward.com site:

a) (Select TCP from the dropdown) eneter for port Range only: 80-80
b) Do the same for 20000-20100 with TCP selected
c) (Select UDP from the dropdown) enter for Port Range only: 14000-14016
d) Do the same for 22990-23006 with UDP selected
e) Do the same for 25200-25300 with UDP selected

Save/Apply and assign the new Game Application you created(named Battlefield earlier) to your Machine/PC
Save/Apply
Restart
and You are done!

Här finns guide för hur du öppnar portar med ett Thomson TH784-modem.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

inga problem med Thomson. Men du måste stänga av Upnp.
Testa det så ska det nog lösa problemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Varför tar man ett fordon med plats för flera personer och kör iväg ensam direkt när en karta börjar?

För att 15 åringar utan körkort spelar spelet.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Samurai237:

Hittade en lösning som fungerar för mig. Kör själv ett Thomson TG784. Efter att ha öppnat portarna gick jag från att bli frånkopplad varannan match till att i princip aldrig bli frånkopplad.

It seems EA do not really care as what is going on with their products as long as they can sell them beforehand. Having said that they have a pretty good support(being sarcastic) that took me 4 days and 5 different people to talk to and explain the issue. Nevertheless, This is sorted.
Now, lets see what they advised me:
1. go to Ports listed by application. - PortForward.com
find BattleField3 note down TCP and UDP ports.
2. Open your Router settings. (I have Thompson TG from BE)
go to Port Configurations and make sure you disable UPnP and Extended Security Settings(not sure why security but was advised to do so). You can also press on windows button(between Ctrl and At) and "R" to open active processes and stop UPnP and SSDP. I personally advise to do both.
3. Now, this is the tricky bit. It differs depending on which Router you use and its configuration settings and menues. If You have different Router settings skip to No 4. What I did with my Thompson Router is: Opened Games and Applications under Toolbox. Clicked on Configure and create a new Game or Application with Manual Port Configuration.
Name it BattleField3 or anything else so that you will find it again. enter these that you took from the portforward.com site:

a) (Select TCP from the dropdown) eneter for port Range only: 80-80
b) Do the same for 20000-20100 with TCP selected
c) (Select UDP from the dropdown) enter for Port Range only: 14000-14016
d) Do the same for 22990-23006 with UDP selected
e) Do the same for 25200-25300 with UDP selected

Save/Apply and assign the new Game Application you created(named Battlefield earlier) to your Machine/PC
Save/Apply
Restart
and You are done!

Här finns guide för hur du öppnar portar med ett Thomson TH784-modem.

ok, ska testas!
har förresten Thomson TG585 v7

Skrivet av micke7406:

inga problem med Thomson. Men du måste stänga av Upnp.
Testa det så ska det nog lösa problemet

har gjort det med faktiskt utan någon större marginal tyvärr

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

För att 15 åringar utan körkort spelar spelet.

Kan de va att jag med min SSD-disk kommer in snabbare på kartan, i princip bara jag och 3-4 andra när jag kommer in nämligen... får nästan vänta en hel minut innan alla 16 kommer in (BC2)... och då har jag kört iväg för längesen

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Vilken knapp använder man för brandsläckaren i helikopter? har inte hittat nån i inställningar!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Sweeper x:

Vilken knapp använder man för brandsläckaren i helikopter? har inte hittat nån i inställningar!

Bör vara samma som flares, dvs X

Permalänk
Medlem

SOFLAM, markerar den fordon även om man inte använder den aktivt? Dvs om man bara placerar ut den och lämnar den åt sitt öde.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

SOFLAM, markerar den fordon även om man inte använder den aktivt? Dvs om man bara placerar ut den och lämnar den åt sitt öde.

Japp men det går mycket långsammare.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk

Hur tar man bort servrar från favourites listan?

Permalänk
Skrivet av Sockerpapi:

Hur tar man bort servrar från favourites listan?

Gå in i favoritlistan, klicka på servern, sedan klicka på "Favourite" knappen till höger. Då försvinner den.
Man "bockar ur" knappen så att säga.

Permalänk
Medlem

Kan man binda om knappen för att ta fram konsollen?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Kan man binda om knappen för att ta fram konsollen?

Det undrar jag med! Sjukt störande när man råkar få upp konsollen mitt i en strid. Har dött mer än en gång på grund av det ...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

En sak jag tycker är väldigt störande är att man som squad leader ger order på samma knapp som spot. Går detta att ändra på något vis? Jag har bara sett att spot är inställt på Q och jag har inte hittat någon inställning för order. Eftersom jag är väldigt förtjust i spot så blir det ju kaos när jag är squad leader eftersom om man vill göra spot på något där en flagga är i närheten så ger man ju ofta order om attack/defend till den flaggan... Jag har visserligen inte testat att byta knapp för spot, men eftersom jag inte hittat någon inställning för att ge order så antar jag att det är samma knapp?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk

Vet någon en lösning på hur man kommer in i en squad I Squad rush utan attt behöva byta lag? Ganska konstigt att Dice inte fixat det ännu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crossblizzard:

Vet någon en lösning på hur man kommer in i en squad I Squad rush utan attt behöva byta lag? Ganska konstigt att Dice inte fixat det ännu :/

Det går inte, du måste klicka på "change team" knappen för att byta squad i just squad rush läget. Det verkar dock som de har fixat problemet med att kills inte räknas om någon inte är i en squad, utan alla som är inom tex. Charlie squad bidrar oavsett om de är i gruppen eller inte. Du kanske kommer ihåg att det inte gick att spawna på varandra om du är i gruppen men inte squaden. Jobbigt när alla grupper är fulla :/

Det vore nice om man kunde binda knappar, som i WoW, tex. F1 så byter du till Alpha squad etc etc.

Permalänk
Medlem

Spelade idag på en Hardcoreserver för första gången.
Det verkade som att det bara var vissa personer och vissa tillfällen(?) som jag kunde spawna på squadmedlemmar.
Dessa hade, tror jag, alltid en extra ikon (brevid class-ikonen) också. Vad är dessa? Dock verkade det som att folk kunde spawna på mig utan problem. Sannolikheten att övriga 3 pers i en squad är döda samtidigt är ju inte särskilt stor, särskilt inte en help map igenom?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Spelade idag på en Hardcoreserver för första gången.
Det verkade som att det bara var vissa personer och vissa tillfällen(?) som jag kunde spawna på squadmedlemmar.
Dessa hade, tror jag, alltid en extra ikon (brevid class-ikonen) också. Vad är dessa? Dock verkade det som att folk kunde spawna på mig utan problem. Sannolikheten att övriga 3 pers i en squad är döda samtidigt är ju inte särskilt stor, särskilt inte en help map igenom?

På vissa servrar kan du endast spawna på squadledaren, det är med största sannolikhet det du råkat ut för. Squadledaren kan dock spawna på samtliga i sin squad.

Gällande den extra ikon du beskriver så är det nog den Squad Specialization som just den personen valt. T.ex. kan han ha valt Squad Sprint, vilket gör att alla din squad springer lite fortare.

Permalänk
Skrivet av jayjay75:

Gällande den extra ikon du beskriver så är det nog den Squad Specialization som just den personen valt. T.ex. kan han ha valt Squad Sprint, vilket gör att alla din squad springer lite fortare.

Det kan också ha varit stjärnan som indikerar vem som är squad leader.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Jag hittade billiga BF3's på en auktionsajt.
Man fick en nedladdnings-kod som man skriver in på Origin antar jag.

Men annonsen beskrev koden som "ru", rysk?
Skiljer en rysk origin-kod gentemot en "svensk"?

(Jag är inte orolig över själv köpet, så skit i att kommentera om det)

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det syns någonstans, men kan man på något vis se/mäta avståndet från där man är till det man siktar?
Finns det vissa avstånd det inte ens är värt att försöka träffa med ett sniper? Kör visserligen med det första geväret fortfarande.

Skrivet av jayjay75:

På vissa servrar kan du endast spawna på squadledaren, det är med största sannolikhet det du råkat ut för. Squadledaren kan dock spawna på samtliga i sin squad.

Gällande den extra ikon du beskriver så är det nog den Squad Specialization som just den personen valt. T.ex. kan han ha valt Squad Sprint, vilket gör att alla din squad springer lite fortare.

Skrivet av el_genius:

Det kan också ha varit stjärnan som indikerar vem som är squad leader.

Tack för svar. Det där med att squad leader kan joina på alla förklarar saken.
Squad Spec, ja just ja sånt finns också. Det står ju i något av tipsmeddelandena medan spelet laddas.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Alltså, hur använder man Proximity Scan när man sitter i sin CITV station? Har testat allt jag kan tänka på och inget aktiverar den..

Permalänk
Medlem

Hur fasen dödar man med MAVen?

Försökt köra på folk när jag varit uttråkad men aldrig lyckats döda någon :S

Permalänk
Medlem

Vad är SOFLAM?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad är SOFLAM?

Den gör väl så att alla misiler från rocket launchers skadar mera har jag för mig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad är SOFLAM?

http://www.youtube.com/watch?v=NplIcbvNgpk&feature=player_emb...

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErsdaHL06:

kan någon ge ett förslag på vilka inställningar jag borde kunna köra med datorn i sign för att få mycket ögongodis men ändå bra flyt ?? tycker att det är samma små hack hela tiden.

Stäng utav HBAO. Kör på off

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Den gör väl så att alla misiler från rocket launchers skadar mera har jag för mig

Thx, var lite svårt att förstå dock men har inget ljud på utub på jobbet om de sa något. Får kolla hemma.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Varför tar man ett fordon med plats för flera personer och kör iväg ensam direkt när en karta börjar?

För att det inte finns någon "carpool lane". Människor kan aldrig göra något för miljön om dom inte får något tillbaka nu för tiden..

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz