Härskare i luften eller vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Grattis du kör 8v8. Prova flyga runt så 64 player bana.

Finns inget tråkigare än 64player... bara ett enda kaos och teamkills

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Han är riktigt duktig, jag skulle fegkraschat i en lyktstolpe så fort namnet dyker upp. Som någon skrev så skulle jag gärna vilja se om det blir samma flygstil när man spelar 64 spelare conquest. Där är det ju bara beep beep.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av puppisen:

För att man inte är bäst bara för att man har hög ranking eller stats.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Sötast
Skrivet av Toye666:

Som vanligt i Rush ligger halva anfallande laget och sniprar...

Haha, berättade om det för en polare idag som inte är så insatt i BF3 då vi pratade om teambaserade spel...

Helt ärligt JA! 2/5 gånger så förlorar attackerande laget just pga att 10/12 spelare helt enkelt ligger på en backe och skjuter.... What the hell?

Permalänk
Medlem

Sjukt duktig pilot!

INB4 att en viss person på forumet dyker upp och klankar ner på piloten, påstår att det är lätt samt påstår att han är bättre än piloten i videon.
Personen i fråga har inte båda fötterna på jorden och har en tendens att dyka upp i samtliga BF3 trådar och gnälla i största allmänhet.

Permalänk
Medlem

Jag är ingen Bf3 veteran men vilken idiot som helst fattar att det är enkelt att döda med jet när massa röda trianglar poppar upp men oavsett vad så är han fortfarande väldigt bra på att flyga och sikta bra.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

han kör med keyboard/mouse
kollar man hans youtube profil så

FAQ:

Q: Joystick or Keyboard/Mouse?
A: Keyboard/Mouse

Permalänk
Medlem

ja frågade han och han sa han flyger med reverse kontroller är det lättare ? är det så standard ? ja har aldrig flygit elle rhhaa har testat men flög i backen eftger 5 meter men har börja kunna manöverera heli nu efter 4 försök

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Säkert bra! Men fyfan va tråkigt! Speler hldre med ärtbössa på marken.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

ja frågade han och han sa han flyger med reverse kontroller är det lättare ? är det så standard ?

Nej det är inte standard inställningar

Permalänk
Skrivet av admirgaraplija:

tror han kör joystick!!

Han kör med tangentbord och mus. I close contact går han över till first person + mus för bättre aim, sedan när han jagar så kör han med piltangenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

För att man inte är bäst bara för att man har hög ranking eller stats.

Sa jag aldrig heller. Han lirade massvis med 2v2 chopper tuneringar med sin klan precis som han nu har börjat lira en massa 1v1 dogfights på BF3 istället för public.

Permalänk

och det är därför det enbart ska vara cockpit view

Permalänk
Medlem

Visst var han betydligt högre rank än alla andra i videon varav han har ett övertag. Men han flyger fortfarande fruktansvärt bra, inge snack om saken. Mer sådana videos

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vippan:

Lite OfT .. men låt?

Kanske är Amon Amarth - Victory or Death

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kripp666:

Det är inte svårt att flyga jetplan, spelade in en match på rush som defender. Motståndet var lika med noll, eftersom man enkelt håller deras plan på marken (Y)... Och vet inte varför det blev så grynit när jag Rendrade + sista 5min är typ helt svart ... -_-

Tycker också att det är endast på rush som jetplan är nödvändiga, tyvärr... Eftersom i Conq blir det lätt JET vs JET som jag inte ser någon större nytta med :/ Kul för dom som flyger men man bidrar inte så mycket för laget ^^ Men stuntvideon var skitnajs

http://www.youtube.com/watch?v=-cFm5CQV3zA&feature=feedu

måste nog ha varit ditt musikval...

Permalänk
Skrivet av brajonk:

ja frågade han och han sa han flyger med reverse kontroller är det lättare ? är det så standard ? ja har aldrig flygit elle rhhaa har testat men flög i backen eftger 5 meter men har börja kunna manöverera heli nu efter 4 försök

Om du drar spaken bakåt(mot dig) i ett riktigt flygplan så åker du uppåt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av puppisen:

Sa jag aldrig heller. Han lirade massvis med 2v2 chopper tuneringar med sin klan precis som han nu har börjat lira en massa 1v1 dogfights på BF3 istället för public.

Fick det intrycket. Hur som haver så va han inte ens i toppen i BF2.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Ingen verkade försöka ta ned honom?
Men blev avis på hur spelet flyter för honom då han flyger :(!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qewk:

Ingen verkade försöka ta ned honom?
Men blev avis på hur spelet flyter för honom då han flyger :(!

Manglade fanskapet med en tunguska igår men han vägrar dö, alla andra plockas ner relativt "enkelt"...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av admirgaraplija:

tror han kör joystick!!

Nej han kör tangentbord och mus

Permalänk
Avstängd

Ja, alla vet ju att Frogfoot är det bästa planet i spelet.
Fan så mycket mer akrobatisk än de andra tre.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danne112:

Nej han kör tangentbord och mus

Nej, han kör både tgb+tgb och tgb+mus. Kolla hans tutorial.

Permalänk

man har ju endå riktigt tråkigt underläge när man möter någon snubbe med joystick...dom svänger sina plan 180 grader på en halv sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matti4s:

Jag körde lite med honom igår, han säger att han växlar mellan mus och piltangenter.

jag kör bara med TGB, inte hunnit flyga så mycket men de går bättre än att flyga med musen iaf.. samma gäller helicopter.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Måste nog säga att denna är rätt sick också

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Alltså vad ligger det svåra med att flyga i det här spelet överhuvudtaget? Folk borde ju lära sig första gången, ni är ju människor ni skall kunna lös det här efter första misstaget el lösa det innan ni gör ett misstag. Jag tycker att ni går in och kollar i Keybindningen bara, sen läser där vilka knappar som gäller, sen är det bara att tänka logiska tankar. För det enda du behöver göra är:

Flyg: Dra bara musen/spaken mot dig, alterntivt trycka på pil bakåt om du vill åka upp och om du vill åka ner dra från dig, alternativit trycka på pil upp.

Heli: Dra bara musen/spaken mot dig, alterntivt trycka på pil bakåt om du vill åka bakåt och tryck på W, alternativt skarp inbromsning/landning med helin med lite hjälp av S-tangenten och om du vill framåt dra dem från dig alternativit trycka på pil upp och tryck på W.

Flyg/Heli: För att rolla/svänga, dra musen/spaken åt sidorna alternativt höger el vänster pilarna och för att svänga(roder) använder du bara A och D tangenten.

Flyg: Du Ökar/sänker hastigheten med W och S. Använd efter situation, för det kan ge skarpare svängar och det kan vara bara att använda när någon ligger tätt bakom.

Heli: Du ökar/sänker hastigheten och ökar/sänker höjd med W och S. Använd efter situation.

Flyg: Sen shift afterburner extra boost till motorerna. kan användas i samma syfte som W och S om det är väldigt låg fart.

Hoppas jag inte glömt något.

Sen tycker jag att han inte var så imponerande eftersom han kör i 3:e person så fort han tappar dem och inte kör HC.

Sen ATRmayo du skrev att det inte är nödvändigt i conq och att det inte bidrar till laget, det är ju fel eftersom att även om det blir Flyg vs Flyg så hjälper de till, det blir lättare för alla på marken, plus att helisarna blir lämnade i fred från flyg om du har ränsatt luftrummet. På så sätt låter du fordon/infanteri som ger mäst effektivitet under hela matchen frihet att slå ut motståndaren.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Åkan:

Alltså vad ligger det svåra med att flyga i det här spelet överhuvudtaget? Folk borde ju lära sig första gången, ni är ju människor ni skall kunna lös det här efter första misstaget el lösa det innan ni gör ett misstag. Jag tycker att ni går in och kollar i Keybindningen bara, sen läser där vilka knappar som gäller, sen är det bara att tänka logiska tankar. För det enda du behöver göra är:

Flyg: Dra bara musen/spaken mot dig, alterntivt trycka på pil bakåt om du vill åka upp och om du vill åka ner dra från dig, alternativit trycka på pil upp.

Heli: Dra bara musen/spaken mot dig, alterntivt trycka på pil bakåt om du vill åka bakåt och tryck på W, alternativt skarp inbromsning/landning med helin med lite hjälp av S-tangenten och om du vill framåt dra dem från dig alternativit trycka på pil upp och tryck på W.

Flyg/Heli: För att rolla/svänga, dra musen/spaken åt sidorna alternativt höger el vänster pilarna och för att svänga(roder) använder du bara A och D tangenten.

Flyg: Du Ökar/sänker hastigheten med W och S. Använd efter situation, för det kan ge skarpare svängar och det kan vara bara att använda när någon ligger tätt bakom.

Heli: Du ökar/sänker hastigheten och ökar/sänker höjd med W och S. Använd efter situation.

Flyg: Sen shift afterburner extra boost till motorerna. kan användas i samma syfte som W och S om det är väldigt låg fart.

Hoppas jag inte glömt något.

Sen tycker jag att han inte var så imponerande eftersom han kör i 3:e person så fort han tappar dem och inte kör HC.

Sen ATRmayo du skrev att det inte är nödvändigt i conq och att det inte bidrar till laget, det är ju fel eftersom att även om det blir Flyg vs Flyg så hjälper de till, det blir lättare för alla på marken, plus att helisarna blir lämnade i fred från flyg om du har ränsatt luftrummet. På så sätt låter du fordon/infanteri som ger mäst effektivitet under hela matchen frihet att slå ut motståndaren.

Du glömmer en viktig detalj - det finns folk som hela tiden försöker skjuta ner dig, och sen vill man gärna göra lite nytta genom att döda folk också. Du har helt rätt i att det är ganska enkelt att bara flyga!

Permalänk

hehe tack så mycke

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Du glömmer en viktig detalj - det finns folk som hela tiden försöker skjuta ner dig, och sen vill man gärna göra lite nytta genom att döda folk också. Du har helt rätt i att det är ganska enkelt att bara flyga!

Men tänk logiskt, du fattar väll att du lär dra åt något håll och samtidigt höja och sänka farten för att undvika, du får väll anpassa alla dessa kommandon efter situation.:D Sen kan du flyga så inser du det snabbt.