Nivån på SWEC servern....

Permalänk
Medlem

fattar inte varför inte folk kan använda vårdat språk när dom spelar?
Hur är dom ute i samhället då?

Dags att plocka in en hjärnskrynklare...
Finns ingen anledning till att spotta ut glåpord osv

Föredrar ban på sånt

Har dom inget vettigt och skriva eller bete sig normalt behöver dom inte skriva något alls

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Du är välkommen att ogilla reglerna på vår server, men i den här tråden sysslar vi med konstruktiv kritik. Om du inte har något vettigt att säga kan du spela på någon annan server, typ Webbhallen, och låta oss diskutera i fred i den här tråden.

Problemet med reglerna är att dom inte är anpassade för spelet.

Ingen KillCam = Du blir dödad gång på gång av samma snubbe som ligger och campar på det mest random stället på hela banan (Inte kul)
Ingen HPReg = Du hoppar från 1 meter, du tappar 90% hp, blir lagom roligt att möta fiende när du har 10% hp (Inte kul)
Friendly Fire På = Du blir dödad flera gånger under en runda av nybörjare (Inte kul)

HPReg drabbar hela spelet enormt, fordonen är redan väldigt svaga i detta spel, räcker med 1-2 RPG's så är du död, du möter 32 Fiender, det är bra många fler som kör med RPG än 1-2st

Samma sak med TK, räcker med att du blir dödad 3 gånger under en hel runda så kan ni förlora pga du var 10 sekunder för sen att defusa, du måste ändra hela din spelstil för att inte köra över folk och undvika TK:a bara för att en fiende och teammate står brevid varandra för han är nybörjare

Det är helt enkelt mycket tråkigare.. sedan så säger vi att en teammate TK:ar dig med Anti-Air vapen så att din helikopter kommer uppochned så du krashar och dör, istället för att då vända upp och ned på datorbordet i ilska, så skriver man att han kan dö i en eld, då blir man själv permabannad från Servern.

Nej tack, jag kommer aldrig någonssin att joina Sweclockers server igen.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av Blazter:

Kör på hardcore servrar, där är nivån oftast lite bättre.

+1

Skulle gärna se att FF stängs av pga. den enorma mängd TKs. KillCam på skulle heller inte skada.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zhrooms:

Problemet med reglerna är att dom inte är anpassade för spelet.

Ingen KillCam = Du blir dödad gång på gång av samma snubbe som ligger och campar på det mest random stället på hela banan (Inte kul)
Ingen HPReg = Du hoppar från 1 meter, du tappar 90% hp, blir lagom roligt att möta fiende när du har 10% hp (Inte kul)
Friendly Fire På = Du blir dödad flera gånger under en runda av nybörjare (Inte kul)

HPReg drabbar hela spelet enormt, fordonen är redan väldigt svaga i detta spel, räcker med 1-2 RPG's så är du död, du möter 32 Fiender, det är bra många fler som kör med RPG än 1-2st

Samma sak med TK, räcker med att du blir dödad 3 gånger under en hel runda så kan ni förlora pga du var 10 sekunder för sen att defusa, du måste ändra hela din spelstil för att inte köra över folk och undvika TK:a bara för att en fiende och teammate står brevid varandra för han är nybörjare

Det är helt enkelt mycket tråkigare.. sedan så säger vi att en teammate TK:ar dig med Anti-Air vapen så att din helikopter kommer uppochned så du krashar och dör, istället för att då vända upp och ned på datorbordet i ilska, så skriver man att han kan dö i en eld, då blir man själv permabannad från Servern.

Nej tack, jag kommer aldrig någonssin att joina Sweclockers server igen.

Reglerna är inte anpassade efter spelet om man spelar som ensamvarg.

Vi vill uppmuntra till teamplay i större utsträckning än de flesta andra servrar. Våra regler är gjorda för att maximera teamplay, men kräver en hög grad av kommunikation, och det är därför vi har en Mumble-server som är främst till för kommunikation i spelet! Tyvärr är det ganska få spelare som kommer in på Mumble, så till er som tycker att det är för lite teamplay - kom in på Mumble!

Om du känner att du måste vända upp och ner på datorbordet i ilska över att bli TK:ad i ett spel så kanske du borde fundera på om du inte tar spelet lite för seriöst. Jag blir också irriterad när jag blir TK:ad, men behärskar mig och funderar på om jag själv kan ha haft någon del i det, och lär mig i så fall av mina misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shaba:

Jag känner mig ärligt träffad av ämnet i denna forumtråd.

Jag har inte spelat tidigare BF serier, och är den "CS-nooben" ni talar om som springer runt och leker rambo. Men det är faktiskt inte lätt för en som precis införskaffat BF3, och aldrig lirat serien innan. Speciellt om man bara lirat doom, cs, halvlife, quake etc.

Jag har ca 15h spelade, och har försökt hålla mig till 1-2 banor för att lära mig dem, innan jag går vidare. Första timmarna i spelet förstod jag varken hur man joinade en squad, eller att man kunde deploya någon annan stans än självaste start-basen.

Att kasta granater utan att faila tog mig minst 10-15 försök, och dödade väl en och annan lagkamrat innan det föll på plats.

Mina senaste spel har dock gått bättre och bättre. Har fastnat för att spela engineer och assult. Lyckats få upp min score/min till 240, och har alltid nästan positiva stats. Joinar alltid squad, slänger ut medkits och revivar om jag kan. Spelar jag engineer går jag ofast på kills och älskar SMAW/RPG! Raketerna träffar dock fortfarande någon teammate som hoppar in framför då och då, men då ber jag fort om ursäkt i chat (kan inte göra mycket mer?).

Just nu försöker jag utvecklas ytterligare, men det är svårt när man inte har någon att lära av, eller instruktioner/guider á la "så här gör du". Har förstått att BF3 är ett lagspel självklart, men det är jävligt svårt när man inte har några vänner att spela med, som man kan spela in sig med taktiskt.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Arcan0n/stats/36...

Varför känner du dig träffad?!

TK:ar du med flit för att andra inte gör som du vill?
Sitter du i basen och väntar på "ditt" fordon ska spawna?
Ligger du och campar på assault?

Det rantas inte så mkt om just nybörjare det är mer om spelare som är egoistiska skitstövlar som det rantas om

Permalänk
Medlem

Klart man spelar för att sabotera för andra

Skämt åsido, jag spelar för det är kul, inte för att det är på liv och död som många verkar tro.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shaba:

Jag känner mig ärligt träffad av ämnet i denna forumtråd.

Jag har inte spelat tidigare BF serier, och är den "CS-nooben" ni talar om som springer runt och leker rambo. Men det är faktiskt inte lätt för en som precis införskaffat BF3, och aldrig lirat serien innan. Speciellt om man bara lirat doom, cs, halvlife, quake etc.

Jag har ca 15h spelade, och har försökt hålla mig till 1-2 banor för att lära mig dem, innan jag går vidare. Första timmarna i spelet förstod jag varken hur man joinade en squad, eller att man kunde deploya någon annan stans än självaste start-basen.

Att kasta granater utan att faila tog mig minst 10-15 försök, och dödade väl en och annan lagkamrat innan det föll på plats.

Mina senaste spel har dock gått bättre och bättre. Har fastnat för att spela engineer och assult. Lyckats få upp min score/min till 240, och har alltid nästan positiva stats. Joinar alltid squad, slänger ut medkits och revivar om jag kan. Spelar jag engineer går jag ofast på kills och älskar SMAW/RPG! Raketerna träffar dock fortfarande någon teammate som hoppar in framför då och då, men då ber jag fort om ursäkt i chat (kan inte göra mycket mer?).

Just nu försöker jag utvecklas ytterligare, men det är svårt när man inte har någon att lära av, eller instruktioner/guider á la "så här gör du". Har förstått att BF3 är ett lagspel självklart, men det är jävligt svårt när man inte har några vänner att spela med, som man kan spela in sig med taktiskt.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Arcan0n/stats/36...

Tack för ditt inlägg, det är värdefullt i debatten, för ibland glömmer man bort er som faktiskt aldrig har spelat BF innan. Det gäller även mig.

Du verkar snabbt ha förstått vad teamplay handlar om, och det är glädjande att höra! Jag hoppas vi hörs på Mumble, du är välkommen in om du vill ha någon att teama ihop med. Det är många, precis som du, som inte har några IRL-vänner att spela BF3 med.

Permalänk
Medlem

Reglerna är bra, och i teorin främjar lagspel och taktik mycket mer än default, problemet är att folket som kommer in på servern inte klarar av, eller är intresserade att anpassa sig efter dom.

Så som spelet fungerar i dagsläget så spelar det ingen större roll känns det som. Det ha blivit en läskig poänghets där dom flesta tycks försöka suga ur det mesta ur prylar som är, eller med några enkla knep kan bli OP just nu, eller helt enkelt simpla kills/poäng vid rätt tillfälle. IRNV, Mortar i grupp, tanks med ett par engineers som svans, RPG/M320-spam mot inf, mobilt AA osv.
Det är som en smittsam sjukdom. Forumet i Battlelog är fyllt till bredden med hets och den attityden speglar sig även i spelet.

Spelet behöver balanseras och majoriteten av spelarna behöver tänka om en smula. Har fram tills igår kväll inte känt att det varit så farligt och gillat att spela vid varje tillfälle, men nu kommer jag nog avvakta helt till nästa patch.

Permalänk

@op: har faktiskt inte märkt de här problemet så mkt på andra servers utan de e i princip enbart på SWEC som de är så extremt utbrett. Men det är precis som språket på de här forumet har gått ned sig antar jag.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

För min egna del så har jag lirat både "Rambo"spel som t.ex CS, men även lagspel som t.ex ARMA II.

CS lirade man i unga dar (är 29 nu), och ARMA II spelade man fram tills i somras.
Nu har man börjat lira BF3.
Och enligt mig, så känns detta spel som något mellanting av CS och ARMAII. Och nu snackar jag då om det här med teamplay.

Dock så tycker jag att det är för mkt snipers som hänger i bas och inte gör ett piss.
Så jag tar tag i det själv och rör på arslet. Dör jag så dör jag, cappar jag en flagga i conquest så har vi en ny spawnpoint.
Dör någon, så revivar jag, även om jag själv nästan aldrig blir det när jag dör.

Jag har aldrig lirat BF serien förr. Och tycker helt ärligt, med handen på hjärtat, att jag misstänker att de förra spelen var mkt mkt bättre.

Jag försöker lära mig spelet så gott det går, och jag försöker inse hur jag på bästa sätt ska spela, för att gynna laget.
Men det är svårt.
Vi som inte har lirat BF förr, försöker faktiskt lära oss.

Angående språket på servern, så håller jag med om att det ibland är pinsamt att se folk skriva vissa saker.
Men man tycker det är skönt att folk som inte kan bete sig, blir spärrade.

Permalänk

Jag kan också erkänna att man kanske springer som en kyckling en stor del av vissa game men jag tränar på teamplay medans jag rankar upp...
Men en sak är dessa tk asså allvarligt det händer hela tiden att man blir skuten när man närmar sig hellekopters, det suger!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fuuza:

Klart man spelar för att sabotera för andra

Skämt åsido, jag spelar för det är kul, inte för att det är på liv och död som många verkar tro.

Ja att sabotera är det som är roligt! Sen kommer att skriva fula ord,Campa är kul det också.Allt som är roligt får man alltså inte göra på Swec server?

Swec servern är censurerad *omg*

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig mest på är inte att folk inte är vana med Bf eller dess spelstil, det är alla dessa människor som tkar med flit. Jag har inte spelat på swec server speciellt mycket, mest bara för att det är svårt att komma in men även för att min blir förbannad pga avsiktliga tks. Som sagt jag har inte spelat på swec mycket men har nästan varje gång blivit tkad avsiktligt utan att jag själv har provoserat eller gjort något som skulle kunna förtjäna en tk, om man nu kan det.

Självklart är det även jobbigt med folk som bara fokuserar på sin kd och inte bryr sig om att ressa ta cq-points och droppa ammo. Något man dock får ta hänsyns till är att Bf3 faktiskt är ganska nytt och att de senaste åren har Bf inte varit lika populärt som det varit tidigare så att alla som spelar bf3 inte har varit i kontakt med tidigare bf-spel. Det jag försöker säga är att bf(3) är för många ett helt nytt spel och inte är vana dess spelstil och då måste man ge de nya spelarna lite tid innan man börja såga pga dåligt team-play. Självklart finns det alltid folk som kommer skita i teamplay men det är ju inte bara bf som är smittat av det.

Själv tycker jag att språket i chatten är väldigt ovårdat och hade gärna sett att den stängdes av än att det fortsätter som det gör nu. Vissa tycker att det är ok med svordomar, andra inte. Det jag tycker är tråkigast är när folk sitter och svär åt varandra bara för att man gjort något misstag eller för att person1 har "stulit" person2 fordon och en ca 5min lång diskussion som bara gör att man blir på dåligt humör själv, även fast man inte är delaktig. Jag önskar verkligen att vi skulle kunna slippa all form av censur i chatten men då måste även de som använder den ha respekt för sina medspelare och tänka över vad man skriver innan man trycker enter, hade du sagt detta till en person du just spelade mot/med på en fotbollsmatch?

Jag tror att en lösenordsskyddad server hade varit lättare att kontrollera vad gäller regler och attityd just pga att man lätt kan tvinga spelarna in på forumet och läsa trådar som denna som i sin tur gör att folk kan försöka förbättra sig men även bli mer som ett community istället för att bara vara massa randoms som hatar varandra. Även om inte alla sätter sig och läser trådar på forumet så kommer procentantalet som spelar bli mer medvetna om vad som gäller och förhoppningsvis även ha högre nivå på sitt teamplay och sitt ordförråd i chatten. Detta kommer förhoppningsvis gör att de som inte läser på forumet börjar fatta att bra stämning, spelglädje och teamplay värderas på servern, inte bästa kd.

Även om det ofta är dålig stämning på servern så tycker jag att det är svinroligt att spela på den under dagtid. Då är det sällan problem med folk som krigar i chatten och i princip alla spelar som ett lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Först och främst - tack för att du framför din kritik på ett sansat sätt, det är inte alla som har den förmågan.

Jag måste säga att jag inte upplever så stora problem som du verkar göra med TK:s. Vilka tider spelar du? Själv spelar jag endast på kvällstid, och tycker att man sällan blir TK:ad utan att det till stor del är ens eget fel. Är du säker på att det inte är något i din spelstil som gör att du blir TK:ad ovanligt mycket?

Jag spelar i stort sett endast på kvällarna med, händer dock att jag spelar lite på eftermiddagarna ibland. Då är det garanterat värre. Det händer flera gånger varje runda att någon backar/kör över mig i mitt egna lag. Sen vet jag inte om vissa kanske är färgblinda, men jag har blivit nedskjuten i jets av teammates ett par gånger. Hur de lyckas med den bedriften kan jag dock omöjligen förklara. Samma sak med Mobile-AA, det är dock mer sällan då det verkar vara lite mer erfarna spelare som förstår innebörden av dessa fordon. (Nej det är ingen pansarvagn för er som tror det)

Anledningen till detta kanske är för att jag föredrar att antingen köra helis/jets eller spela som den klassiska medic klassen fast lite mer åt det offensiva hållet.

Skrivet av widL:

Resten av dina punkter kan jag i viss mån hålla med om, men det är tyvärr inget vi admins kan göra något åt. Man kan inte stifta regler mot sådana saker, eftersom de är omöjliga att upprätthålla i praktiken.

Jag kan ju egentligen inte påstå att detta är något annat än sant. Det är svårt att kontrollera spelarna. Detta är enligt min åsikt desvärre en bieffekt av att de har tagit bort commanders. Det var mycket bättre struktur i rundorna när denna positionen fanns.

Skrivet av widL:

Ang. din ban: Det låter som att du själv vet med dig att du använde otrevligt språk, eller har jag fel? När du spelar på servern accepterar du att följa våra regler. Våra regler förbjuder dig att förolämpa folk, vara otrevlig och använda ovårdat språk. Om jag hade drivit en SweC-servern i "Barbie 2" så hade jag kört samma regler ang. språket. Dåligt språk förstör stämningen, och leder aldrig till något positivt för någon. Du verkar ju vara en person som vet hur man ska spela spelet, så varför inte vara ett föredöme för de yngre spelarna (ja, många är runt 13 år), istället för att spy galla i chatten?

Ja, jag är fullt medveten om att jag har använt ord som "Fan", "Idioter" och "Helvete". Men det är sällan riktat åt individuella. Utan det är mer som en uppmaning - t.e.x kommentarer såsom "Gå med i Squads för fan" eller "Kan ni åtminstånde försöka sikta för helvete?" Detta är då alltså efter flertalet kommentarer i vänlig ton, dock utan resultat. Jag är medveten om att det är önödiga kommentarer, men jag försöker bara få folket att öppna ögonen och göra någon skillnad.

Men jag hoppas att du kan förstå min frustration när man sitter i en fullsat helikopter och föraren hoppar ut för att någon lockar på helikoptern som sedan blir träffad och exploderar eller krashar. Eller när du har blivit teamkillad av samma person flertalet gånger i rad. Eller när du sitter och tar över en kontrollpunkt och en lagkamrat sitter och bländar dig med sin tactical light så att du inte ser det minsta och sedan dör. Självklart är denna killen en medic som sedan springer iväg och leker rövare.

Skrivet av widL:

Jag har aldrig sett mer än någon enstaka person stå och vänta på något fordon i spawn på vår server, och det är inte ofta jag ser ens en person stå och vänta. Kan tyvärr inte besvara din kritik mer än så.

Jag kan ha överdrivit något i min frustration. Men det är trots allt alltid någon som sitter vid jet spawn eller campar helin. För att inte tala om snipers på firestorm som tror det är coolt att ha rekord i headshot längd och inte ens använder spot.

Skrivet av widL:

Vad i hela världen har det med saken att göra? Karaktärerna i spelet förolämpar knappast någon. Personligen tycker jag att man ska undvika svordomar och fula ord i chatten eftersom det ser otrevligt ut, men jag tänker i alla fall inte banna någon för att de skriver "*valfri svordom*, jag blev dödad av en granat!". När vi bannar folk för språk handlar det om folk som förolämpar eller anklagar andra, och om du/ni tycker att det ska vara tillåtet så behöver ni inte spela på SweC-servern.

Anledningen till att jag tog upp det är för att jag inte har minne av att förolämpa en direkt person utan har använt det mer som ett uppmanande. Exepmlet du sa att du inte skulle banna någon för är i princip hur jag har använt svordomar. Jag tror aldrig att jag har sagt att "(Insert valrfi spelare) du är helt (valfri svordom/påhopp)" eller liknande. Om jag nu mot all förmodan skulle ha gjort detta har detta vart i stridens hetta och i ren ilska och så arg blir jag inte om det inte finns en riktigt bra anledning.

Skrivet av widL:

Det är tyvärr inte ett alternativ. Rank säger inte mycket om hur duktig en spelare är. Vi kör ingen elit-server, vi kör en public-server där både nybörjare och duktigare spelare ska kunna samsas och ha kul.

Det är väl också sant, men vad sägs då om en server för de som vill spela lite mer seriöst? Det hade kunnat vara riktigt trevligt.

Skrivet av widL:

Vi har funderat på det, men servern blir "unranked" om man kör med lösenord, och eftersom många är intresserade av att få poäng, låsa upp saker och få stats när man spelar så är det inget alternativ i nuläget.

Det är ju lite tråkigt, och eftersom att det är EAs val att ha det såhär så får vi väl acceptera det tillsvidare.

Skrivet av widL:

Jag spelar både på SweC-servern och andra servrar, och jag kan lova dig att det inte är fler personer som spelar med lampan och IR-siktet än på andra servrar! Jag har heller aldrig upplevt något RPG-spam, förutom möjligtvis i tunneln på Damavand Peak. Att ha FF påslaget motverkar effektivt spam av explosives tycker jag.

Rpg spammet är väl mest på det lite mer trånga banorna somsagt. Det är väl förmodligen även där de flesta teamkillsen sker också tyvärr. Men det är riktigt tråkigt att det inte finns någon penalty för teamkills. För vissa spelare verkar ju låta bli att ens lägga tanken på att ens teammate dör.

Skrivet av widL:

Jag förstår din kritik ang. lagen, och att det laget som har folk sittande på Mumble ofta kan bli överlägset. Vi jobbar på att fixa en plugin som balanserar lagen lite bättre. Däremot kommer vi aldrig att förhindra teamplay/squadplay mellan folket på Mumble, eftersom det är så vi vill spela Battlefield. Alla är välkomna på Mumble-servern, det brukar vara lätt att få till bra teamplay där, och folk är väldigt trevliga!

Trevligt att höra, får hoppas att det fungerar bättre då. Mumble har jag faktiskt inte använt än, har inte tagit tid till att ladda ner det än då jag till stor del spelar mycket med ett par vänner och då sitter på skype. Men jag får väl ta och skaffa det och joina er där.

Tack för att du svarade.

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen att kvaliteten borde bli bättre på servrarna, men det blir svårt då det väll inte går med pass för ranked, orkar inte repetera problemen då allt är sagt i denna tråd, men jag måste hålla med om att det nog är väldigt många i min ålder som spelar BF3, t.ex många i min klass beter sig otroligt omoget i spel, är själv 15 år men inte en av de som springer omkring och trollar, de är objective som gäller, allt för att vinna,

Permalänk
Entusiast
Skrivet av widL:

*Tråd rensad*

+1-inlägg är inte tillåtna. Tråden handlar inte om co-op, utan om en specifik server i MP.

Se mina svar ovan ang. FF och lösenord på servern.

Du blev bannad för att du inte följde våra regler. När du spelar på SweC-servern accepterar du att inte använda ovårdat språk eller förolämpa någon. Du behöver inte spela på vår server om du inte är villig att respektera våra regler.

Ditt inlägg andas inte direkt tålmodighet och ödmjukhet - det är två egenskaper som vi gärna vill att spelarna på vår server ska ha.

Jag har inte blivit bannad. Sen märker du väl själv att folk stör sig på hur eran server fungerar och sköts. Men ni bara skjuter ifrån er all kritik känns det som.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Det även jobbigt med folk som bara fokuserar på sina egna stats och inte bryr sig om att ressa ta cq-points och droppa ammo.

Vad tänkte du när du skrev det där? Att resssa, ta cq-points och droppa ammo ÄR stats..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vad tänkte du när du skrev det där? Att resssa, ta cq-points och droppa ammo ÄR stats..

Jag jag uttryckte mig dåligt, det jag menar är att folk bra fokuserar på sin kd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvarnan:

Jag antar att ni med gott underlag kan understryka att utländska servrar är bättre i och med detta påstående?

Min uppfattning är att alla utländska servrar jag hoppat in på har den sjukaste attityden i chattrutan och mycket fuskare. Ryssar ränner omkring på alla möjliga servrar och dom skriver bara på ryska. Så mycket TP blir det inte heller då det är blandat språk o alla tänker på sig själva. Nej du, i så fall tror jag Svenska servrar ligger i top världen på kvalité och mognad jämförelsevis. Sen är det väldigt mycket utländska spelare som spelar på svenska servrar har jag märkt , det kanske beror på att dom är populära och bra?

Svenska serverar har aldrig varit topp i kvalitet, speciellt inte mognad. Mange tjat anyone?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Jag har inte blivit bannad. Sen märker du väl själv att folk stör sig på hur eran server fungerar och sköts. Men ni bara skjuter ifrån er all kritik känns det som.

De bannar alla som säger något emot BF3 i helhelt (oavsett om det stämmer eller inte) Det är typiskt Loading och Sweclockers. De kan banna dig för att du tappat en kaksmula i en tråd. Sedan om du skickar mail till dom och klagar så hittar de på inlägg som du sägs ha gjort, sedan nrä man söker efter inlägget, så existerar inte det

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrAdde:

Jag har inte blivit bannad. Sen märker du väl själv att folk stör sig på hur eran server fungerar och sköts. Men ni bara skjuter ifrån er all kritik känns det som.

Ursäkta mig, jag missuppfattade ditt inlägg. Det lät som att du själv hade blivit bannad!

Det jag märker är att vissa stör sig på serverns regler och hur den sköts. Det är helt normalt, och något jag hela tiden har räknat med. Det du glömmer är att det finns hundratals nöjda spelare som gillar reglerna och servern i allmänhet! Den brukar vara full från eftermiddag till sen natt, och är bland de tio populäraste servrarna i Sverige, vilket jag tycker talar sitt tydliga språk.

Vi har tagit många svåra beslut inom admin-gruppen. Vi har inte alltid varit helt överens om varken server-regler eller gameplay-regler (FF, HP reg osv.), men faktum är att det inte ens är en månad sedan spelet släpptes, så nu kör vi mestadels på regler som vi trodde på från början, redan innan spelet släpptes. Vi skjuter inte ifrån oss all kritik, däremot finns det vissa beslut som vi inte tänker ompröva, exempelvis FF och HP reg.Andra saker har justerats utifrån er kritik, t ex att stänga av tredjepersonsvyn i fordon.

När jag besvarar kritik brukar jag försöka förklara och motivera hur vi tänkte när vi satte en viss regel, och det betyder inte att jag inte lyssnar till kritiken!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av schitzo:

De bannar alla som säger något emot BF3 i helhelt (oavsett om det stämmer eller inte) Det är typiskt Loading och Sweclockers. De kan banna dig för att du tappat en kaksmula i en tråd. Sedan om du skickar mail till dom och klagar så hittar de på inlägg som du sägs ha gjort, sedan nrä man söker efter inlägget, så existerar inte det

Vi stänger av folk som bryter mot forumreglerna, inget annat. Inlägg som ligger till grund för en avstängning rensas nästan alltid bort, det är därför du inte kan se dem. Den här tråden är inte till för kritik mot hur forumet sköts, detta handlar om BF3-servern. Du är välkommen att PM:a/maila en forumledare, kontakta redaktionen eller skriva i feedbackforumet om du har kritik ang. hur forumet sköts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag upplever verkligen inte samma problem med TK som du verkar göra. Jag måste återigen fråga vilka tider du spelar? På dagtid är det sällan någon admin är aktiv, och då kan jag tänka mig att det kan bli vilda västern ibland, men det är inte mycket att göra åt. Jag flyger ganska mycket jetplan, och har inte en enda gång blivit TK:ad i cockpit på vår server. Använd @report i chatten för att rapportera folk, eller hoppa in på Mumble och prata med en admin direkt!

Jag kan väl börja med att säga att jag enbart var ironisk när jag sa att man knappt kunde sitta i en jet utan att bli nedskjuten av egna laget, för att visa hur mycket jag stör mig på alla TK:s jag åker på. Jag spelar mest på kvällen/natten (20-03). Har läst lite mer i tråden här och ser att folk blivit bannade/kickade för ovårdat språk, det trodde jag verkligen inte hände för i princip varenda chatmeddelande jag ser på servern innehåller förolämpningar bestyckade med könsord. Ni admins måste ha en hel del att göra just nu gällande detta.

Men just nivån på chatten struntar jag egentligen i, det påverkar inte mig nämnvärt. Men att gång på gång bli TK:ad av spelare med vilje eller som bara är obotligt vårdslös/oaktsam vart de riktar gevärspipan är väldigt frustrerande. Jag har ett par vänner som känner likadant och också har slutat spela på servern just pga detta. Du skriver till en annan här att en anledning till att ni bestämt att ha TK=On är för att motverka rockets, tubs, granater och sådant? Detta hade fungerat skitbra ifall man fått minuspoäng och bestraffning vid TK:s, vilket inte är möjligt nu. Det enda dessa oaktsamma spelare gör nu är att se till att de inte får 5 TK:s i en runda för att inte bli kickad. Alltså kan man snitta 4 TK:s varje runda om inte någon av er ser det och bestämmer sig för att gå in och manuellt banna spelaren, vilket jag inte tror ni lägger särskilt mycket tid på, vilket ni i sin tur inte ska behöva göra heller.

Nu har jag i princip bara spelat på andra servrar som jag tyckt fungerat bättre i många avseenden ett tag, men jag ska prova servern ikväll igen för att se ifall mina uppfattningar kan ändras.

Sen en helt annan sak. Nästan alla kan väl hålla med om att Operation Metro är en helt kass som conquestbana (vilket såklart inte ni rår för), har ni funderat på att plocka bort den ur servern? Det enda "positiva" med mapen är ju att ifall man vet vad man ska göra, kan man få ordentligt med poäng varje runda.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hanou:

Sen en helt annan sak. Nästan alla kan väl hålla med om att Operation Metro är en helt kass som conquestbana (vilket såklart inte ni rår för), har ni funderat på att plocka bort den ur servern? Det enda "positiva" med mapen är ju att ifall man vet vad man ska göra, kan man få ordentligt med poäng varje runda.

Metro har inte Swec haft i sin rotation på länge.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Det värsta är ju som någon annan sa, när det står 5+ pers som väntar på helikoptern, och när någon tar ett fordon och drar iväg själv, nackskott dirr på dom.

Aldrig spelat bf förut online (har bara kört mot bottar i bf2) men teamplay är det som gör spel kul. Tex, spelar man bf3 ensam är det hur tråkigt som helst jämfört med om man spelar med några kompisar i skype.

Men, när man väl hamnar i ett riktigt lag, där alla samarbetar, återupplivar, kastar ammo osv, då är det fan oslagbart!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

widL, jag ursäktar kritiken emot er - Det framgick inte att han hade kränkt en med/motspelare , fast ioförsig, hade jag varit motspelare hade jag bara skrattat, tänk att man dödar någon och han skriker j*vla k*ksugare, jag känner mig rätt proffsig som kan döda folk så Men iaf! Trodde bara att han hade skrivit typ f*n , eller h*lvete , inte att han hade förloämpat en med / motspelare.

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jerkanftw:

Det värsta är ju som någon annan sa, när det står 5+ pers som väntar på helikoptern, och när någon tar ett fordon och drar iväg själv, nackskott dirr på dom.

Folk som tar fordon och åker iväg direkt bör bannas

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Folk som tar fordon och åker iväg direkt bör bannas

Haha ja det också!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Metro har inte Swec haft i sin rotation på länge.

Åh fan! Då ligger man i framkant i det avseendet iaf. Hoppas alla stora servrar följer efter så att Dice får svart på vitt att mapen är helt åt helvete och själva plockar bort den, alternativt radikalt gör om den.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hanou:

Jag kan väl börja med att säga att jag enbart var ironisk när jag sa att man knappt kunde sitta i en jet utan att bli nedskjuten av egna laget, för att visa hur mycket jag stör mig på alla TK:s jag åker på. Jag spelar mest på kvällen/natten (20-03). Har läst lite mer i tråden här och ser att folk blivit bannade/kickade för ovårdat språk, det trodde jag verkligen inte hände för i princip varenda chatmeddelande jag ser på servern innehåller förolämpningar bestyckade med könsord. Ni admins måste ha en hel del att göra just nu gällande detta.

Men just nivån på chatten struntar jag egentligen i, det påverkar inte mig nämnvärt. Men att gång på gång bli TK:ad av spelare med vilje eller som bara är obotligt vårdslös/oaktsam vart de riktar gevärspipan är väldigt frustrerande. Jag har ett par vänner som känner likadant och också har slutat spela på servern just pga detta. Du skriver till en annan här att en anledning till att ni bestämt att ha TK=On är för att motverka rockets, tubs, granater och sådant? Detta hade fungerat skitbra ifall man fått minuspoäng och bestraffning vid TK:s, vilket inte är möjligt nu. Det enda dessa oaktsamma spelare gör nu är att se till att de inte får 5 TK:s i en runda för att inte bli kickad. Alltså kan man snitta 4 TK:s varje runda om inte någon av er ser det och bestämmer sig för att gå in och manuellt banna spelaren, vilket jag inte tror ni lägger särskilt mycket tid på, vilket ni i sin tur inte ska behöva göra heller.

Nu har jag i princip bara spelat på andra servrar som jag tyckt fungerat bättre i många avseenden ett tag, men jag ska prova servern ikväll igen för att se ifall mina uppfattningar kan ändras.

Sen en helt annan sak. Nästan alla kan väl hålla med om att Operation Metro är en helt kass som conquestbana (vilket såklart inte ni rår för), har ni funderat på att plocka bort den ur servern? Det enda "positiva" med mapen är ju att ifall man vet vad man ska göra, kan man få ordentligt med poäng varje runda.

Vi har haft stora problem med chatten, men vi har nu infört ett chattfilter med automatiska varningar, kicks och bans. Vi jobbar på att förbättra filtret hela tiden, och vi bannar dagligen folk för språk/förolämpningar/påhopp. Använd @report i chatten!

Jag håller med dig om att det är jobbigt att bli TK:ad, speciellt om man misstänker att det är avsiktligt. Personligen tycker jag att FF ger väldigt mycket, eftersom spelandet vår en helt annan taktisk dimension. Jag håller med om att TK borde bestraffas, men det ligger hos DICE att fixa. Vi håller på och finjusterar ett system för att kicka vid ett visst antal TK:s över en viss tid, det är alltså inte 5 TK:s per runda som gäller, men självklart avslöjar jag inte den verkliga gränsen.

Vi har aldrig haft Operation Metro i rotationen, den var borttagen från dag ett!