Permalänk
Medlem

hjälp me val av moderkort å minne

Jag ska uppgradera min dator, får bli en XP 2400+.
De ja ska köpa är processor, moderkort och minne och undrar om
ja kan få lite tips på bra moderkort me bra överclockningsmöjligheter, funderar på nått nForce2 moderkort och Corsair eller Xtreme minnen, har hört att dom ska va bra.
Vilket e bäst? Corsair eller Xtreme? Vilket moderkort ska jag ha?
tackar på förhand

Permalänk
Medlem

ett msi kt333 ultra2-r är finfint.. jag har ett sånt själv.. finns utan raid också.

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad* -> Processorer - Moderkort - Minnen

Permalänk

satsa på ett nforce2 abits eller asus vänta ett litet tag bara tills det kommit lite bra reviews på dom.

minnet så är xtreme minnet helt värdelöst i gämförelse mot corsair

men tycker du att corsair är för dyrt så satsa på twinmos minnet på komplett har samma winbond minneschip som corsair och går oftast att klocka ganska mycket.

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem

Cas 2 minne och nforce2 skulle jag köpa om jag kunde få fatt i dem.
kolla tomshardware.com , har en ny bra recension om nforce2.

Visa signatur

AMD Phenom IIx2560 MMX 3,3ghz, Zalman CNPS9500, Gigabyte GA-MA770T-UD3, Corsair xms3200 LL Dual 4x512, Amd 6600 , Raptor 36+74, CheiftechBX3, Psu Silverstone ST56ZF, Iiyama A902MT VM Pro 451 19", Logitech G11+MX518

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
satsa på ett nforce2 abits eller asus vänta ett litet tag bara tills det kommit lite bra reviews på dom.

minnet så är xtreme minnet helt värdelöst i gämförelse mot corsair

men tycker du att corsair är för dyrt så satsa på twinmos minnet på komplett har samma winbond minneschip som corsair och går oftast att klocka ganska mycket.

att xtreme skulle vara värdelöst är en rätt kraftig överdrift, det är trots allt 5ns minnen.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k