Ny lag: Obligatorisk idmärkning och kastreringen av katter m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Sedan tycker jag djursex precis som många ungdomarnas runt liggande är sjukt, de borde egentligen förbjudas båda två. Skillnaden på de båda är dock att den första är enklare att praktisk förbjuda. Det handlar också att "runtliggande" bland människor är mer socialt accepterat.

Ifall vi hjälps åt du och jag så kan vi nog få till lagstiftning om abort upp till 18 år

Permalänk
Medlem

Den här tråden vore ett nöje att trolla sönder, men det ska jag försöka undvika att göra.

Rent spontant kan jag nog tycka att det är rätt vettigt att man principiellt markerar att kattägande är något seriöst. Finns alltför mycket pack i det här landet som aldrig förstår innebörden av att ha husdjur (läs white trash). Ditt hat gentemot innekatter ifrågasätter jag starkt. Det om något vore väl ett oproportionerligt ingripande i var mans liv?

Djursex har jag ingen åsikt om. Alls.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Är sex med människor också alltid våldtäkt? För man kan nämligen aldrig heller veta om att en människa vill ha sex med en, inte ens om en människa beter sig som en hund och i princip våldtar en, så kan man inte vara säker. (den människan som inte har råkat ut för att en hund ej har försökt att juckat emot dens ben, har knappt umgås med hundar)

För övrigt är många djur bra på att förmedla att de ej tycker om något. Hundbett med permanenta skador är svårt att missa, likaså en hästspark där vederbörande flyger någon meter bakåt, är det få personer som inte observerar att hästen ej vill.

De flesta människor innehar förmågan att tala. Om de säger att de inte vill och/eller gör fysiskt motstånd är det ganska självklart att de inte vill.
Och nej, jag har inte umgåtts mycket med hundar.

Jag ska inte uttala mig förmycke nu eftersom jag aldrig har haft hund, men är inte hundar och många djur väldigt lojala mot sina ägare? Det skulle kunna göra så att de inte biter, utan istället gör något något som kan misstolkas för njutning. Vad vet jag.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

ID-märkning kan väl vara bra, antar jag.

Tidelag bör vara olagligt då det är omöjligt att veta om djuret är "med på det" eller ej.

Det spelar mindre roll om man är "lagd" åt det hållet. Jag har en person i byggnaden jämte mig som är dömd pedofil (bor i USA, lätt att hitta dömda pedofiler här) men han verkar inte springa runt och locka barn. Samma bör väl då gälla för en euhm... ja, vad kallar man det? Djurplågare låter både rätt och fel. Grov djurälskare kanske.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Om vi nu ska tänka logiskt så är ju det faktum att hunden inte sprungit bort ett "bevis" för att den vill bo kvar.
Att den inte skadar djuret kan du inte veta. Precis som att människor som blir våldtagna inte skadas särskilt mycket fysiskt så skadas de väldigt mycket psykiskt. Jag ser ingen anledning att tro att djur som blir våldtagna inte reagerar likadant.
Förövrigt är ju argumentet att det bara skadar en själv ganska så kasst. Ska vi säga likadant med självmord?

Vi bor inte i Iran och ska inte lägga oss i deras lagar så länge de inte bryter mot mänskliga rättigheter. Vi kan kanske diskutera vår åsikt med dem, men inget land ska styra ett annat lands lagar (mänskliga rättigheter och unioner som EU undantaget, såklart). Precis som iranier tycker att homo är fel tycker jag att tidelag är fel. Det kanske inte är så enkelt att se, men det är därför jag argumenterar mot det.

Varför man ska inseminera djur fattar jag inte, men jag antar att någon har anledningar vettigare än att de vill vinna på V75.

Att säga att man ska bli fälld om man är fastbunden är ju lika absurt som att säga att våldtäktsoffer ska bli det...
Skälvklart ska man inte dömas för att ha blivit våldtagen av ett djur, och det tror jag ingen annan här inne tycker heller.

Jag står fast vid att djur kan påverkas psykiskt på ett negativt sätt och att det därför inte baseras enbart på moral.

Slutsats: Djur rymmer aldrig, självmord bör kriminaliseras, det är helt rätt att hänga homosexuella i andra länder, det finns ingen poäng med artificiell insemination, och renen i klippet är en sinnessjuk tidelagsvåldtäktsman som borde sättas i tvångströja och bli matad med neuroleptika och antidepressiva. Ja vad ska man säga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

^Här har vi anledningen till våra olika åsikter.

Jag tycker att vi släpper det här eftersom det nu mest är åsikter som är svåra att argumentera för.

Jasså säger du det...

Permalänk
Skrivet av WaR:

Slutsats: Djur rymmer aldrig, självmord bör kriminaliseras, det är helt rätt att hänga homosexuella i andra länder, det finns ingen poäng med artificiell insemination, och renen i klippet är en sinnessjuk tidelagsvåldtäktsman som borde sättas i tvångströja och bli matad med neuroleptika och antidepressiva. Ja vad ska man säga...

Jadu. Inte vet jag. Var det en slutsats på mitt inlägg eller ditt svar? Antingen har du ett väldigt sarkastiskt svar, eller så är du inte kapabel att läsa vad som står i mitt inlägg... :/

Skrivet av WaR:

Jasså säger du det...

Det var ganska tydligt att jag och crippa90 hittat orsaken till våra åsiktsskillnader (min och crippas90 då alltså. din och min åsikt kan vi fortsätta diskutera om du vill); att han skiljer mer på djur och människor än jag gör. Det är inte mycket att argumentera för. Antingen tycker man det eller inte.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Jadu. Inte vet jag. Var det en slutsats på mitt inlägg eller ditt svar? Antingen har du ett väldigt sarkastiskt svar, eller så är du inte kapabel att läsa vad som står i mitt inlägg... :/

Det var ganska tydligt att jag och crippa90 hittat orsaken till våra åsiktsskillnader (min och crippas90 då alltså. din och min åsikt kan vi fortsätta diskutera om du vill); att han skiljer mer på djur och människor än jag gör. Det är inte mycket att argumentera för. Antingen tycker man det eller inte.

Det var ett sarkatiskt svar på dina löjliga och verklighetsfrånvända icke-argument som att det inte finns någon poäng med artificiell insemination och att djur inte rymmer. Om du tycker att det inte är mycket att argumentera för och att det är något man antingen tycker si eller så om kan du väl skippa dom och gå direkt på sak? Dvs att du inte ser något problem i att skriva lagar på moralisk grund.

Permalänk
Skrivet av WaR:

Det var ett sarkatiskt svar på dina löjliga och verklighetsfrånvända icke-argument som att det inte finns någon poäng med artificiell insemination och att djur inte rymmer. Om du tycker att det inte är mycket att argumentera för och att det är något man antingen tycker si eller så om kan du väl skippa dom och gå direkt på sak? Dvs att du inte ser något problem i att skriva lagar på moralisk grund.

Jag har aldrig skrivit att djur aldrig rymmer?

Artificiell avling anser jag bara vara fånigt. Att folk vill vara biologiska föräldrar till sina barn kan förstå, men om man har så bråttom att få två speciella djur att får ungar att man inte kan låta naturen ha sin gång tycker jag bara att man är fånig. Vill djuren inte knulla så finns det säkert en anledning till det. Det skulle isåfall vara för att förhindra att en art dör ut som det kan berättigas, annars ser jag inga vettiga användningsområden, såhär "from the top of my head".

Om det nu skulle vara berättigat att använda artificiell insemination fattar jag inte vad du är rädd för. Det är ju bara att forma lagen så att artificiell insemination är lagligt... Du verkar tro att svenska lagstiftare är helt värdelösa på att utforma lagar. Det är ju inte som att det är en del av deras jobb eller något sånt!

Angående renen har jag inte ens uttalat mig om den... :/

Själv tycker jag att du är löjlig som vrider allt jag skriver till något helt annat. Möjligt är du stendum och bara råkar misstolka, men då är du bra korkad. Var får du allt ifrån?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Rör våldtäkt också bara utövarna? Du kan aldrig veta om ett djur accepterar att du har sex med det och det kommer därför alltid (i mina och många andras ögon) vara våldtäkt. Incest är lite offt, men det leder ofta till grovt missbildade barn och missfall.

Jag föreslår att du läser lite om Lucy the Cimpanzee. Angående Incest så talar du om något helt annat än själva samlaget. Vi lever på 10talet och har haft tillgång till preventivmedel under en ganska lång tid nu.

Permalänk
Medlem

Det som gäller för hundar borde till en viss del gälla också för katter. Märkning och obligatoriska vacinationer samt registrering av ägare och mycket högre priser för att alla empati och ansvars-lösa personer för vilka ett köp av en kisse för 150 Kr är betyder inte mycket mer än köp cola och chips skulle segregeras bort...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X