Trubbel i det nyligen uppgraderade paradiset..

Permalänk
Medlem

Trubbel i det nyligen uppgraderade paradiset..

Tjena SweCare
jag har problem med min nyligen uppgraderade dator, problemet är att när jag trycker på startknappen så lyser allt i ungefär en halv sekund, sedan slocknar allt igen, även fläktarna startar i ca en halv sekund. För att återskapa fenomenet behöver jag dessutom ta ut strömkabeln i bak och sedan sätta in den igen.
Vad ska jag göra?
Värt att notera är att datorn fungerade igår efter uppgradering..
(De nya delarna är mobo, ett 990fxa-ud3 och 16gb vengeance)

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Efter all möjlig felsökning så har jag nu drabbats av brist på idéer så det blir nog att lämna in datorn på service/felsökning någonstans här i skövde..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Nytt problem, datorn startar men jag får ingen bild och tangentbordet, musen osv lyser inte.. Var i ligger problemet nu?
Dvd-brännaren funkar och alla fläktar lyser, dessutom lyser en liten röd lampa i bak på mitt ljudkort.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Vanligast är att folk bygger datorn fel eller dåligt.

Ta isär ALLT igen. Även moderkort och processorn. Kontrollera noggrant (efter fel, skador, distanserna sitter rätt mellan moderkortet/chassit, böjda pinnar i kontakter mm) och sätta ihop ordentligt. Kylaren till processorn är många dåliga på att sätta fast ordentligt och upptäcker inte det förrän de känt efter med handen.

Sätt bara ihop de 5 viktigaste delarna igen. Tex har folk har lämnat datorn på reparation som inte hittat något fel för att felet var bland sakerna de lämnat kvar hemma som tex tangentbordet, någon kabel osv. Förra månaden var det en SATA/IDE kabeln som orsakade ett sånt här fel så inne är det också viktigt att ta bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Vanligast är att folk bygger datorn fel eller dåligt.

Ta isär ALLT igen. Även moderkort och processorn. Kontrollera noggrant (efter fel, skador, distanserna sitter rätt mellan moderkortet/chassit, böjda pinnar i kontakter mm) och sätta ihop ordentligt. Kylaren till processorn är många dåliga på att sätta fast ordentligt och upptäcker inte det förrän de känt efter med handen.

Sätt bara ihop de 5 viktigaste delarna igen. Tex har folk har lämnat datorn på reparation som inte hittat något fel för att felet var bland sakerna de lämnat kvar hemma som tex tangentbordet, någon kabel osv. Förra månaden var det en SATA/IDE kabeln som orsakade ett sånt här fel så inne är det också viktigt att ta bort.

Inga extra-delar är inkopplade, distanserna är kontrollerade, testat ett äldre grafikkort, det enda som verkar udda är att en av pinsen i 24pin kontakten verkar tom..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W