Samsung Galaxy SII eller iPhone 4S?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy SII eller iPhone 4S?

Hej, jag har ingen aning vilken av dessa jag ska köpa.

Skulle någon kunna knuffa mig på rätt väg? Jag lutar lite mer åt 4S, då den känns nyare än den andra.
Jag skulle uppskatta ifall ni vore ärliga och inte reklamerade den telefon ni själva äger.

Tack på förhand,
Math1.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska skaffa en iPhone 4s. Inte jättestora skillnader mot fyran, fast snabbare och bättre grafik. Bra kamera och bra videoinspelning. Enda som är ett minus är dock batteritiden som varit problem med, fast som kommer bli bättre i uppdateringar av iOS.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret! Hur ligger den till mot Samsung's Galaxy SII?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wee90:

Tack för svaret! Hur ligger den till mot Samsung's Galaxy SII?

Snabbare hårdvara och högre upplösning på skärmen, mindre skärm.

Två helt olika operativsystem.

Runt en tusenlapp dyrare, beroende på om du ska köpa med abonnemang eller inte.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska köra med SGSII, en helt underbar toppenmobil som fungerar väldigt bra, jag laddar min 1ggr/2dagar och använder den rätt mycket tycker jag.. Kör jag ljudböcker och sånt på dagen så blir det ju att ladda den varje kväll, men det är ju hur mycket man använder den som sagt.

Att tillägga är att jag inte har några andra appleprodukter då jag inte gillar deras stil och prisbilder, att allt ska behöva vara itunes eller mac för att synka riktigt bra vinner inte över mig...

Ett till argument för om man är intresserad av det är att det är lätt att ladda ner olika rom's och flasha in för att testa och hitta den som passar dig bäst väldigt roligt att testa runt och kolla, men det är ju bara om man har intresse som sagt...

Sen är det ju widgets, jag skulle aldrig klara mig utan dem

vill du läsa mer om SGSII så kolla in på http://www.swedroid.se/test-av-samsung-galaxy-s-ii/ eller http://www.swedroid.se/forum/f89/

angående pris så har jag haft min i ett halvår, köpte den för 4995 på mediamarkt, nu tror jag den kostar 4300 där.. Skulle jag köpt ny mobil idag och inte haft en SGSII så skulle jag utan tvekan köpt den igen, bara mer prisvärd

Mvh och trevlig helg!
Kvillen

Permalänk
Medlem

Det är 2 bra mobiler, prestandamässigt kan du inte gemföra dem då det är olika operativsystem med olika appar. Att gemföra vilken som flyter på bäst är bara fjantigt, för båda funkar bra och man måste i princip benchmarka för att se vilken som är snabbast, men då e det iphone 4s.

Jag hade valt SGS II för jag gillar android mer, men det är smaksak och det är de som du måste fråga dig själv. Om du inte vet spelar det inte så stor roll, du kommer bli nöjd då båda mobilerna presterar väldigt bra!

Permalänk
Medlem

Ojojoj! Nu fick jag verkligen tänka till.

Tack för era underbara svar, det är bara vissa saker jag inte förstår;
a) Galaxy är väl ett år gammal och iPhone 4S, någon månad gammal borde det inte vara mer värt att köpa en iPhone 4S då Galaxy snart kommer ut med en ny produkt?
b) Ifall man inte är så intresserad i modifiering av OS osv, är det då värt att skaffa en iPhone?
c) Finns det någon bra hemsida där de jämför de båda mobilerna? Den länken Kvillen länkade mig till hade inte med iPhone där utan andra telefoner.

Tack för era svar som sagt, ni får ha en trevlig helg ni med!

Permalänk
Medlem

Inte en till tråd igen förfan. Och om ni gör trådar "X vs Y" gör då förfan en omröstning!

Permalänk
Medlem

Köper du en Samsung så får de du bästa helt klart!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wee90:

Ojojoj! Nu fick jag verkligen tänka till.

Tack för era underbara svar, det är bara vissa saker jag inte förstår;
a) Galaxy är väl ett år gammal och iPhone 4S, någon månad gammal borde det inte vara mer värt att köpa en iPhone 4S då Galaxy snart kommer ut med en ny produkt?
b) Ifall man inte är så intresserad i modifiering av OS osv, är det då värt att skaffa en iPhone?
c) Finns det någon bra hemsida där de jämför de båda mobilerna? Den länken Kvillen länkade mig till hade inte med iPhone där utan andra telefoner.

Tack för era svar som sagt, ni får ha en trevlig helg ni med!

a) Nej det är inte mer värt om man tänker prestanda/krona. Produkter är dyrare när de är nya, men 4s är en nyare modell och presterar bättre.

b) Tror frågan är lite fel ställd, OM man vill modifera är det bättre med en android. Annars är båda OSen fullt funktionella out of the box.

c) Jag hade googlat runt lite har ingen länk

Permalänk
Medlem

Tack, men tror ändå jag till sist kommer gå med iPhone vet inte varför.. Troligtvis har all reklam gjort mig galen.

Ur prestanda vinkeln, kommer iPhone 4S nära Samsung?

Permalänk
Medlem

Min bindningstid har snart gått ut & jag har funderat en del på vilken min nästa mobil ska bli, och då har jag funderat på bla Iphone 4S & SGS2, Jag har mer eller mindre bestämt mig för Samsungen, bla för att den har gorillaglas och att den förhoppningsvis är lite tåligare mot för vad en Iphone är, vad jag har förstått så är Iphone 4S glas som fram & baksida och en sådan vill jag inte ha, tappar man den så finns risken att glaset spräcks och går sönder. Samsungen har även större skärm vilket jag ser som en klar fördel.

Permalänk
Medlem

Sverige måste ha världens klantigaste befolkning för var man än läser så tappar folk sina saker i marken hela tiden

Permalänk
Medlem

Tja, vet om 4pers på jobbet som har någon form av spräckt glas på sina Iphones. Skulle jag välja idag så skulle jag välja mellan Iphone 4s och Google Galaxy Nexus. För min del blir det Nexus då jag får krupp av låsta OS som IOS. Särskilt som man måste använda Itunes som jag heller inte gillar värst mycket.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Sverige måste ha världens klantigaste befolkning för var man än läser så tappar folk sina saker i marken hela tiden

Varannan iPhone jag ser har sprucket glas så.. det ligger något i det. Hade inte hjälpt om det var gorillaglas iofs, det är inte mer stöttåligt vad jag vet, bara hårdare och sålunda mer resistant mot repor. Sedan hjälper det inte iPhone att glaset på den är det som får ta stötarna. På de flesta (alla?) andra telefoner finns det en plastlist eller dylikt runt glaset. Vad jag har förstått är glas som ömtåligast längs med kanterna.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Jag kan ju vara lite fumlig & småklantig ibland men jag är rädd om min mobil eftersom att jag behöver den & inte har råd att byta mobil "stup i kvarten",, Jag har ju funderat på en Iphone 4s också men jag känner mig så osäker på en sådan mobil, Om man skulle köpa en sådan lur vilket skydd fungerar bäst i så fall? Jag är ju ute i farten rätt så mycke eftersom att jag har hund.