Allt öppnas i anteckningar?!

Permalänk
Medlem

Allt öppnas i anteckningar?!

Hallå Sweclockers! Det är så att jag skulle öppna ett program i anteckningar och av någon dum anledning öpnnas så gott som ALLT i anteckningar nu.. Hurfaan återställer man det? Aldrig varit med om något liknande :S Tyvärr är det även på farsans frus dator.. Hade det varit min hade det varit en sak men ja detta vart ju mindre kul kan jag lova!

Om ni tycker något vart luddigt så fråga bara.

Edit: Nu skulle jag öppna paint för att visa er en bild.. då öppnas allt i pain istället..

Edit: Även nu när jag gick in på internet explorer vart alla ikoner IE istället.. Detta är ju bara förbannat "roligt"

E: Glömde skriva det såklart, att varje gång jag öppnar ett program med det program det ska öppnas, så öppnas allt i det istället Så det byter bara program det ska öppnas i. Aldrig varit med om detta så vettetusan hur det löses :/ Kikar runt lite på svenforums just nu.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Högerklicka och välj hur du vill öppna det

Permalänk
Medlem

Ta och testa detta: http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-...

EDIT: Läs texten nedanför, speciellt sektionen REG.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jachxz:

Högerklicka och välj hur du vill öppna det

Problemet är att jag inte kan hitta allt till alla ikoner Samt att varje gång jag öppnar ett program med det den ska öppnas i så öppnas allt i det Glömde lägga till det i första inlägget så gör det nu

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Gör en system restore till en tidpunkt innan problemet. Löste det för mig

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen - program - standardprogram

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiph:

Gör en system restore till en tidpunkt innan problemet. Löste det för mig

Tackar! Löste sig genom en återställning till en tidigare tidpunkt

Tack även er andra för era tips, man kan allt lita på att folk hjälper till här!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.