DICE andställda perkar sigsjälva i BF3

Permalänk
Medlem

Det låter som den här Haziza borde spela MW3 om han nu enbart vill ha ett så buggfritt spel som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Detta spelet tar nog fan priset, buggar? Spelet funka inte ens för mig de första veckorna. Blackscreens, krasher osv. Helt otroligt att man får släppa spel så, vad var betan för egentligen, att locka folk och inget annat.

If you're having PC problems I feel bad for you son,
you may have 99 problems but the game ain't one.

Hit me!

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Otroligt dåligt, jag menar vi betalar för ett spel som är i ett beta stadiet. Har aldrig vart med om ett spel med så otroligt mycket problem. Äckliga är rent ut sagt vad jag tycker om DICE.

De sitter och utvecklar skit vi inte ens får ta del utav. Herregud, hopper Dice körs ner i skiten, trött på dessa konsole portar.

Om du blir så avundsjuk på dice för att dom har lite extra lullull så tycker jag du ska kolla på det här http://wiki.teamfortress.com/wiki/Top_Notch .
Ett item som bara notch har!

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av Zienx:

För det andra så finns väldigt många som inte har haft ett fel sen realese (Som jag själv) så finns som sagt folk på bägge sidorna av "felträsket", så klanka inte ner ett spel som funkar för en väldigt massa utan kanske du borde ta en titt om det finns några lösningar för dina fel, tex i den fina tråden vi har här på sweclockers http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054554-battlefield-3-tekniska-problem-och-losningar-samlingstrad/

Och sen då tills trådens topic, vem fan vill ha x12 till shotguns, SMGs eller rifles?

Snälla mr. fanboy, du tycker alltså att bara för att ett spel funkar för x antal personer så är det inget problem att 100x personer har problem? Man skulle kunna dra en parallell till något som: "Det är inga problem att folk dör av svält i Afrika för miljoner människor i västvärlden äter ju sig mätta varje dag".

Jag spelar inte bf3 själv(testade lite i betan) men har en del vänner som gör det och har läst tillräckligt många forumtrådar för att fatta att det inte bara är några enstaka personer som har haft otur eller gjort misstag, spelet är helt enkelt inte så bra som det borde vara vid release!

Slutligen så ber jag dig klättra ner från ditt piedestal från vilket du dumförklarar alla som inte haft samma tur som du själv då just din hårdvarukonfiguration var en bra matchning till spelet. Argumentera som en vuxen människa istället så får du fler vänner och kan hjälpa fler personer.

peace

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Jisses... att folk tar det så allvarligt. Det är ju bara lite skoj från DICE sida. Det är ju samma sak som att Vavle anställda har i TF2 helt galna vapen, som gör allt från att skjuta snabbare till att göra mer skada.

I vilket fall som helst, inget som påverkar spelet det minsta då de få anställda som finns knappast går in på servrar och trollar runt med sina unlocks. Än mindre viktigt i BF3 då man inte kan göra särskilt mycket med en flash suppressor eller 12x scope.

Vad jag sett från officiella forumet så är de som klagar högst på detta antagligen lidande av OCD eller något, då det största klagomålet var att man helt enkelt inte kan låsa upp allting utan att bli anställd av DICE. Inte hur unlocksen i säg påverkar spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zienx:

Du kanske ska fixa din fakta rätt först. för det första är det som sagt ingen konsole port, utan gjordes till PC i första hand. http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_3#Development

För det andra så finns väldigt många som inte har haft ett fel sen realese (Som jag själv) så finns som sagt folk på bägge sidorna av "felträsket", så klanka inte ner ett spel som funkar för en väldigt massa utan kanske du borde ta en titt om det finns några lösningar för dina fel, tex i den fina tråden vi har här på sweclockers http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054554-battlefield-3-tekniska-problem-och-losningar-samlingstrad/

Och sen då tills trådens topic, vem fan vill ha x12 till shotguns, SMGs eller rifles?

http://bf3blog.com/2011/11/battlefield-3-lead-platform-was-on... Vem som helst kan se att det är en viss konsolifiering av detta spel.. det kunde ja se innan ens betan var släppt.. "press start" stod det i alphan lol

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Detta spelet tar nog fan priset, buggar? Spelet funka inte ens för mig de första veckorna. Blackscreens, krasher osv. Helt otroligt att man får släppa spel så, vad var betan för egentligen, att locka folk och inget annat.

Nu efter att spelet funkar felfritt någon vecka så börjar man få nästa problem.

You were disconnected from EA Online (undefined) trevligt, sitter man där igen med disconnect efter typ 10 min i varje game.

Sluta gnälla och lär dig använda pc-platformten korrekt och lär dig använda mjukvara korrekt fören du totalt går och ragear som nån 10 åring.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Skulle gissa lite på att dice anställda får perks för att de ska använda i "trailers" som typ back to karkand för att de ska få lättare kills och så och levla upp så ser det mer fräsigare ut i trailern.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reavah:

Jo det är ju sant att inte dagens konsolerna kan utnyttja den snygga grafiken men det är någon klumpig känsla i det hela tycker jag, kan inte sätta fingret på det dock Det var samma sak i bc2 som verkligen var portat från grunden.
Men det jag även menar är hur spelet är utformat i fråga om skill med sina guidade missiler och grejer, som om det var anpassat att spelas med en handkontroll där det är svårare med precisionen.
Dock är det ju ett strategi fps med hög inriktning på teamwork så ska kanske inte klaga för mycket. Det är ju roligt lite då och då.

ontopic: Kunde inte bry mig mindre om dom har några extra saker att sätta på vapnen, speciellt inte 12x siktet hehe.

Du tror inte att de satte på guidade missiler pga att jets och helikoptrar var super OP i BF2? Tänk efter innan du skriver.

Klumpig känsla får stå för dig, jag och mina vänner älskar spelet. Ingen av oss har haft några problem what so ever, förutom några Battlelog-buggar men det är inget som inte gått att gå runt.

Herrejävlar vad folk whinar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Du tror inte att de satte på guidade missiler pga att jets och helikoptrar var super OP i BF2? Tänk efter innan du skriver.

Klumpig känsla får stå för dig, jag och mina vänner älskar spelet. Ingen av oss har haft några problem what so ever, förutom några Battlelog-buggar men det är inget som inte gått att gå runt.

Herrejävlar vad folk whinar.

Jo jag tänker alltid efter innan jag skriver, det är bara det att det finns stört många synvinklar man kan ha på detta. Du menar alltså att det inte finns andra sätt att göra någonting mindre op än att sätta in guidade missiler? Dom kunde ju tex ha med At4an som den var i bc2 där det krävdes lite skill att skjuta ner en heli iaf.
Det är du som ska tänka efter då det inte spelar ett jävla dugg om det funkar för dig och dina polare och tom skapligt för mig (förutom några krascher då och då), MÅNGA har problem med det här spelet och det är spelet det beror på i många utav dom fallen.
Anledningen till att så många whinar beror ju på att det inte funkar som det ska.

Permalänk

De använder säkerligen också aimbots och wallhacks.

Nå det finns flera förklaringar bakom, det är dock inte troligt att de under längre tid kommer ha tillgång till bättre vapen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

De försvann nu med senaste patchen så var väll bara lathet att inte göra det innan

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

DICE är inte ensamma med att göra det lättare för sig. Det märker man när man möter någon med ett Valve vapen i TF2

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Otroligt dåligt, jag menar vi betalar för ett spel som är i ett beta stadiet. Har aldrig vart med om ett spel med så otroligt mycket problem. Äckliga är rent ut sagt vad jag tycker om DICE.

De sitter och utvecklar skit vi inte ens får ta del utav. Herregud, hopper Dice körs ner i skiten, trött på dessa konsole portar.

Bra, då kan du sluta köra BF3, och alla framtida DICE-spel, och ge ditt Originkonto till någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Bra, då kan du sluta köra BF3, och alla framtida DICE-spel, och ge ditt Originkonto till någon annan.

ja för då har han inte betalat för det.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

12x scope till shotgun är riktigt OP dock.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Sötast
Skrivet av Haziza:

Otroligt dåligt, jag menar vi betalar för ett spel som är i ett beta stadiet. Har aldrig vart med om ett spel med så otroligt mycket problem. Äckliga är rent ut sagt vad jag tycker om DICE.

De sitter och utvecklar skit vi inte ens får ta del utav. Herregud, hopper Dice körs ner i skiten, trött på dessa konsole portar.

Ja... Du verkar VERKLIGEN vara den som behöver en "flash supressor" om någon