Ny telefon. Vilken ska man ha ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Samsung Galaxy S2 är förmodligen fortfarande den bästa luren, möjligen i konkurrens med Galaxy Nexus. Lumia 800 kan ju vara intressant om du vill vara "unik", det är säkert inget fel på den, men den har inte alls samma prestanda som Samsungs värstingar, och det finns inte alls lika mycket appar till WP7.

De må ha bättre råprestamda än Nokian, men den stora frågan är när den prestandan kommer att användas till något vettigt. Windows Phone behöver knappt någon prestanda för att flyta fint i 60 konstanta fps så frågan kommer väl upp till hur viktigt TS tycker att det är med bättre grafik i (ett fåtal) spel.

@TS så tycker jag inte att du ska vara rädd att testa WP7 bara för att ingen annan här skriver om det. Nu är det ju lite svårt att hitta just Lumian i Sverige men du kanske kan klämma på en annan lur i butik.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag bytte från min iPhone 4 till en Galaxy S2 och jag är oerhört nöjd med den!
Upplever att den är mycket snabbare än iPhone och Android är mycket "friare" eller vad man ska säga och jag skulle inte få för mig att byta tillbaka till en Apple-telefon igen.

Så mitt förslag till dig är: Samsung Galaxy SII

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Permalänk
Medlem
Skrivet av klagland:

Tja,

Har tröttnat på min slöa HTC Hero nu och tänkte skaffa mig en ny mobil till jul.
Men nu är frågan: Vilken ska man välja i denna djungel av telefoner ? Ska man välja Android eller Windows?
Skippar gärna iPhone, då jag tycker de är rätt tråkiga.

Det jag vill ha i en telefon är då en helt okej kamera, gärna med blixt. Bra ljudupplevelse då jag lyssnar mycket på musik.
Jag har ingen speciell budget att gå på så kom med förslag Har varit nöjd med min HTC hittills så har inget problem att fortsätta med dem.
Är Nokia Lumia 800 nånting att ha eller Samsung s2?

Tackar för snabba svar!

Samsung Galaxy s 2, bäst helt enkelt. Otrolig skärm och så bra känslighet att man knappt behöver snudda skärmen och totalt lag-fri. Haft den sedan i våras och använder den varje dag så jag vet... Testa i någon telefon-affär så får du se själv...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Jag skulle rekommendera Nokia N9, grym hårdvara med ett grymt operativ vilket gjorde att den blev blev framröstad som årets mobil på guldmobilgalan. Men titta på 64GB versionen (finns bara i svart än så länga men dyker upp i läcker vit färg inom kort), 16GB tycker jag är lite snålt tilltaget.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Eftersom han redan har en android så förutsatte jag att han hade viss koll. Och har man inte det så bör man gå till polare/butik eller liknande och skaffa sig det.

Men även om man har koll kan man faktiskt stå neutral och tycka att båda OSen är likvärdiga och då ska man i första hand välja efter telefonen.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Skrivet av Se33:

Men även om man har koll kan man faktiskt stå neutral och tycka att båda OSen är likvärdiga och då ska man i första hand välja efter telefonen.

Bull, det är OS'et som är stora skillnaden. Vill man bara ha en telefon bör man nog undvika en smart-phone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

De må ha bättre råprestamda än Nokian, men den stora frågan är när den prestandan kommer att användas till något vettigt.
Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker det är troligt att prestandan kommer till använding. En snabbare CPU och snabbare lagring påverkar precis allting som du gör med telefonen. Uppstartstid, tiden det tar att starta en app, snabbheten att rita upp en webbsida, etc. Det är bara om telefon är ständigt avslagen som prestandan inte märks.

Skrivet av Sir. Haxalot:

Windows Phone behöver knappt någon prestanda för att flyta fint i 60 konstanta fps så frågan kommer väl upp till hur viktigt TS tycker att det är med bättre grafik i (ett fåtal) spel.

När jag pratar om prestanda allmänt så menar jag all typ av prestanda, inte bara GPUn. Minnesbandbredd, CPU, lagring etc. Så det handlar verkligen inte om "bara spel". Just vad gäller flytet i hemskärmarna är det kanske inget större skillnad men i nästan allt annat är det det.

Skrivet av Sir. Haxalot:

@TS så tycker jag inte att du ska vara rädd att testa WP7 bara för att ingen annan här skriver om det. Nu är det ju lite svårt att hitta just Lumian i Sverige men du kanske kan klämma på en annan lur i butik.
Skickades från m.sweclockers.com

[/QUOTE]
Jag tror också att Lumia är ett rätt intressant alternativ. Jag tvivlar inte på att det är en kvalitetstelefon. Men det största problemet i en jämförelse med SGS2 är inte bara att SGS2 presterar bättre och är billigare. Det största problemet är att WP7 har väldigt mycket färre appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Bull, det är OS'et som är stora skillnaden. Vill man bara ha en telefon bör man nog undvika en smart-phone.

Jag tror att de flesta väljer efter listan
1. OS
2. Hårdvara
3. Märke

Men de finns många olika människor i världen och du kan nog räkna med att det finns folk som prioriterar på olika sätt så det finns de som går efter
1. Märke
2. Hårdvara
3. OS

Och alla andra tänkbara kombinationer. Det är inget jag tycker är att rekommendera men det finns garanterat folk som prioriterar så! Oavsett vad som är den stora skillnaden. Och som jag sa så är det mycket möjligt att det finns folk som ställer sig neutrala till två OS och då låter deras prioritet 2. avgöra vilken kan vara tex hårdvara.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Avstängd

Har en Samsung galaxy S2 Kan rekommendera den starkt! Den har aldrig krånglat eller hackat i menyerna!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av Se33:

Jag tror att de flesta väljer efter listan
1. OS
2. Hårdvara
3. Märke

Men de finns många olika människor i världen och du kan nog räkna med att det finns folk som prioriterar på olika sätt så det finns de som går efter
1. Märke
2. Hårdvara
3. OS

Och alla andra tänkbara kombinationer. Det är inget jag tycker är att rekommendera men det finns garanterat folk som prioriterar så! Oavsett vad som är den stora skillnaden. Och som jag sa så är det mycket möjligt att det finns folk som ställer sig neutrala till två OS och då låter deras prioritet 2. avgöra vilken kan vara tex hårdvara.

Jovisst är det så.

Frågar du mig så bör man dock ta reda på vilket OS man vill ha till att börja med. Det kan förvisso vara lite krångligt men det bästa är att prova i affär eller polares lurar tex. Att fråga på forum leder oftast inte till nån vettig slutsats som vi alla vet