Tradera.se... avslutad aktion, måste köpa?

Permalänk
Medlem

Tradera.se... avslutad aktion, måste köpa?

Hejsan jag vill köpa en vara från tradera.se, men t.ex nu om jag vinner auktionen är jag tvungen att köpa den? eller behöver jag inte

Permalänk
Skrivet av naxster:

Hejsan jag vill köpa en vara från tradera.se, men t.ex nu om jag vinner auktionen är jag tvungen att köpa den? eller behöver jag inte

Ja du är tvungen, men det som händer om du inte köper den är att du får klagomål, iaf det jag vet

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Inaktiv

Står väldigt tydligt att bud är bindande. Det är rätt taskigt mot säljare ifall du lägger ett vinnande bud och sen struntar i att köpa. Om du har många positiva omdömen så kommer han lägga ett negativt. Om du har noll omdömen så struntar säljare att lägga omdömet, men det leder också till att du förstör för alla de som har 0 omdömen. Nämligen att de inte får köpa. Så fort jag säljer en sak och jag ser att någon som har 0 positiva omdömen så blir de bannade direkt.

Permalänk
Medlem

Kan jag köpa 2 varor från samma säljare och få båda i samma frakt istället för att betala frakten 2 gånger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naxster:

Kan jag köpa 2 varor från samma säljare och få båda i samma frakt istället för att betala frakten 2 gånger?

Det får du fråga säljaren om. Om han/hon går med på det så fungerar det nog utmärkt.

Permalänk
Medlem

Får jag varan hem på brevlådan eller i posten?

Permalänk
Skrivet av naxster:

Får jag varan hem på brevlådan eller i posten?

Beror på vad det är för något som ska skickas, och sen är det säljaren som bestämmer hur det ska gå till, om det inte står något annat.