Datorpaket, varierande ändamål! 15k

Permalänk
Medlem

Datorpaket, varierande ändamål! 15k

Hej!

Nu är det dags att köpa ny dator, Inet eller Komplett vore att föredra då jag vill ha datorn färdigmonterad och klar när jag får hem den.

Budget: 15 000 kr inkl montering, skärm och mus
Ändamål: Surfande, lite spelande (spelar vanligtvis på konsol), lite musik (spela in gitarr osv), Photoshop.
Önskemål:
*Relativt tyst dator (ska inte störa sambon om hon sitter och fiser eller ser på TV)
*SSD
*Stilrent chassi
*23-24''-skärm

OS kan nog fixas på annat håll, så det behöver ni inte ha med i beräkningarna. Om ni har lust får ni gärna göra ett paket där OS är med också (inom budgeten) men det är inget måste. Angående grafikkort så behöver det inte vara det allra senaste, eller bästa, utan jag kan mer än gärna nöja mig med ett kort som klassas som "okej" i dagsläget för att sedan uppgradera om ca ett år eller så.

Tack så mycket och god jul!

Edit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1256801/2011-12-19

Hur ser t. ex det där ut? Vet inte ens om delarna passar eller så men slängde ihop det häromdagen. Ingen vanlig HDD där i dock, så då kanske man får justera om. Hade inte haft några problem med att lagra allt onödigt externt dock men om jag förstått det rätt så slits SSD-diskar ut fortare än vanliga?