Permalänk

Gaming headset sökes.

Behöver hjälp med att hitta ett nytt headset. Är ute efter ett headset med 5.1 eller 7.1 med trevlig ljud upplevelse samt en riktigt bra bass. Får inte kosta mer än 1k.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893
har tydligen bra bas plus virtuellt 7:1 ljud

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/produkt/6361062/corsair-vengeance-1500-gam...

Kolla recensionerna, har själv ett corsair headset som är skönt, har bra mic och bra ljud!

Permalänk

Kan starkt rekommendera G35 som länkades till ovan, har ett själv och har aldrig varit så nöjd med ett headset. Det går att ställa in basen och diskanten själv så man kan få riktigt grov bas i dessa lurar både vid musik och film. Micen är riktigt bra och filtrerar bort brus väldigt bra. Jag skulle dock säga att lurarna presterar bäst vid fps-spel, speciellt BF3, sjuk känsla att höra hur kulorna viner, explosioner och fotsteg. Grymt headset

Permalänk
Avstängd

Om du tvunget måste ha "Gaming" headset köp Sennheiser PC350/360.

Annars
Sennheiser HD558(eller de andra modellerna)
AKG

Välj bort "Gaming" headsets. Du får så mycket mer genom att köpa vanliga lurar.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Om du tvunget måste ha "Gaming" headset köp Sennheiser PC350/360.

Bra lurar, men inte 5.1/7.1 som efterfrågas.

Jag rekommenderar Speedlink Medusa. Samma eller bättre ljud än många dyrare lurar imo. Dessutom är de mycket lättare än många andra. Blir inte så tungt på huvudet efter många timmars spel.

De finns både med ren usb koppling och en version med 3st 3.5mm kontakter för ljudet + en usb kontakt för ström till volymkontrollerna. Jag föredrar den senare eftersom man då kan koppla in dem i ett bra ljudkort. Ljudkortet gör nästan mer för en bra ljudupplevelse än lurarna.

Ända nackdelen som jag upptäckt med dem (nu när jag är förkyld och normal sett inte använder push-to-talk) är att det inte finns en muteknapp

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Tycker mitt G35 funkar bra.. Upplever väl inte det som "riktigt bra bas".
Fast sen kostade det bara 600kr på rea!
Väldigt trevligt att spela med och så vidare

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

Behöver hjälp med att hitta ett nytt headset. Är ute efter ett headset med 5.1 eller 7.1 med trevlig ljud upplevelse samt en riktigt bra bass. Får inte kosta mer än 1k.

Creative sound blaster serien! Har allt som du sade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anaii:

Bra lurar, men inte 5.1/7.1 som efterfrågas.

Du får 5.1 med ett realtek ljudkort om du trycker igång 5.1/7.1 istället för 2.0..

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk

Tack för alla svar. Valde g35 eftersom den bara kostade 590:- hos expert.

Permalänk
Medlem

Fungerar alla headset som ni länkat till med PS3 också?

Permalänk
Medlem

Nej, inget av dem funkar med ps3 vad jag vet.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Hedersmedlem

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning).

*Tråd låst*

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming