Ny dator.. igen. 266/333 FSB?

Permalänk
Medlem

Ny dator.. igen. 266/333 FSB?

Nu har jag tillräckligt med $ för att finansiera en yggoburk( rimligt yggo)

Undar lite smått.!Kommer man att "gaina" prestanda om man väljer en 2700+ framför en 2600+ tänkte på 266 kontra 333 fsb!!!

Om man till en 2700+ väljer ett A7N8X och Samsung 3200 orginal parat med ett Sapphire/Hercules 9700pro. Skulle denna cfg lira bra????
Kan ni rekommendera Maxtor "max9 120GB"??, den är ganska billig på komplett nu!!

Hls. metz

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem

Jag fick min 2600+ med 333 fsb idag och fick en höjning på 70 fps i q3 (uppade från 2100+ polomino), vart glatt överaskad.
Har nyss satt igång prime95 och ska bränna in skiten så får man se hur den klockar imorn
BTW 2600+ & 2700+ som säljs på komplett.se har AIUGB stepping och vad jag hört så ska dom klocka bra

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Men på komplett står det att 2600+ kör i 266!!! Finns det olika versioner av den???

Är Twinmos minnen bra?? Jag har inte tänkt att klocka den, vill bara ha en bra dator som står och tickar tyst i ett hörn.

Aja om någon påstår att mitt val av komponenter inte fungerar bra ihop blir jag både sur och glad.. För i morrn beställer jag grejjorna

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk

Ja, det är en en hyfsat stor skillnad och ja, det finns olika versioner vad jag vet så om de säger att det är 133MHz buss så är det också det.
På digitlife.com gjorde de ett test mellan 133 och 166MHz buss för ett bra tag sen, du kanske skulle ta och kolla in det.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Förbryllad

Jag tror att jag smäller av snart... Varför skall det vara så krångligt att köpa en dator!!!!

Jag har inte hajjat dual chanel DDR, Om jag har förståt det rätt så behöver man t.ex. 2 x 256DDR@400. Ser datorn detta som att jag bara har 256MB RAM istället för 512???
Jag har inte hittat någonting som förklarar detta.

Tycker att SWEC redaktionen får köra igång ett test på Nforce2 chip och reda ut alla nya "features"

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem

vad jag har förstått så är dual channel ddr för minnen ungefär som RAID är för hårddiskar, eller har jag fel?

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska satsa på högre fsb, du kan klocka enormt mycket mer.
2600+ finns i 2 versioner för de som undrar, en 266 och en 333, för att just få bättre prestanda, kärnan är lite maxad just nu.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
vad jag har förstått så är dual channel ddr för minnen ungefär som RAID är för hårddiskar, eller har jag fel?

Undrar samma sak!!!

Visa signatur

Who is DasIch?