Permalänk
Medlem

Hazro HZ27WC, efter uppackning

Första bliderna på min nya Hazro HZ27WC från Overclockers UK.

Permalänk
Skrivet av fas723:

Första bliderna på min nya Hazro HZ27WC från Overclockers UK.

Fyfan..... Lider med dig.

Permalänk
Medlem

Stackare, måste kännas riktigt surt.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur frakten går till ibland,har alltid varit orolig :/

Permalänk
Medlem

Går det på garantin måntro ? :3

Visa signatur
Permalänk

Hoppas de löser sig.

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Det finns nog en anledning att det står "Only available to customers in the United Kingdom"

Permalänk

men fyfan, de där MÅSTE du verkligen få ut en ny på garantin annars ska stämma dem..

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Det där kan ju inte klassas som annat än katastrof. Måste de väll ändå ersätta dig för?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

note to self= beställ utan glas

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Går det på garantin måntro ? :3

Skrivet av söderström123:

men fyfan, de där MÅSTE du verkligen få ut en ny på garantin annars ska stämma dem..

Jag förstår inte hur ni tror att allt ska gå på garantin ?!
Hur ska tillverkaren kunna ta ansvar för att posten inte ska ha sönder produkten vid frakt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Jag förstår inte hur ni tror att allt ska gå på garantin ?!
Hur ska tillverkaren kunna ta ansvar för att posten inte ska ha sönder produkten vid frakt....

Tillverkaren får i sin tur ta upp det med posten

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Nää köparen får ta upp det med fraktbolaget, vilket de nu är. Det där är en transportskada inget grantiärende.

MVH Peter

Permalänk
Medlem

Fick hem ett chassit idag (bitfenix survivor) som såg lika dant ut.
sanslöst

Permalänk

spelar absolut ingen roll om de gick sönder under frakten utan de går ändå på garantin, mina föräldrar har eget företag så jag vet vad jag pratar om, men de blir ju som sagt dem som körde paketet som får stå för allting

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

spelar absolut ingen roll om de gick sönder under frakten utan de går ändå på garantin, mina föräldrar har eget företag så jag vet vad jag pratar om, men de blir ju som sagt dem som körde paketet som får stå för allting

Det är alltså ett fabrikationsfel att skärmen gått sönder i transporten, tror inte de. däremot så blir det nog företaget som skickat skärmen som ska ta hand om ärendet mot transportföretaget. Men har ingenting med garantin att göra i alla fall.

MVH Peter

Permalänk
Skrivet av BTLulle:

Det är alltså ett fabrikationsfel att skärmen gått sönder i transporten, tror inte de. däremot så blir det nog företaget som skickat skärmen som ska ta hand om ärendet mot transportföretaget. Men har ingenting med garantin att göra i alla fall.

MVH Peter

jag sa aldrig att de är ett fabrikationsfel att skärmen gick sönder heller xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo det sa du, du skrev att det var garanti som täckte om den gick sönder under frakten, men det är inte garantin som täcker det, garantin täcker bara mot fabrikationsfel och en tranportskada är inget fabrikationsfel.

MVH Peter

Permalänk
Skrivet av BTLulle:

Jo det sa du, du skrev att det var garanti som täckte om den gick sönder under frakten, men det är inte garantin som täcker det, garantin täcker bara mot fabrikationsfel och en tranportskada är inget fabrikationsfel.

MVH Peter

men annars så skrev jag att de går ändå på garantin om SKÄRMEN GÅR SÖNDER UNDER FRAKT men kan du inte läsa så visst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej det går inte på GARANTIN, gå och fråga dina föräldrar. Du måste skilja på garanti och transportskada, har inget med varandra att göra. Garantiärenden sköter tillverkaren av produkten och gäller för fabrikationsfel och transportskador är det fraktbolagets försäkring som ersätter. Det är oftast företaget som skickt grejorna som kräver ersättning av fraktbolaget vid transportskada.

Peter

Permalänk
Medlem

Dom verkar inte vara så försiktiga utlomlands när det gäller att transportera saker, inte alla. Men är inte overclockers UKs' fel där.
Sett flera videos där dom slänger kartonger i marken och packar helt galet innan en transport eller efter..

Lådan ser hyfsad hel ut, på bilden iaf. Så man undrar exakt var/hur skärmen splittrades.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem

men annars så skrev jag att de går ändå på garantin om SKÄRMEN GÅR SÖNDER UNDER FRAKT men kan du inte läsa så visst

Men det var ju det han skrev till dig? :S

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk

en vanlig skärm har väl inte äkta glas eller? min g2420 är ju iallafall plast.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

Vilka var det som fraktade den?

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av X2Power:

Men det var ju det han skrev till dig? :S

Han skrev att det ändå går på GARANTIN om nått går sönder under transporten eller hur, vilket jag tolkar som att han skriver att det är garantin som täcker transportskador.

Peter

Permalänk
Skrivet av BTLulle:

Han skrev att det ändå går på GARANTIN om nått går sönder under transporten eller hur, vilket jag tolkar som att han skriver att det är garantin som täcker transportskador.

Peter

men på ett sätt så är de ju ändå garantin som gäller, men va är de att bråka om? de är ju jävligt synd att killen fick hem en trasig skärm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är transportförsäkringen som täcker inte garantin.

Jo är synd, men kanske skärmen fungerar ändå, glaset som är trasigt är väll bara ett skydd för panelen.

Har sett nån som beställt från samma företag och haft problem och då har dom bara hänvisat till att dom inte skickar varor utomlands och därför inte ersätter för transportskador och garantiärenden.

Så man ska nog tänka sig för innan man beställer från utlandet, många gånger är det bättre betala lite mera från en svensk butik och få hjälp när det strular.

MVH Peter

Permalänk
Skrivet av BTLulle:

Det är transportförsäkringen som täcker inte garantin.

Jo är synd, men kanske skärmen fungerar ändå, glaset som är trasigt är väll bara ett skydd för panelen.

Har sett nån som beställt från samma företag och haft problem och då har dom bara hänvisat till att dom inte skickar varor utomlands och därför inte ersätter för transportskador och garantiärenden.

Så man ska nog tänka sig för innan man beställer från utlandet, många gånger är det bättre betala lite mera från en svensk butik och få hjälp när det strular.

MVH Peter

jo beställa från utlandet bör man inte göra, de hände mig en gång fast med några cykel prylar, dem skickade helt fel och sen gick de aldrig mer att få tag på dem heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo beställa från utlandet bör man inte göra, de hände mig en gång fast med några cykel prylar, dem skickade helt fel och sen gick de aldrig mer att få tag på dem heller

inget fel på att beställa från utlandet......enda felet e F-planen när dom packas eller lastbilarna ....sen att du blev blåst e ..inte utlands köps fel det e bara det att du ej fick tag i ett seriöst företag ....

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Jävlar, inte bra. Hoppas det löser sig!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR