Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

En av mina kärnor är kallare än dem andra?

Permalänk

En av mina kärnor är kallare än dem andra?

Varför är en av mina kärnor kallare en dem andra. Verkar lustigt? Kan min kylare sitta "snett"? Eller "rakt"?
Är tempsen normala annas. Fick ner dem lite till med hjälp att sänka volten på Cpu;n. Är den inte onormalt låg?
Har en H50 stock

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Varför är en av mina kärnor kallare en dem andra. Verkar lustigt? Kan min kylare sitta "snett"? Eller "rakt"?
Är tempsen normala annas. Fick ner dem lite till med hjälp att sänka volten på Cpu;n. Är den inte onormalt låg?
Har en H50 stock

http://imageupload.org/thumb/thumb_165483.png

Det skiljer ju bara 1C i vilket fall. Det kan vara ojämt fördelad kylpasta eller kylaren som sitter olika hårt i de 4 skruvarna.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Skrivet av Mr. Prudo:

Det skiljer ju bara 1C i vilket fall. Det kan vara ojämt fördelad kylpasta eller kylaren som sitter olika hårt i de 4 skruvarna.

Tänkte mera max tempsen, lite otur med fotot. Skiljer i idle i alla fall tre fyra grader som tex nu när jag sitter vid webben...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Helt normalt inget du behöver bry dig om.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ens sett tidigare nån som har så jämn temp över cores under idle. och du beklagar dig, hmmm

Tempen är väldigt normal med datorn i idle och den kylaren, dvs 40c idle och maxtempen också, inget att bry sig om förren du börjar klocka en del
H50 är ju heller ingen jättebra kylare, men fullt duglig för viss klockning

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Vet inte om jag ens sett tidigare nån som har så jämn temp över cores under idle. och du beklagar dig, hmmm

Tempen är väldigt normal med datorn i idle och den kylaren, dvs 40c idle och maxtempen också, inget att bry sig om förren du börjar klocka en del
H50 är ju heller ingen jättebra kylare, men fullt duglig för viss klockning

H50 är väll endå bland dem bättre kylarna, om man inte går upp till riktig vattenkylning?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!