Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

Dator når inte minimikraven?

Tjena har nu ett problem sen jag installerade om datorn. Har en i5 2500k proccesor och försöker installera både grafik drivern och OC drivern för den. Men när jag försöker installera dom så får jag upp ett error och det står "Datorn uppfyller inte minimikraven för att installera programmet".
Jag har MSI Z68A moderkortet och det ska vara fullt kompatibelt med detta. Det fungerade även tidigare, har precis installerat om datorn för att boota från min nya SSD Disk.
Några ideér?
(Alla drivers för moderkortet ska vara installerade)

Permalänk
Skrivet av calle.carlbark:

Tjena har nu ett problem sen jag installerade om datorn. Har en i5 2500k proccesor och försöker installera både grafik drivern och OC drivern för den. Men när jag försöker installera dom så får jag upp ett error och det står "Datorn uppfyller inte minimikraven för att installera programmet".
Jag har MSI Z68A moderkortet och det ska vara fullt kompatibelt med detta. Det fungerade även tidigare, har precis installerat om datorn för att boota från min nya SSD Disk.
Några ideér?
(Alla drivers för moderkortet ska vara installerade)

Knepigt, låter som om någon dll eller liknade saknas eller har för låg version.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Du har inte lagt in x86 windows och försöker installera en x64 version av programet?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

nepp 64x Windows 7 Home Premium, riktig, ingen kopia

Permalänk

Är det windows xp du kör på? Vet av erfarenhet att det error-meddelandet kommer upp om man inte lagt på .NET FW/ Windows Installer innan om man kör XP Skulle mycket väl kunna vara något liknande om du har Win 7. Senaste uppdateringarna/ Service pack?

Permalänk
Medlem

Jag har också problem att installera intels VGA drivrutin, som ska möjliggöra användning av den inbyggda grafiken. Får precis samma felmeddelande som TS alltså att "Datorn uppfyller inte minimikraven". Har ett Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 med intel i7 2600k.

Har sökt runt bland trådarna i intels forum men utan att hitta något av intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolle33:

Jag har också problem att installera intels VGA drivrutin, som ska möjliggöra användning av den inbyggda grafiken. Får precis samma felmeddelande som TS alltså att "Datorn uppfyller inte minimikraven". Har ett Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 med intel i7 2600k.

Har sökt runt bland trådarna i intels forum men utan att hitta något av intresse.

Försöker hjälpa en kompis med precis detta... Är det någon som vet hur vi löser det???