Permalänk
Medlem

Coolermaster Cosmos II Unboxing!

Hej, fick hem denna idag och tänker läska er med lite gosaker!

glömde ta bild på tillbehören

Rösta och kommentera!

Coolermaster Cosmos II Unboxing!

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Avstängd

ha du fått ett till? du la ju upp galleri på samma chassie för några dagar sen, iaf mäkta imponerad av detta chassie, utstrålar kvalitet av det.

Permalänk
Medlem

Typ 200 bilder till tack:D

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Fram med köttkniven!
Satan va stort chassit var btw

Permalänk

rymmer inte toppen 120x4 rads?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Tyckte du skröt som tusan förut om att du hade haft chassit i några veckor, i följande tråd: #11853440 Hur är det egentligen? Har du 2st hemma nu eller?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Batman:

Tyckte du skröt som tusan förut om att du hade haft chassit i några veckor, i följande tråd: #11853440 Hur är det egentligen? Har du 2st hemma nu eller?

det enda han skrev i tråden var:

Skrivet av zikkor:

5cm, har ett Cosmos II här hemma. kan säga att allt som är tjockare än XSPC RX 360 får inte plats, då jag kommer att få modda för att få plats med min

tycker inte det är mycket till att skryta, sen att någon har köpt ett chassi för x antal tusen varför bry sig? däremot så den enda jag vet som skröt om chassit var Wolverine.

och ärligt talat jag personligen bryr mig inte ett dugg om vem som skryter och vem som inte gör det, då jag går efter egna erfarenheter. och visst om man lägger ett par tusen på ett chassi så har man nog rätt att skryta en del, inte för att jag står på någons sida.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av To33e:

det enda han skrev i tråden var:

tycker inte det är mycket till att skryta, sen att någon har köpt ett chassi för x antal tusen varför bry sig? däremot så den enda jag vet som skröt om chassit var Wolverine.

och ärligt talat jag personligen bryr mig inte ett dugg om vem som skryter och vem som inte gör det, då jag går efter egna erfarenheter. och visst om man lägger ett par tusen på ett chassi så har man nog rätt att skryta en del, inte för att jag står på någons sida.

Så exakt hur skröt jag om att jag hade ett Cosmos?? Jag berättade dock hur underbart chassit var och det står jag för till 200% Men inte en suck att jag skulle skryta om att jag har ett chassi jag är INTE i behov av att hävda mig. Men uppenbarligen hade TS inte ett cosmos hemma när han sa att han hade det men tbh vem bryr sig han har ett nu och nu vet även han att Cosmos II är ett av the all time greats

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Såg detta på dhw och det är svårt att föreställa sig hur stort det är utan att se det på riktigt

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

jag tycker 800D är riktigt stort med de ser ju fan litet ut bredvid de här, jävla monster chassi

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Fråga.
Hur stabil är glidlocket uppe över fläktkontrollern?
Vet att den mekanismen var klen som få på recentionschassin som skickades ut och att dom skall ha fixat det nu till dom som når kund.
Så en kort beskrivning om hur du uppfattar den.
Glappig eller stabil. Var kritisk nu och inte snäll mot chassiet nu det klarar av att ta lite kritik XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Fråga.
Hur stabil är glidlocket uppe över fläktkontrollern?
Vet att den mekanismen var klen som få på recentionschassin som skickades ut och att dom skall ha fixat det nu till dom som når kund.
Så en kort beskrivning om hur du uppfattar den.
Glappig eller stabil. Var kritisk nu och inte snäll mot chassiet nu det klarar av att ta lite kritik XD

Jag kan svara på den frågan och helt ärligt så är mekaniken så som man förväntar sig den det är lite glapp vertikalt men själva mekanismen är stadig och känns väldigt välbyggd. Iofs har jag ett tidigt exemplar och det är inte säkert att mitt är 100% som det som finns i butik nu

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11884415']Jag kan svara på den frågan och helt ärligt så är mekaniken så som man förväntar sig den det är lite glapp vertikalt men själva mekanismen är stadig och känns väldigt välbyggd. Iofs har jag ett tidigt exemplar och det är inte säkert att mitt är 100% som det som finns i butik nu

Känns skönt att höra
Läste några reviews där luckan hade knäckts bort under frakt nämligen så hade vart roligt att höra hur den känns.

EDIT: fråga två. Tror du den pallar med en katt på runt 3.7kg XD
Min katt hemma är överlycklig att sitta på min burk hemma nu pga värmen som kommer ut där uppe. Och precis lika glad över att somna på ström och resetknappen (kopplat ur reset, stängt av strömknappen och trögat till den lite nu så den fixar katten i alla fall)
konstog fråga men tror fler än jag kan ha det problemet

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Är du ett fan av Elric @ motherboards.org? syftar på kökskniven!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11884415']Jag kan svara på den frågan och helt ärligt så är mekaniken så som man förväntar sig den det är lite glapp vertikalt men själva mekanismen är stadig och känns väldigt välbyggd. Iofs har jag ett tidigt exemplar och det är inte säkert att mitt är 100% som det som finns i butik nu

det är som du säger, den glappar i sidled när luckan är uppskjuten

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

rymmer inte toppen 120x4 rads?

haha, inte denna gång dock finns det en på bit-tech som redan gjort en quadrad mod

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11883766']Så exakt hur skröt jag om att jag hade ett Cosmos?? Jag berättade dock hur underbart chassit var och det står jag för till 200% Men inte en suck att jag skulle skryta om att jag har ett chassi jag är INTE i behov av att hävda mig. Men uppenbarligen hade TS inte ett cosmos hemma när han sa att han hade det men tbh vem bryr sig han har ett nu och nu vet även han att Cosmos II är ett av the all time greats

har haft burken sen den 16e, men skrev i desc att jag fick hem den idag, det ser ju bättre ut så när första bilden är på en låda. men men, har ändrat nu. och detta chassi är fan än bättre investering än min 980X

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tyckte du skröt som tusan förut om att du hade haft chassit i några veckor, i följande tråd: #11853440 Hur är det egentligen? Har du 2st hemma nu eller?

kan du länka vart jag skröt? tack, det vore väldigt trevligt

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Känns skönt att höra
Läste några reviews där luckan hade knäckts bort under frakt nämligen så hade vart roligt att höra hur den känns.

EDIT: fråga två. Tror du den pallar med en katt på runt 3.7kg XD
Min katt hemma är överlycklig att sitta på min burk hemma nu pga värmen som kommer ut där uppe. Och precis lika glad över att somna på ström och resetknappen (kopplat ur reset, stängt av strömknappen och trögat till den lite nu så den fixar katten i alla fall)
konstog fråga men tror fler än jag kan ha det problemet

Det pallar den utan problem (har själv 8 katter så jag vet allt om katter och datorer )

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av zikkor:

kan du länka vart jag skröt? tack, det vore väldigt trevligt

Som sagt, skröt var fel ord. Men detta är en lite konstig om du kör en unboxing av chassit nu 5cm, har ett Cosmos II här hemma. kan säga att allt som är tjockare än XSPC RX 360 får inte plats, då jag kommer att få modda för att få plats med min
Tycker du inte? Schysst chassi för övrigt
Edit. såg din förklaring nu. som sagt, lite avis kanske bara

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Som sagt, skröt var fel ord. Men detta är en lite konstig om du kör en unboxing av chassit nu 5cm, har ett Cosmos II här hemma. kan säga att allt som är tjockare än XSPC RX 360 får inte plats, då jag kommer att få modda för att få plats med min
Tycker du inte? Schysst chassi för övrigt
Edit. såg din förklaring nu. som sagt, lite avis kanske bara

det gör inget, mitt fel från början i desk

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11885314']Det pallar den utan problem (har själv 8 katter så jag vet allt om katter och datorer )

har du märkt att om man drar ner luckan ( för 5,25) för många gånger ( innom en minut, så ramlar den ner om man lossnar det, och om man väntar 1 timme så försvinner problemet.

Jag fattar då inte hur detta går ihop? typ som en resistor som måste ladda upp sig?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11885314']Det pallar den utan problem (har själv 8 katter så jag vet allt om katter och datorer )

Sweet ^^
8 katter? good lord.
Tycker det kan vara påfrestande med två, haha.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Sweet ^^
8 katter? good lord.
Tycker det kan vara påfrestande med två, haha.

tömma katlådan varannan timme ? x)

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Kölapp för att skit :s

Störande att man jobbar denna vecka, mitt chassi står hos postens ombud och väntar...argh.

Dock vet jag inte riktigt hur jag ska dra slangar osv,måste nog beställa lite ny med.
Samt vilken färg,svårt val nu

Edit: släng upp bilder på hur satt dina radiatorer sv vore intressant och se innan man börjar operera

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Kölapp för att skit :s

Störande att man jobbar denna vecka, mitt chassi står hos postens ombud och väntar...argh.

Dock vet jag inte riktigt hur jag ska dra slangar osv,måste nog beställa lite ny med.
Samt vilken färg,svårt val nu

Edit: släng upp bilder på hur satt dina radiatorer sv vore intressant och se innan man börjar operera

hur jag satte dit min RX 240? eller menar du en 360 Rad? kan bara visa på 240n, för får hem min 360 i mitten av feb

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka