Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Ser bra ut, kommer följas! Trevligt med snabba updates.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Updates kommer att fortsätta strömma in

Skrivet av gs242:

ser ju gött ut!! håller även med ovanstående om att det är trevligt med snabba updates. alla dessa byggloggar ger mig massa inspiration att mecka med eget och det är nog inte långt kvar tills jag skaffar mig lite material

Tack! Bygga är kanonkul, tyvärr är det jävligt knepigt emellanåt när det är såhär smått. Det optimala hade varit ett eget chassi helt optimerat efter prylarna man ska stoppa in, det blir nog nästa projekt

Permalänk
Medlem

Update!

Här kommer en liten update med blandade bilder. Idag satte jag mig ner och måttade ut hur mycket plats jag har kvar i chassit med alla delar ordentligt, riktigt trångt är det! Pumpen går in om jag bygger en liten ställning till den men reservoaren går inte in i lådan, får se hur jag löser detta. Jag hade tidigare tänkt ha en reservoar utanför men i nuläget är jag osäker på vad som blir bäst, ett annat alternativ jag har funderat på är en T- koppling och en 10cm slang för att skapa ett litet expansionskärl åtmistone. Jag har även skurit ut hål för nätaggregat idag och tog några bilder med telefonen på hålet då kameran låg inomhus. Nåväl, let there be pics!

Fick ett litet paket på posten häromdagen. Helt irrelevant för bygget iförsig men det är alltid roligt med lite paketöppning!

Det innehöll ett headset! Jag blev väldigt sugen på ett 1500 på kompletts rea men jag kunde inte riktigt motivera ett köp, efter ett tag ångrade jag mig men då hade Cdon.com lägligt det i lager till 40% rabatt! Passar kanon ihop med mitt k90 dessutom

Fy för repor! Har tejpat för chassit rejält, inga repor ska få förstöra den vackra metallen! Här ser man hålet till radiatorn jag dremlade ut för några dagar sedan, det tar sig!

Ritade ut lite ytor som är täckte av komponenter samt var nätaggregatet skall ha utblås.

Hyllorna och skrivbordet är överfulla av datorprylar så man får ta den plats man hittar, lägg märke till mitt otroligt maskulina lakan!

Dremel+ chassi

Började lite försiktigt.

Sådärja, ett tjusigt hål för utblås! Hål skall borras, det samma gäller för radd- hålet.

Fler updates kommer under helgen, får troligen paket från Djungelapa under morgondagen så nätaggregatet kanske kan bli klart under helgen!

Ha det gött!

Henke

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare! Fick som sagt utlovat ett litet paket idag, massor med prylar till nätaggregatet. Jag ska i skrivande stund börja ge mig på att crimpa och sleeva och jag hoppas bli klar under helgen. Utöver sleeving har jag borrat hål vid mina utskurna hål samt duschat chassit

Let there be pics!

Paket från Djungelapa! Fick en liten gubbe på paketet på köpet, trevligt!

Innehållet! Lite smått och gott, kontaktstift, mer sleeving, chassifötter etc.

Efter att jag hade borrat hål vid sidan om mina utskurna hål kände jag att chassit behövde ett bad

Står på tork!

Tejpen som jag fick dra av innan badningen, en hel del

Lite mycket beställningar på sistone kanske?

Pappa kom glatt upp med denna och sa att han hade löst saknaden av en T- koppling, får se om jag kan putsa upp och lacka den. Slangarna passar bra på rören så om den kommer in i bygget eller inte beror på hur fräsch jag kan göra den

Permalänk

Ser Fint ut Henke, Kommer följas

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem

Haha snygg T-koppling XD
Hade ju lätt använt den bara att lacka på och se glad ut!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av ElementR3:

Ser Fint ut Henke, Kommer följas

Tack! Kul med följare

Skrivet av RainesX:

Haha snygg T-koppling XD
Hade ju lätt använt den bara att lacka på och se glad ut!

Haha, ja man får ta vad man haver Får se hur fin jag kan göra den, lite polering och en stänk svart färg så kan den nog gå från sandkorn till pärla

Skrivet av Gulbanan:

ska följas

Tack!

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt. kommer följa

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNaMeD:

väldigt snyggt. kommer följa

Kul!:) Jag knåpade precis ihop nätaggregatet så det kommer upp en bild på det imorn om jag hinner. Ska förbi macken och köpa en liter batterivatten samt försöka hitta en vinklad strömsladd till nätaggregatet imorgon också.
I övrigt så går det ganska bra med byggandet, endast några småsaker kvar nu:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!
Sådär! Då var äntligen nätaggregatet klart det också, kan vara det jobbigaste jag någonsin har sleevat Nöjd blev jag i alla fall, tanken var att använda svart sleeve också men det rann ut i sanden då den svarta sleeven var alldeles noppig :/ Får hoppas att det faller in snyggt tillsammans med resten av prylarna sen!
Här är lite bilder!

Jag kan även hinta om att det kanske blir lite byggnation under morgondagen, en flaska batterivatten står redo på skrivbordet och det mesta är klart!
Jag har jävligt mycket i skolan just nu så uppdateringarna kanske blir lite "snabba", jag går 2a året på NV så det är en hel del att göra atm!

Ha det gött!

Henke

Edit: Jag såg att bilderna var rätt värdelösa nu när jag laddade upp dem, beklagar detta! Jag ville bara ha upp en update innan jag gick tillbaks till studierna.

Permalänk
Medlem

Bilderna duget gott
Sitter på jobbet så din update satt bra

Snyggt sleevat och tät och fin sleeve också. Alltid lika trevligt att se.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Fina bilder och ska följas.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare!

Här kommer en liten miniupdate! Det blev tyvärr inget byggande under denna helg då skolan tog för mycket tid i veckan, efter onsdag nästa vecka skall jag nog ha tid att sätta ihop systemet!

Hursomhelst, min nuvarande T- koppling ser ju lite risig ut så jag skickade ett mail till min ena sponsor Indomo.se och 19h senare damp det ner en skinande ny T- koppling+ en liten stopplugg i brevlådan! Är du på gång att handla vattenkylning eller andra komponenter kan jag starkt rekommendera Indomo, fin service och vid intresse beställer de även hem vissa produkter som inte finns i sortimentet, kanon! Ännu en gång ett stort tack till Indomo.se för er fina hjälp med bygget!

Pics:

Nämen oj, ett paket!

Från Indomo!

Sprillans ny T- koppling och stopplugg!

Kommer kännas klart bättre att slänga in dessa i bygget än den gamla T- kopplingen som jag hade på bild innan

Ha det gött! Mer updates kommer!

Henke

Permalänk

Ser väldigt snyggt ut! kommer följas

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

Trevligt detta:) vill se mer

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare Sweclockers!

Jag tycker att en update skulle passa bra då jag inte har uppdaterat på ett bra tag, jag har helt enkelt inte haft tid. Byggandet går framåt, jag är väldigt nöjd med vad jag har skapat än så länge! Jag kan även hinta lite om att datorn säkerligen blir "helt" färdig inom en inte alltför lång tid

Kameran jag tidigare har använt har varit på semester så här kommer lite taskiga mobilbilder, fina bilder kommer snart nu när kameran är hemma igen!

Nåväl, här får ni en jäkla massa bilder som plåster på såren för sen update

Nu var det dags att börja bygga lite, kul!

Processorn och hans/hennes blivande kompis!

Moderkort i miniatyr.

Jämförelse med block.

Moderkort.

Moderkort.

Spegelblankt!

Moderbrädan har visst hittat ett nytt hem!

Radiatorn följde moderkortets exempel och hoppade in i lådan.

6970 med anslutningar!

Ett tak!

Blev en liten fläta av det hela.

Slang.

Otroligt trångt!

T- koppling med tjusiga anslutningar.

Min käre far hjälper till att skicka ner lite vatten i systemet.

Kaos.

Snygg kink på slangen, har ordnats upp nu. Skulle behövt en 90graders istället för 45 med det funkar Sleeven på bilderna skäms jag över, den är dock omgjord nu så allt är frid och fröjd

Efter lite läcktestning kunde jag inte låta bli att köra igång, Mars månad och redan shorts, det är grejer det!

It's alive!

Kaos.

Nämen oj! En liten dator har visst flyttat in på skrivbordet. Notera att den inte är klar så detta är endast en liten preview för er kära läsare

Igång! På bilderna ser ni även mitt plexitak fastskruvat med tumskruvar, jag är sjukt nöjd med taket och skruvarna, vad tycker ni?

Såja, här vart det en riktigt rejäl update! Nu fick ni dessutom se en tidig version av slutprodukten! Jag återkommer snart med lite fler grejer som skall göras med datorn innan jag blir helt nöjd

Ha det gött!

Henke

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att du tar en massa bilder vilket vi alla här på swec älskar.
Wisp, ja verkligen med den burken

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

snyggt

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt
Kanske bara är jag men tycker nästan du kan gravera in din signatur i lagom storlek i ena hörnet av plexiskivan.
Tror det hade vart nice

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Riktigt kul att du tar en massa bilder vilket vi alla här på swec älskar.
Wisp, ja verkligen med den burken

Precis, det kan aldrig bli för mycket bilder
Tack!

Skrivet av Solding:

Tack!

Skrivet av RainesX:

Riktigt snyggt
Kanske bara är jag men tycker nästan du kan gravera in din signatur i lagom storlek i ena hörnet av plexiskivan.
Tror det hade vart nice

Jag har lite planer på det jag med Alternativt så har jag tänkt att gravera in något på täckplåten till den gamla psuplatsen

Permalänk
Proffsmoddare

Känner igen designen från någonstans. Vilket gör mig extra kritisk, såklart! Du får höra av dig om du vill ha lite tips, eller iallafall åsikter.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Mycket fin, taket ser awesome ut.

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem

Vad är du? En vampyr?
Du behöver en lampa. Höhö
Har du kollat ifall IKEA eller liknande vill sponsra med en? =P

Snyggt bygge annars.
Är dator tyst då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Jag har lite planer på det jag med Alternativt så har jag tänkt att gravera in något på täckplåten till den gamla psuplatsen

Works

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! Någonting liknande det här har jag tänkt ut och har inte riktigt vetat vilket chassi jag ska använda.
Några frågor;

1. Vad använde du för någonting för fläktgallret som du kapade på sidan för radiatorn? Fanns inga bilder i loggen på det om jag inte är blind
2. Kanske missade jag det, är svårt att se med alla kablar.. men hur placerade du reservoaren och pumpen?
3. Behöver du en 240 radiator? Går det inte med 2st 120 radiatorer istället? En i fronten som drar in luft från lufthålen på framkanterna och en på sidan som du har? För då lär man kanske också få plats med nätagget i datorn istället för utanför

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Känner igen designen från någonstans. Vilket gör mig extra kritisk, såklart! Du får höra av dig om du vill ha lite tips, eller iallafall åsikter.

Haha, jo ditt, Jazids och Rizzts bygge har helt klart etsat sig fast på näthinnan. Jag har försökt att göra den så unik som möjligt, förhoppningsvis sticker den ut ännu lite mer när jag är helt klar. Det uppskattas!

Skrivet av Cryostatic:

Mycket fin, taket ser awesome ut.

Tack!

Skrivet av Yorgo_:

Vad är du? En vampyr?
Du behöver en lampa. Höhö
Har du kollat ifall IKEA eller liknande vill sponsra med en? =P

Snyggt bygge annars.
Är dator tyst då?

Taklampan saknar 2/3 spotlights så det är därför det är lite mörkt, vid studier osv. har jag min trogna skrivbordslampa att tillgå
Tack! På full speta låter den som en mindre storm, drar man ner fläktarna via moderkortet vid surf osv. är den väldigt tyst, pumpen är också den knappt hörbar

Skrivet av RainesX:

Vi får se hur jag knåpar ihop det, har lite spillbitar från de utskurna hålen så metall i samma finish finns

Skrivet av Tanax:

Sjukt snyggt! Någonting liknande det här har jag tänkt ut och har inte riktigt vetat vilket chassi jag ska använda.
Några frågor;

1. Vad använde du för någonting för fläktgallret som du kapade på sidan för radiatorn? Fanns inga bilder i loggen på det om jag inte är blind
2. Kanske missade jag det, är svårt att se med alla kablar.. men hur placerade du reservoaren och pumpen?
3. Behöver du en 240 radiator? Går det inte med 2st 120 radiatorer istället? En i fronten som drar in luft från lufthålen på framkanterna och en på sidan som du har? För då lär man kanske också få plats med nätagget i datorn istället för utanför

Tack!
En dremel med kapskiva.
Pumpen står längst fram i lådan, mellan grafikkortets ände och lådans frontvägg. Reservoaren är en 10cm lång slangbit som är kopplad till en T-koppling, den är placerad bakom grafikkortet.
Två 120 fungerar säkert det med, det blir ju lika stor radiatoryta, för min loop är 240'n optimal Absolut, det hade säkert fungerat galant. Jag har nätagget inuti lådan om det var mitt bygge du tänkte på

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Tack!
En dremel med kapskiva.
Pumpen står längst fram i lådan, mellan grafikkortets ände och lådans frontvägg. Reservoaren är en 10cm lång slangbit som är kopplad till en T-koppling, den är placerad bakom grafikkortet.
Två 120 fungerar säkert det med, det blir ju lika stor radiatoryta, för min loop är 240'n optimal Absolut, det hade säkert fungerat galant. Jag har nätagget inuti lådan om det var mitt bygge du tänkte på

Ah! Jag menade mera hur gjort själva fläktgallret som man ser från utsidan av chassit, eller har du köpt det och skruvat dit?
I see! Intressant lösning. Håller på för fullt med idéer inför mitt bygge =3

Precis! Skillnaden med 2st 120 blir att man kan dela upp det, flytta på den bakre radiatorn så att nätagget får plats på sin vanliga plats. Vet dock inte om det blir fult kanske. Såg inte ditt nätagg! Var det av någon speciell anledning du placerade den på golvet i chassit annat än det faktum att det skulle slå i radiatorn?

Permalänk
Proffsmobbare

Haha, du är en av få som faktiskt lyckats bli klar med det helveteschassit. Och det ser faktiskt helvettigt ut dessutom. Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Ah! Jag menade mera hur gjort själva fläktgallret som man ser från utsidan av chassit, eller har du köpt det och skruvat dit?
I see! Intressant lösning. Håller på för fullt med idéer inför mitt bygge =3

Precis! Skillnaden med 2st 120 blir att man kan dela upp det, flytta på den bakre radiatorn så att nätagget får plats på sin vanliga plats. Vet dock inte om det blir fult kanske. Såg inte ditt nätagg! Var det av någon speciell anledning du placerade den på golvet i chassit annat än det faktum att det skulle slå i radiatorn?

Aha, radiatorgallret är köpt på chilledpc! Jo visst skulle man kunna göra så, jag ville inte ha det på den ordinarie platsen då den skulle täcka det snygga cpublocket, men det är ju en smaksak Sen är det kanon att nätaggregatet står som det gör, det får kall luft direkt från fläktarna och skjutsar sedan ut den varma luften ut under chassit.

Skrivet av JaZid:

Haha, du är en av få som faktiskt lyckats bli klar med det helveteschassit. Och det ser faktiskt helvettigt ut dessutom. Grattis!

Haha nej det är inte helt optimerat att husera vattenkylda high end komponenter i originalutförande men allt går med de tre V'na Tack ska du ha, det värmer!

Permalänk

Får ett fullstort grafikkort plats i chassit?

Visa signatur