Hack vid video från HDMI sladd till TV (dock bara vid spegling)

Permalänk
Medlem

Hack vid video från HDMI sladd till TV (dock bara vid spegling)

Tjena,
Jag har ett ganska konstigt problem. Jag upplever så kallat "judder" när jag ser på video från datorn på min tvskärm, via en hdmi-kabel. Det blir som ett hack nästan mitt i bilden, oftast vid panoreringar.
När jag har att min datorbild är utdragen, så min tv och datorskärm räknas som en bild uppstår inte detta "judder", men direkt när jag kör en spegling från datorskärmen till tvn så uppstår det.
Först trodde jag det var någon inställning på tvn av allt jag läst här inne. Fast när detta bara uppstår vid speglingen känns det som att det mer är något med datorn. Vad tror ni är problemet?

Permalänk
Medlem

prova byta renderare eller kör inte klonat

Om jag fattat det rätt så är det screen tearing du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

prova byta renderare eller kör inte klonat

Om jag fattat det rätt så är det screen tearing du menar.

Prova byta renderare? Och det är? på den nivån jag är i kunskap

Screen tearing? *googlar* Japp, screen tearing

Permalänk
Medlem

Du får googla. En enkel lösning är att sätta din tv som primär skärm men då får du istället problemet på din monitor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Du får googla. En enkel lösning är att sätta din tv som primär skärm men då får du istället problemet på din monitor.

Ja, fast kanske bara byta vid just filmtittning. Men borde ju finnas nåt bättre sätt än detta. Hoppas någon kunnig här inne kan hjälpa mig. Att googla är som att hamna i en djungel ibland

Permalänk
Medlem

Vad använder du för spelare? Prova ngn annan. Det kanske hjälper.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=261734

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Nej det är ngt helt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Nope, inte det. Tack ändå

Permalänk
Medlem

Hej

Mitt problem när jag ser film är att det emellanåt blir som genomskinnliga ränder/ streck som kommer uppifrån rutan och går neråt, kommer två i taget. Har Du löst Ditt?

Skrivet av Jaget:

Tjena,
Jag har ett ganska konstigt problem. Jag upplever så kallat "judder" när jag ser på video från datorn på min tvskärm, via en hdmi-kabel. Det blir som ett hack nästan mitt i bilden, oftast vid panoreringar.
När jag har att min datorbild är utdragen, så min tv och datorskärm räknas som en bild uppstår inte detta "judder", men direkt när jag kör en spegling från datorskärmen till tvn så uppstår det.
Först trodde jag det var någon inställning på tvn av allt jag läst här inne. Fast när detta bara uppstår vid speglingen känns det som att det mer är något med datorn. Vad tror ni är problemet?