Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoCK:

Hej på er ljudexperter!

Jag beställde och fick hem ett par AKG K 601 häromdagen och var vid första lyssningen mycket nöjd (även med hur otroligt bekväma de är). Jag har dock nu börjat tveka om jag inte skulle ha köpt ett par AKG K 701 istället.
Jag har läst mycket jämförelser om dessa, men vill även ha en bild av vad folk här på forumet anser om skillnaden mellan dessa lurar. Jag är också lite bekymmrad över kuddarna på spännet, många verkar tycka att dessa gör luren mindre bekväm.

Tänk på att jag inte är en erfaren ljudkännare, och att jag inte lyssnar på någon generell genre utan lyssnar på det som jag känner för just den dagen.

Jag har inte hört K601, men är inte så förtjust i K701... Jag tror även jag sett nåra trådar på Headfi som tycker rätt bra om K601 i den jämförelsen?
Älskar du omslutande stor ljudbild så är K701 svårslagna, men annars vet jag inte. K701 lär vara mer analytiska också, vilket inte alltid passar all populärmusik. Jag tycker inte du ska bekymra sig alltför mycket: gillar du lurarna så är det bara att njuta istället. Gräset verkar alltid grönare på andra sidan, men är långt från alltid det i verkligheten.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Bra sagt där, att K701 inte lämpar sig så väl till populärmusik. Populärmusik och rock är inte K701 starka sida, tycker jag. Men allt annat är dom riktigt bra på. Jazz, klassiskt, akustiskt och även viss elektronisk musik kan låta bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av LoCK:

Hej på er ljudexperter!

Jag beställde och fick hem ett par AKG K 601 häromdagen och var vid första lyssningen mycket nöjd (även med hur otroligt bekväma de är). Jag har dock nu börjat tveka om jag inte skulle ha köpt ett par AKG K 701 istället.
Jag har läst mycket jämförelser om dessa, men vill även ha en bild av vad folk här på forumet anser om skillnaden mellan dessa lurar. Jag är också lite bekymmrad över kuddarna på spännet, många verkar tycka att dessa gör luren mindre bekväm.

Tänk på att jag inte är en erfaren ljudkännare, och att jag inte lyssnar på någon generell genre utan lyssnar på det som jag känner för just den dagen.

Bara för att 701 är modellen äver 601 så behöver dom inte falla dig mer i smaken, dom är mer analytiska och ljusare än 601. k601 har även en impedans på 120 ohm så en förstärkare är något jag varmt skulle rekomendera för att få dom att "blomma"..Vill du nu skaffa dig ett par k701 så är dom erkänt hungriga efter effekt så även där..En förstärkare med lite klös skulle göra susen.

Permalänk
Rekordmedlem

Största skillnaden mellan 601 och 701 är att 601an är bummligare i basen, 701an har en mer korrekt basnivå, vill man ha en tonalt neutral lur så är 701an svårslagen, vill man ha färgat ljud med överdriven bas så ta en 701a ändå men använd tonkontroller för att färga

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

601 vet jag inget om...

K701 däremot faller fortfarande av en del i volym djupbasen, så att bara för att en annan lur är basigare än den så behöver det inte nödvändigtvis innebära att denna lur automatiskt ska definieras som bumlig och färgad

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

http://phimusic.blogspot.se/ bilder och lite text om min O2+ODAC. Inte skrivit något om ljudet ännu. Det kommer sen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Kalium:

http://phimusic.blogspot.se/ bilder och lite text om min O2+ODAC. Inte skrivit något om ljudet ännu. Det kommer sen

jag har en Asus Xonar Essence STX och undrar om en O2 och en ODAC skulle vara bättre?

använder mig just nu mig av Audio Technica ATH-M50 hörlurar!

tack i förhand!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

jag har en Asus Xonar Essence STX och undrar om en O2 och en ODAC skulle vara bättre?

använder mig just nu mig av Audio Technica ATH-M50 hörlurar!

tack i förhand!

så har skrev den innan som hade köpt odac+O2 när jag och en till frågade.

Japp köpte från JDS Labs då jag tyckte dom verkade seriösast av alla återförsäljarna som nwavguy länkade till i sin blogg.

Man kan även få med RCA line out istället för 3,5mm på ODACen om man vill. Finns även en komboenhet som använder samma chassi som O2an fast har en ODAC inbyggd där batterierna i normala fall sitter på O2an. Tänkte ta denna i början för att slippa att ha 2 lådor men då blir man ju begränsad med O2 förstärkaren ifall man senare skulle vilja byta förstärkare och då måste man köpa en ny dac också så tog till slut separata enheter. Man fick heller inte med någon nätadapter till O2an från JDS Labs, vet inte hur det är hos andra återförsäljare, men hittade en passande AC-AC 18V 1000mA adapter på kjell för 140kr typ så det var inte så farligt.

Som ni ser på bilden så är min ODAC väldigt lång. Detta är för att de har använt ett chassi som dom redan hade till sin egengjorda C421 förstärkare för att kunna få iväg dessa fortare medans dom planerade/tillverkade ODACens egna chassin. De som beställer nu får dock det nya chassit som är 49mm långt istället för ca 10cm som mitt är.

Testade först bara O2 förstärkaren från mitt integrerade ljudkort på moderkortet och tyckte då att det nästan lät bättre än mitt STX kort. Sedan när jag kopplade O2an till ODACen så blev det ännu bättre men skillnaden var inte stor även fast den var märkbar. Tycker att O2an får ut mycket mer av hörlurarnas kapacitet än förstärkaren på STX kortet. Känns som att förstärkaren i STX kortet bara fick det att låta högt medans O2an får det att låta fylligare.

Jag har dock inte testat att använda STXet som DAC till O2an så kan inte säga hur stor skillnad det är på ODACen och STXets DAC (sålde STX kortet före jag fick O2+ODAC eftersom jag ville ha all ljudutrustning extern så att jag skulle kunna använda den till vilken dator som helst) men O2an är helt klart en (enligt mig) mycket bättre förstärkare än den som finns i STXet.

Kan tillägga att jag har låg ohmiga hörlurar (HD555 50ohm) så skillnaden kanske inte är lika stor om man har hög ohmiga hörlurar eftersom STX kortet har en hög lägsta utimpedans (10 ohm) som är dåligt för låg ohmiga hörlurar medans O2an har en låg lägsta utimpedans (0,5 ohm).

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Jadu, jag lyssnar på min O2+ODAC nu och det låter väl helt okej. Lite annorlunda om jag minns rätt, men kan inte säga exakt hur. Ska lyssna på denna några dagar nu innan jag går tillbaka till STX i ett par dagar igen för att jämföra.

Måste dock byta ut gainresistorerna. Har alldeles för hög gain nu, även fast jag har switchen på låg gain. Blir nog så att jag ersätter hög-gain motstånden med något lägre gain än jag har nu på låg-gain och sedan ersätter låg-gain som jag har nu med något mycket mindre. Har volymkontrollen på klockan 9-10 och det är redan där ganska högt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Okej, har hunnit lyssna så pass mycket att jag vågar uttala mig om ljudet.
Det första jag tänkte på är att mellanregistret inte är lika "framåt" som hos STX. Tycker det saknar lite "kropp" så att säga, lite livlöst nästan. Basen däremot är aningen tightare men även där så har den tappat lite "kropp" tycker jag. Får sen ifall jag byter över till STX en sväng redan imorgon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Okej, har hunnit lyssna så pass mycket att jag vågar uttala mig om ljudet.
Det första jag tänkte på är att mellanregistret inte är lika "framåt" som hos STX. Tycker det saknar lite "kropp" så att säga, lite livlöst nästan. Basen däremot är aningen tightare men även där så har den tappat lite "kropp" tycker jag. Får sen ifall jag byter över till STX en sväng redan imorgon.

Kan ju delvis vara 10 ohms utgångsimpedansen på STX:et som spökar. Ger lite sannolikt mer bas nere i subbasregionerna på D2000, som vi var inne på förut, och det är ju något man vänjer sig vid, vare sig det är "rätt" eller inte.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kan ju delvis vara 10 ohms utgångsimpedansen på STX:et som spökar. Ger lite sannolikt mer bas nere i subbasregionerna på D2000, som vi var inne på förut, och det är ju något man vänjer sig vid, vare sig det är "rätt" eller inte.

Mjo, men det ska väl inte påverka mellanregistret? Basen hade jag faktiskt förväntat mig en lite förändring i, men inte i mellanregistret. Aja, vi får se när jag byter tillbaka till STX en sväng.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Okej, nu vet jag varför det inte låter som det ska. Verkar som att guiden jag följde för att koppla ihop ODAC och O2 är lite felaktig och därför har jag mono. Måste kolla upp det där...

Edit: Japp, försäljarens guide som jag gick efter är felaktig. NwAvGuy har en bild på sin blogg där det visar rätt. Får öppna upp och löda om det imorgon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hehe hoppsan
Ska bli intressant att höra mer!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jo, jag berättade det för Stefan Walter som driver Headnhifi och han tog ner guiden för tillfället och skulle rätta till det. Om jag även ska öppna upp lådan så ska jag passa på att byta gainresistorer också när jag ändå är i farten. Denon AH-D2000 har inte så jättestort behov av en förstärkare egentligen, otroligt lättdrivna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jo, jag berättade det för Stefan Walter som driver Headnhifi och han tog ner guiden för tillfället och skulle rätta till det. Om jag även ska öppna upp lådan så ska jag passa på att byta gainresistorer också när jag ändå är i farten. Denon AH-D2000 har inte så jättestort behov av en förstärkare egentligen, otroligt lättdrivna.

Det skulle vara intressant att få veta hur det låter för dig om du skulle köra stx som dac ut till o2 stärkaren.
Om du har tid med det.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Det skulle vara intressant att få veta hur det låter för dig om du skulle köra stx som dac ut till o2 stärkaren.
Om du har tid med det.

Jag kommer ha tid med det, snart. Men först måste jag fixa kopplingen mellan O2 och ODAC, byta gainresistorer och se till att det funkar. Sedan vill jag lyssna lite mer på O2+ODAC combon, jämföra det med STX och se vad jag föredrar. Sedan efter det kan jag jämför DACarna

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Skall flytta till Polen och studera, därför tänkte jag att det kanske är dags att fixa ett par vettiga lurar.

Men förlorar man en massa "kvalité" om man köper ett Sennheiser HD 650 för att främst koppla in den i en Ipod touch och min ASUS Zenbook UX32VD?

Kommer också visserligen att flyga mellan Sverige och Polen "en hel del". Därför är komforten och "mobiliteten/rörligheten" otroligt viktig.

Eller är det bara att ta å köpa en?

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Har lite funderingar kring vad för headsets man ska ha i den lite billigare prisklassen, runt 1500 kr. Det som ska vara så bra som möjligt är ljudet i FPS spel som BF3 och MW3 osv! Musikljudet är jag inte alls känslig för och micen kommer jag sällan använda!

De jag kollat på hittills är
Sennheiser PC350
Kollar på dessa istället för på 360 eftersom dessa är slutna och därför bättre surround(???) eller är jag helt ute och cyklar nu?
köper dessa ihop med ett billigare ljudkort som t.ex. Asus Xonar DX eller Asus Xonar D1, vet inte riktigt vad skillnaden är på dessa menmen.

Logitech G35
USB headset vilket gör det billigare då jag slipper köpa ett ljudkort! också fått rätt bra kritik här på sweclockers verkar det som.

Razer Megalodon 7.1
Jag litar inte riktigt på razer då det känns som deras produkter går sönder efter ganska kort tid och andra märken erbjuder samma prestanda för en billigare peng.

Vad tycker ni? Vilket utav dessa är att föredra? Kommer bo i ett studentrum och kanske ha några mindre högtalare men behöver inte vidare tryck i dem så att föredra 3.5 headset plus ljudkort pga. att jag kanske vill ha högtalare är helt onödigt!

PS. Väldigt intressant tråd detta, verkar som det finns många engagerade kunniga här! roligt att se

Visa signatur

Corsair VX 550 80+ | Corsair XMS3 4x2 gb | samsung 830, 120 gb | XFX 6870 | FD Define R4 | MSI 870A-G54 AM3 | AMD Phenom X4 955 | Antec KÜHLER H2O 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Skall flytta till Polen och studera, därför tänkte jag att det kanske är dags att fixa ett par vettiga lurar.

Men förlorar man en massa "kvalité" om man köper ett Sennheiser HD 650 för att främst koppla in den i en Ipod touch och min ASUS Zenbook UX32VD?

Kommer också visserligen att flyga mellan Sverige och Polen "en hel del". Därför är komforten och "mobiliteten/rörligheten" otroligt viktig.

Eller är det bara att ta å köpa en?

Vissa lurar är bara inte tänkta för vissa ändamål. HD650 är inte gjord för att direkt drivas ur en ipod eller laptop, inte heller är de tänkta till mobilt bruk. Även om HD650 kommer låta bättre än te.x HD25-amperior så kommer enheterna inte orka ge en bra ljudnivå och lurarna kommer vara osmidiga och inte sluta ute ljud.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Sådär ja, efter ett helvetes jobb att byta plats på kablarna (det låter enkelt, men det tog mig 40 minuter och då är jag ingen supernybörjare på att löda heller). Rekommenderar att dubbelkolla tio gånger att man gör rätt, för det är absolut inget man vill behöva göra om. Tog även bort R17 och R21 helt, gainresistorerna alltså. Så nu har jag 1x gain vilket verkar vara det rätta för Denon AH-D2000. Fördelarna med detta är att det är två komponenter mindre i signalvägen och lägre gain innebär lägre distorsion och en tystare förstärkare. Nu kan jag vrida upp volymen på max och det är helt knäpptyst, inte det minsta oljud. Praktiskt med gain-switchen, om jag har några andra lurar jag vill använda till förstärkaren så kan jag specialanpassa gainen till dom i hög-gain läget.

Nu när jag har stereoljud så låter det riktigt bra måste jag säga, nu är det "kropp" i ljudet. Pianon låter som dom ska och har lite "tyngd" i sig. Röster träder fram riktigt och det låter, ja, jävligt bra helt enkelt. Även om den här förstärkaren kostade flera tusen kronor så är det ett skitbra köp.

Ser fram emot att ta med denna till hifiaffärer och jämföra med deras. Kommer definitivt ta med den i Arkenmässan också, man vet aldrig, det kanske finns hörlurar där också

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Men förlorar man en massa "kvalité" om man köper ett Sennheiser HD 650 för att främst koppla in den i en Ipod touch och min ASUS Zenbook UX32VD?

Jag kan bara hålla med Breddas: 650 är inte så speciellt lättdrivna har jag hört, och de läcker en hel del ljud. (både in och ut) De är inte byggda för att vara portabla heller: Stora, går inte att fälla ihop osv.
HD598 skulle nog vara vettigare att driva från ipod och kostar ca hälften, men har å andra sidan annars alla andra nackdelar som HD650...
För långresor är det nog slutet som gäller, eller in-ears.

Skrivet av Billyz:

De jag kollat på hittills är
Sennheiser PC350
Kollar på dessa istället för på 360 eftersom dessa är slutna och därför bättre surround(???) eller är jag helt ute och cyklar nu?

Du cyklar
Slutna ger oftast sämre "surround" (dvs sämre ljudbild) ... PC350 är inga höjdare på ljudbild vet jag av egen erfarenhet. Jag gissar 360 är bättre på den fronten, men vet inte säkert.

Headsets ligger nästan lite i utkanten av vad vi brukar snacka om i den där tråden dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Du cyklar
Slutna ger oftast sämre "surround" (dvs sämre ljudbild) ... PC350 är inga höjdare på ljudbild vet jag av egen erfarenhet. Jag gissar 360 är bättre på den fronten, men vet inte säkert.

Headsets ligger nästan lite i utkanten av vad vi brukar snacka om i den där tråden dock.

Okej!
Blir ett öppet då trots att det släpper in lite mer ljud. Får se vad jag kan hitta som ger så bra ljudbild (Yes, jag lär mig termerna!) som möjligt för runt 1500 kr!
tack

Visa signatur

Corsair VX 550 80+ | Corsair XMS3 4x2 gb | samsung 830, 120 gb | XFX 6870 | FD Define R4 | MSI 870A-G54 AM3 | AMD Phenom X4 955 | Antec KÜHLER H2O 620

Permalänk
Medlem

Hm....om inte Sennheiser 598/650 är bra för ipod/laptop så får det väl bli en beats by dr dre :|?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Hm....om inte Sennheiser 598/650 är bra för ipod/laptop så får det väl bli en beats by dr dre :|?

Njae, då bör det finnas prisvärdare alternativ!
Kan du tänka dig släpa runt på circumaural kan ju tex Beyer DT770, Audiotechnica M50, eller AKG550 vara alternativ. De isolerar väl hyfsat iallafall såvitt jag vet. Vill du ha 80-talslook kan du alltid kolla efter Beyer DT150 eller German Maestro 8.35D
http://www.german-maestro-shop.de/epages/61902279.sf/en_GB/?O...

On-ear finns tex Beyer DT1350 och Sennheiser HD25/Amperior som jag tror isolerar bra.

Finns säkert massa fler exempel jag glömmer nu.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Njae, då bör det finnas prisvärdare alternativ!
Kan du tänka dig släpa runt på circumaural kan ju tex Beyer DT770, Audiotechnica M50, eller AKG550 vara alternativ. De isolerar väl hyfsat iallafall såvitt jag vet. Vill du ha 80-talslook kan du alltid kolla efter Beyer DT150 eller German Maestro 8.35D
http://www.german-maestro-shop.de/epages/61902279.sf/en_GB/?O...

On-ear finns tex Beyer DT1350 och Sennheiser HD25/Amperior som jag tror isolerar bra.

Finns säkert massa fler exempel jag glömmer nu.

Inte för att vara respektlös mot din kunskap men när man letar runt lite på forums så är det bara dessa tre folk pratar om;

-------------------------------
Sennheiser
AKG
Beats by Dr Dre

-------------------------------

Av alla tre är Beats (Studio Edition) fräschast i utseendet. Recensioner på NetOnNet berättar att den är bra (bara att basen kan ta över lite då-och-då) och väldigt bra för rörligheten också. Dock har man läst ÖVERALLT att det är lika overpriced som skit-Macs. Att man bokstavligen betalar 2000 kronor för själva märket.

Sennheiser är otroligt bra men som ni själva säger så är den stor och "klumpig?" dessutom så får man ju inte använda alla hästkrafter när man använder en Itouch + laptop. Jag har ju visserliggen 300 kronors Koss-hörlurar så det är ju ändå en stor upgrade?

AKG ligger väl i närheten av Sennheisers men med mindre storlek (när man kollar på bilderna). Mer än så vet jag inte om AKG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Av alla tre är Beats (Studio Edition) fräschast i utseendet. Recensioner på NetOnNet berättar att den är bra (bara att basen kan ta över lite då-och-då) och väldigt bra för rörligheten också. Dock har man läst ÖVERALLT att det är lika overpriced som skit-Macs. Att man bokstavligen betalar 2000 kronor för själva märket.

http://www.youtube.com/watch?v=ipZY0qGrA9Y&t=54
Köp HD25-Amperior istället, mycket smidigare och tåligare än beats + att de är gjorda för att låta bra.
http://www.youtube.com/watch?v=JLvUh9JY-2g
Tyll har testat MÅNGA hörlurar och vet vad han pratar om.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Visst, det finns ju ett gäng on-ear AKG också (K518 tex), men tyvärr har jag inga siffror på hur bra de isolerar, och har varken läst mycket om dem eller lyssnat på dem, så vill inte rekommendera dem utan något underlag för det.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Inte för att vara respektlös mot din kunskap men när man letar runt lite på forums så är det bara dessa tre folk pratar om;

-------------------------------
Sennheiser
AKG
Beats by Dr Dre

-------------------------------

Av alla tre är Beats (Studio Edition) fräschast i utseendet. Recensioner på NetOnNet berättar att den är bra (bara att basen kan ta över lite då-och-då) och väldigt bra för rörligheten också. Dock har man läst ÖVERALLT att det är lika overpriced som skit-Macs. Att man bokstavligen betalar 2000 kronor för själva märket.

Sennheiser är otroligt bra men som ni själva säger så är den stor och "klumpig?" dessutom så får man ju inte använda alla hästkrafter när man använder en Itouch + laptop. Jag har ju visserliggen 300 kronors Koss-hörlurar så det är ju ändå en stor upgrade?

AKG ligger väl i närheten av Sennheisers men med mindre storlek (när man kollar på bilderna). Mer än så vet jag inte om AKG.

Kompletta recensionen.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Efter att ha dragit till Media Markt och prövat Beats Studio så ville jag aldrig ta på mig dom igen.

Utan jag fick chansa på Sennheiser 598 och boy vilket bra köp. Klart ljud och helt okej bas. Det bästa är att man känner knappt att dom sitter på huvudet.

Definitivt värt pengarna. Tack för alla tips!