Asus Vulcan ANC, röster i musik, spel etc "filtreras" bort...

Permalänk
Medlem

Asus Vulcan ANC, röster i musik, spel etc "filtreras" bort...

har köpt ett par Asus Vulcan ANC, dels då jag behövde något nytt och vettigt, och dels då just dem fått bra betyg.

har dock problem med att få dem att fungera ordentligt. Precis som topicen beskriver så filtreras röster bort, i både spel och i musik.
I musik hör jag rösten, men den är sjuukt fadad.
I spel är det samma sak, men om jag vrider min gubbe, dvs så att t ex höger öra står mot ljudkällan (personen som pratar i spelet) så hör jag rösten perfekt ur höger öronkåpa, samma sak fast fast tvärt om om jag vrider mig mot vänster.

Andra höga ljud som t ex ljudet när jag avslossar skott hörs inte heller. Utgår från att om jag kunde vrida min gubbe så den står i profil gämtemot vapnet skulle skotten hörsa, men detta går ju tyvärr inte så det vet jag inget om.

Har googlat som en galning och även varit inne i ljudinställningar och pillat men inte hittat något som hjälper än så länge. Hittade en tråd på Toms Hardwere med en medlem som beskriver exakt samma problem men tråden hade tyvärr bara ett svar som inte gav mig några förslag på hur problemet ska lösas så ingen lycka där.

Har konsulterat manualen från Asus men även den var en återvändsgränd. Och ja, jag har prövat ANC-knappen på hörlurarna i båda lägena utan framgång.

Någon som kan hjälpa mig med detta? Är sjukt irreterande när man ska lyssna på musik eller spela spel

Permalänk
Medlem

Har du ändrat ljud inställningar i kontrollpanelen så att du kör med Stereo?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Har du ändrat ljud inställningar i kontrollpanelen så att du kör med Stereo?

ja, kan lägga in en print så kan du/ni se om det är rätt

EDIT:

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

ja, kan lägga in en print så kan du/ni se om det är rätt

EDIT: http://laddauppbilder.se/?dt=813287183820

Har du löst det? Annars så är det för att du inte tryckt i kablen ordentligt i headsettet, hade samma problem.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar