Dubbla skärmar, olika innehåll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2002

Dubbla skärmar, olika innehåll.

Hejsan!
Har en fråga som säkert många kan svaret till här. Har försökt söka lite i forumet men hittade inte exakt vad jag letade efter.

Jag har ett radeon 5850 och 2 skärmar som jag kör med dvi(2st utgångar).
Saken är att jag skulle vilja ha ett spel aktivt(t.ex. LoL) på primary skärmen och låt säga sketchup eller något annat på den andra. Och det fungerar hyfsat men när jag aktiverar den utökade så går den primära skärmen tillbaka till skrivbordet. och vise versa.

Antar att ni förstår vad jag menar. Någon som har tips på hur man löser det. Måste man ha dubbla gpu?

Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
42
Registrerad
Maj 2004

Kör mjukvarorna i window mode så fungerar det att hoppa mellan utan problem. För det är väl bara ett problem när du kör spel i fullscreen? Explorer fungerar som vanligt antar jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2002

ja det är kanske det man måste göra. Men borde det inte finnas några moderna lösningar nuförtiden?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Slapper:

ja det är kanske det man måste göra. Men borde det inte finnas några moderna lösningar nuförtiden?

Inte vad jag vet. Och i vissa spel vill man ju inte trilla ur till sekundärskärmen om man råkar dra musen mot kanten, så det är därför det finns kvar. Spela i windowed-mode istället!

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2002

Ja jag får väl göra det. Tack för svaren!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Dock fungerar väl inte Crossfire/SLI när man kör windowed-mode, eller är det bara en myt?

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

windowed mode är svaret!

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |