Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Skrivet av kol:

Vad jag har läst så ska det vara riktigt bra skärmar men man ska köpe den med utan tempered glass.

http://www.ebay.com/itm/ACHIEVA-Shimian-QH270-Lite-Quad-HD-25...

2700:- för en skärm med 2560x1440 och S-IPS panel är oslagbart.

Den ser ut som en Hazro :S

http://www.hazro.com/HZ27WC.php

Permalänk
Medlem

Är det någon som vågat slå till? Själv är jag riktigt sugen. Frågan är bara om man ska köpa en "YAMAKASI CATLEAP Q270" eller en "Shimian QH270". Vad tror ni?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Är det någon som vågat slå till? Själv är jag riktigt sugen. Frågan är bara om man ska köpa en "YAMAKASI CATLEAP Q270" eller en "Shimian QH270". Vad tror ni?

Catleapen är den som man kan öka frekvensen ganska fritt på, om det är viktigt för dig. (upp till 85hz på ATI kort och upp till närmre 100hz på Nvidia-kort.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Är det någon som vågat slå till? Själv är jag riktigt sugen. Frågan är bara om man ska köpa en "YAMAKASI CATLEAP Q270" eller en "Shimian QH270". Vad tror ni?

Det måste ju finnas en anledning till att Dustin med flera vägrar att ta in dessa skärmar? Jag tycker det verkar lite skumt med ett sådant pris och det lämnas inga garantier vilket är totalt värdelöst. Jag personligen skulle inte köpa en sådan utan gladeligen lägga på flera tusenlappar och handla på tex Inet eller Dustin istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derix:

Är det någon som vågat slå till? Själv är jag riktigt sugen. Frågan är bara om man ska köpa en "YAMAKASI CATLEAP Q270" eller en "Shimian QH270". Vad tror ni?

Yamakazin, snyggare och klarar hogre Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Yamakazin, snyggare och klarar hogre Hz.

Snyggare? Har du sett den i verkligheten eller? Man kan ju inte gå efter en bild bara.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Snyggare? Har du sett den i verkligheten eller? Man kan ju inte gå efter en bild bara.

Om det handlar om "snyggare" bild så måste man se den i verkligheten.

Om det handlar om snyggare design så är det klart att man kan se det på en bild. Visserligen kan man inte se "materialet", men man kan tydligt se skärmens form.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det måste ju finnas en anledning till att Dustin med flera vägrar att ta in dessa skärmar? Jag tycker det verkar lite skumt med ett sådant pris och det lämnas inga garantier vilket är totalt värdelöst. Jag personligen skulle inte köpa en sådan utan gladeligen lägga på flera tusenlappar och handla på tex Inet eller Dustin istället.

Jag kan tänka mig att skärmen inte har garanti är ett av skälen till att återförsäljare inte vill köpa in dem.

Permalänk
Medlem

Vilken utav dessa ska man beställa om man vill ha 2560x1440 100Hz? länka gärna ett bra ställe där man kan beställa ifrån.. väldigt sugen på en sådan skräm.

Har funderat på denna?
http://www.ebay.com/itm/CATLEAP-Q270-LED-2560X1440-WQHD-27-DV...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Vilken utav dessa ska man beställa om man vill ha 2560x1440 100Hz? länka gärna ett bra ställe där man kan beställa ifrån.. väldigt sugen på en sådan skräm.

Har funderat på denna?
http://www.ebay.com/itm/CATLEAP-Q270-LED-2560X1440-WQHD-27-DV...

CATLEAP modeller med serienummer LED2B kan överklockas till 96Hz , vilket tydligen inte skall gå med modeller som har serienummer LED2C. Tyvärr syns inte denna information på beställningssidan, utan du får helt enkelt kontakta säljaren via mejl och specificera detta önskemål innan du lägger en beställning för att vara säker på att få en 96Hz panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Om det stämmer, ~14ms input lag så är det rätt bra för denna typ av skräm, klarar ju fps lir bra.

Graferna visade pixlarnas responstid. Inte inputlaget. Har pixlarna en responstid på omkring 14ms så lär ju inputlaget va skyhögt. 14ms responstid för pixlarna gör dessutom att skärmen knappast går att lira några fps spel på, allt lär flyta runt som en enda akvarellmålning ^^

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Graferna visade pixlarnas responstid. Inte inputlaget. Har pixlarna en responstid på omkring 14ms så lär ju inputlaget va skyhögt. 14ms responstid för pixlarna gör dessutom att skärmen knappast går att lira några fps spel på, allt lär flyta runt som en enda akvarellmålning ^^

#12042977

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Graferna visade pixlarnas responstid. Inte inputlaget. Har pixlarna en responstid på omkring 14ms så lär ju inputlaget va skyhögt. 14ms responstid för pixlarna gör dessutom att skärmen knappast går att lira några fps spel på, allt lär flyta runt som en enda akvarellmålning ^^

Det har redan blivit påpekat, jag läste fel tidigare.

Input lag har inte nödvändigtvis något med pixlarnas respons tid att göra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Det håller jag ej med om, enligt mina erfarenheter så är det nog ganska låg risk för full men skal appsolut ej uteslutas!

beror på vilka som hanterar leveransen, är det vissa företag så är det typ 99% chans att du åker på tull då allt deklareras till tullen.
Och är det så stora paket så är chansen nog stor.

Permalänk
Medlem

http://www.overclock.net/t/1215866/reviewed-400-2560x1440-ips...

Multi input skärm är 26 ms input lag, de andra ~8ms tycks det som.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Beställde en Catleap för 2550 kr, inkl frakt. Återkommer med bilder om ett par veckor

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Beställde en Catleap för 2550 kr, inkl frakt. Återkommer med bilder om ett par veckor

Var beställde du ifrån?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Var beställde du ifrån?

Den här snubben.

Efter att ha läst igenom alla stora trådar om skärmen så verkar han bäst.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Den här snubben.

Efter att ha läst igenom alla stora trådar om skärmen så verkar han bäst.

Hur blir det med garanti och sådant då? Hörde att garanti inte fanns till dessa (kanske stog i tråden tom), men säljaren/eBay/fraktbolaget borde ha skyldighet att se till att varan fungerar när den anländer? Isf är ju [Edit: Fabriks-]garanti nästan (nåja) överflödig?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Den här snubben.

Efter att ha läst igenom alla stora trådar om skärmen så verkar han bäst.

Vill du dock att säljaren skall undersöka skärmen innan han skickar den för att utesluta pixelfel och andra defekter så är Dream-seller att föredra eftersom han tar 30 dollar för denna tjänst. Vet att han i vissa fall även gjort för en ännu billigare summa. Green-sum erbjuder denna tjänst för 60 dollar. Hoppas även att du specificerade att du ville ha modellen med serienummer LED2B om du vill ha möjlighet att överklocka den till 96Hz ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Hur blir det med garanti och sådant då? Hörde att garanti inte fanns till dessa (kanske stog i tråden tom), men säljaren/eBay/fraktbolaget borde ha skyldighet att se till att varan fungerar när den anländer? Isf är ju [Edit: Fabriks-]garanti nästan (nåja) överflödig?

Du har rätt att skicka tillbaka den om någonting inte skulle fungera som det skall, dock får du ju betala frakten till Sydkorea själv. Kostnad för det lander någonstans runt 1200-1300 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Du har rätt att skicka tillbaka den om någonting inte skulle fungera som det skall, dock får du ju betala frakten till Sydkorea själv. Kostnad för det lander någonstans runt 1200-1300 kr.

Ajaj, det svider ju en del. Har det att göra med icke-officiell (privatperson) säljare? Inet, Komplett m.fl. hade ju tagit hand om det direkt, men de kanske dessutom kör på sina egna konsumentregler?
Gäller samma om den är helt kaputt/icke funktionsduglig, typ spräckt panel?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Ajaj, det svider ju en del. Har det att göra med icke-officiell (privatperson) säljare? Inet, Komplett m.fl. hade ju tagit hand om det direkt, men de kanske dessutom kör på sina egna konsumentregler?
Gäller samma om den är helt kaputt/icke funktionsduglig, typ spräckt panel?

Inet och Komplett är ju företag verksamma i Sverige och måste följa de lagar och regler som gäller här. De privatpersoner hemmahörande i Sydkorea som säljer dessa skärmar bestämmer själva villkoren för de produkter de säljer. Varje säljare redogör för dessa villkor under sina produktsida på Ebay. Rekommenderar att du undersöker vad som gäller för den säljare du är intresserad av att handla ifrån , eventuellt kontaktar denna om det är något du upplever som oklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Inet och Komplett är ju företag verksamma i Sverige och måste följa de lagar och regler som gäller här. De privatpersoner hemmahörande i Sydkorea som säljer dessa skärmar bestämmer själva villkoren för de produkter de säljer. Varje säljare redogör för dessa villkor under sina produktsida på Ebay. Rekommenderar att du undersöker vad som gäller för den säljare du är intresserad av att handla ifrån , eventuellt kontaktar denna om det är något du upplever som oklart.

Ah, misstänkte det. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Vill du dock att säljaren skall undersöka skärmen innan han skickar den för att utesluta pixelfel och andra defekter så är Dream-seller att föredra eftersom han tar 30 dollar för denna tjänst. Vet att han i vissa fall även gjort för en ännu billigare summa. Green-sum erbjuder denna tjänst för 60 dollar. Hoppas även att du specificerade att du ville ha modellen med serienummer LED2B om du vill ha möjlighet att överklocka den till 96Hz ?

Det verkade som om ingen säljare ville bryta förpackningen och kolla efter döda pixlar, men jag kanske hade fel. Och angående Hz spelar det ingen större roll för min del.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Verkar som att LED2B och SE2B-kontroller inte används i Catleap-skärmarna som tillverkas i mars. Det verkar alltså som att man inte kommer högre än ~65 Hz på någon av dessa skärmar- Catleap, Shimmian, Crossover.

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Verkar som att LED2B och SE2B-kontroller inte används i Catleap-skärmarna som tillverkas i mars. Det verkar alltså som att man inte kommer högre än ~65 Hz på någon av dessa skärmar- Catleap, Shimmian, Crossover.

Stämmer tyvärr , så för de som är intresserade av skärmar med överklockningspotential upp till 96Hz så är tyvärr festen slut. Känner dock inte till hur det ligger till med Crossover eftersom det inte verkar som många som beställt hunnit få den ännu. Det pratades om att den hade möjlighet att nå upp till 75Hz.

Permalänk
Skrivet av DeepBlue:

Stämmer tyvärr , så för de som är intresserade av skärmar med överklockningspotential upp till 96Hz så är tyvärr festen slut. Känner dock inte till hur det ligger till med Crossover eftersom det inte verkar som många som beställt hunnit få den ännu. Det pratades om att den hade möjlighet att nå upp till 75Hz.

Mjo ska bli väldigt intressant att höra hur Crossover och kanske snart PC Bank 3 View PB2700 presterar

PC Bank 3 View PB2700
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220976...

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Mjo ska bli väldigt intressant att höra hur Crossover och kanske snart PC Bank 3 View PB2700 presterar

PC Bank 3 View PB2700
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220976...

Yup , såg att någon hade hunnit köpa den medan den erbjöds för 339 dollar. Däremot återstår det att se om den verkligen är bättre än de andra modellerna. Någon skrev följande tänkvärda inlägg på Hardforum.

http://hardforum.com/showpost.php?p=1038494632&postcount=823

Däremot kommer troligtvis Crossover 27Q MLED som har en pseudo 10 bits panel ( 8-bit + FRC ) , vara intressant om den inte trillar iväg för mycket i pris.

Permalänk

Crossovern är ju redan $60 dyrare än PC Bank. Det skulle kanske bli för riskabelt att köpa en skärm för $500~ därifrån. Jag väntar olidligt på resultaten för PC bank. Hade det bara funnits 1 skärm i kanske 2 versioner hade det inte varit så svårt att välja. Men som det är nu, helvete alltså vad svårt.

Jag vill ha (förutom det självklara):
Minst blb
Bra skärmfot - gärna med möjlighet till porträtt. Kanske bara crossover som kan det?
Inga högtalare
Högst Hz - vet att SE- och LED2B är slut
Ej tempered glass - känns risky med damm

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |