Windows startar inte efter att ha uppdaterat 7970

Permalänk

Windows startar inte efter att ha uppdaterat 7970

Precis installerat windows 7 ultimate och specs är följande

ASUS Sabertooth P67
i5 2500k
ASUS Radeon HD 7970 3GB DirectCU II TOP
Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB
Corsair CX V2 600W PSU
Corsair force 3 120gb

Allt startar upp fint och efter att ha uppdaterat 7970 så startar inte windows och får röd-svartrandigt på skärmen efter att windowsblomman har försvunnit.

Vad kan problemet vara?

Permalänk
Medlem

Uppdaterat 7970, hur då?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Ati drivers med andra ord.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte testat att avinstallera senaste drivrutinerna och återgå till en äldre version?

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Du har inte testat att avinstallera senaste drivrutinerna och återgå till en äldre version?

Provade en mycket äldre, provar den näst nyaste nu.

Kan det vara för att jag inte gjort några Windows updates än?

Skickades från m.sweclockers.com

Får den här bilden efter windowsflaggan har satts ihop och sen startar datorn om sig efter en snabb bluescreen.

Detta var med 12.1

Har prövat alla uppdateringar ner till 11.12 och inget funkar hitills, kan det vara fel på windows eller bör jag misstänka hårdvarufel? Allt funkar i safemode och efter jag har rullat tillbaka till innan jag installerade drivisarna.

Kan det vara brist på ström till grafikkortet? Står 8+6 pin i spec men jag har 8+8 tror jag.. Vore snällt om någon kunde kolla in här!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

testat felsäkert läge. Enligt bilden verkar det som grafik kortet sänder på för hög frekvens för skärmen.

Om det funkar i felsäkert läge. Gå in och lås uppdaterings frekvensen till 85 eller 60 om det är en platt skärm.

Permalänk

Ursäkta, men hur gör jag det i felsäkert läge?

Skickades från m.sweclockers.com

Prövade att boota med "base video" från safe mode men fungerade inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Kom in i windows en snabbis, hann ändra frekvens en gång, men efter några sekunder varje gång så får jag upp liknande bilder som innan och måste hålla in on/off knappen för att boota om. Prövade också med en annan skärm. Lutar mer och mer åt att grafikkortet är paj.

Med första skärmen: en Pihilips 237e3q 23" IPS.

Med andra skärmen: en gammal 19" jag grävde fram.

Detta är då efter jag har lyckats boota i ett par sekunder utan safe mode.

Hatar att bumpa tråden men vill gärna ha lite svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa med ett annat kort om du har och se om du kommer in och om du gör det avinstallera drivrutinen och sen sätter du tillbaka 7970:it och testar att lägga in den drivrutin som funkade senast.

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Testa med ett annat kort om du har och se om du kommer in och om du gör det avinstallera drivrutinen och sen sätter du tillbaka 7970:it och testar att lägga in den drivrutin som funkade senast.

Haha, roligt nog var det RAM-minnena som inte vara kompatibla med moderkortet... Suck.

Permalänk
Medlem

hahaha:D

Permalänk

Öppnar den här tråden igen då ibland när jag bootar får liknande/samma bilder. När jag väl fått igång Windows så fungerar allt dock. Nu har datorn stått i 24h utan problem. Så jävla skumt.

Skickades från m.sweclockers.com