Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Har den släppts i tyskland? e nämligen på genom resa där i veckan

Det verkar inte så. Såg något om september för ASUS hade väl problem att hinna med efterfrågan på 16 GB-modellen, men det förklarar ju i så fall inte varför 8 GB-modellen ska låta vänta på sig? Jag nöjer mig utan problem med minsta möjliga minne, så give it here, slowSUS.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Och hu funkar det med garantier om man köper utomlands?

Jag frågade Asus. Eftersom jag hade köpt från Google tog inte Asus ansvar för några garantiärenden. Dom sa att jag skulle vända mig till Google. Däremot om Google kan ta emot ärenden i Sverige eller om jag ska prata med dom i UK och skicka dit vet jag inte(om det skulle bli problem).

Samt så sa Asus att jag bara har 1 års garanti från utlandet.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Men asus släpper inte förrens i oktober i Sverige?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det verkar inte så. Såg något om september för ASUS hade väl problem att hinna med efterfrågan på 16 GB-modellen, men det förklarar ju i så fall inte varför 8 GB-modellen ska låta vänta på sig? Jag nöjer mig utan problem med minsta möjliga minne, så give it here, slowSUS.

Den kommer bara i 16GB variant till Sverige och då i oktober...

Nu finns 8GB hos Bazula Google Nexus 7 8GB...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

2350kr inkl frakt för 16gb genom google play > borderlinx > hem. Tog 3 arbetsdagar

Skickades från m.sweclockers.com

Tjenare, vilken proxy använder du? får problem när jag kommer till betalningen via ssl? från google.co.uk

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Tjenare, vilken proxy använder du? får problem när jag kommer till betalningen via ssl? från google.co.uk

Saxar från Kjab på swedroid.

Se http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=76535 (som kanske skulle passa bättre i det här forumet).

I korthet, du behöver:
1. visa med ditt IP att du komemr från USA/Canada/UK/Australien
2. ha en leveransadress i dessa länder
3. ha ett kreditkort i dessa länder

Detta kan du fixa med
1. VPN-proxytjänst (gratis)
2. vidaresändningstjänster (kostar ett par hundra)
3. virtuellt kreditkort (insättningsavgift på ca 5%)

Exempel:
1. http://www.bestukvpn.com/
2. http://www.borderlinx.com/
3. https://www.entropay.com/

Lycka till!

Jag använde dock inte entropay, gick ändå.

Tänk på att i de flesta fall så kommer första beställningen markuleras och du kommer behöva bekräfta ditt google konto med hjälp av en scannad bild på ditt id och typ nån räkning med ditt namn på. Lite extremt men efter verifieringen så gick beställningen utan problem.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

tackar o bockar för infon, nu ska 5 plattor beställas

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

Funderar på att beställa en på Ebay är det en bra/dålig idè?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingen_94:

Funderar på att beställa en på Ebay är det en bra/dålig idè?

Om den kommer till sverige om någon månad, så hade jag väntad. Om du tittar på swedroid forumet, så finns det många plattor som med lösa delar, bla gorilla glaset som täcker skärmen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Om den kommer till sverige om någon månad, så hade jag väntad. Om du tittar på swedroid forumet, så finns det många plattor som med lösa delar, bla gorilla glaset som täcker skärmen.

Aha okej tack för informationen Tänkte mest på att det hade varit gött att få tag på en för 1600kr istället för 2600kr men det får man väl ta i Sverige :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Den kommer bara i 16GB variant till Sverige och då i oktober...

Nu finns 8GB hos Bazula Google Nexus 7 8GB...

Jepp, läste lite om det på Swedroid. Dels bara 16 GB-varianten, dels bara i vissa fysiska ej namngivna butiker. Ingen onlineförsäljning (åtminstone inte till en början ... kanske inte alls?). SlowSUS skyller allt på Google. Vilket skräp.

Det lutar åt att importera en 8GB från Usla-A ändå, men inte via MyUS då Google uppenbarligen vägrar sälja fler enheter till dem. Då man vet hur pass mycket billigare man kan få den via egenimport (inräknat worst-case frakt + tull + moms + övriga avgifter), så tar det emot att handla från Bazula...

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Ryktet säger att de ska komma in v.40 i Sverige hos de stora återförsäljarna!

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Fick min N7 i fredags och jag måste säga att jag gillar den skarpt! Har även en ipad 3 och den har jag knappt använt ;)...

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jepp, läste lite om det på Swedroid. Dels bara 16 GB-varianten, dels bara i vissa fysiska ej namngivna butiker. Ingen onlineförsäljning (åtminstone inte till en början ... kanske inte alls?). SlowSUS skyller allt på Google. Vilket skräp.

Det lutar åt att importera en 8GB från Usla-A ändå, men inte via MyUS då Google uppenbarligen vägrar sälja fler enheter till dem. Då man vet hur pass mycket billigare man kan få den via egenimport (inräknat worst-case frakt + tull + moms + övriga avgifter), så tar det emot att handla från Bazula...

Asus kvalitetskontroll på Nexus 7 plattorna är usel och risken att du får en defekt är mycket stor. Bara en sak att tänka på om du ska importera. Jag har köpt från Bazula och har fått 2st i rad med det vanliga problemet med att skärmen reser sig på vänster sida av plattan och knakar och knäpper när man trycker där. Bazula har varit mycket hjälpsamma och bytt mina plattor utan att ifrågasätta. Väntar på min tredje som bör komma nu i veckan. Synd som fan att de ska behöva vara sånna problem med byggkvaliten för plattan är så sjukt bra i övrigt.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en i julklapp till föräldrarna. Känns som det är ngt man bör köpa i butik då om det är sånna stora problem med dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Funderar på att köpa en i julklapp till föräldrarna. Känns som det är ngt man bör köpa i butik då om det är sånna stora problem med dem

Förhoppningsvis så löser dom det i nyare batchar. Så till jul bör det ju vara ok tycker man.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Nexus 7 i New York för två dagar sedan.
Där var det mycket dålig tillgång på dem.
Ett butiksbiträde på Staples kollade saldo i alla deras butiker på manhattan, och där fanns inga.
Han sa att de fick in dem sporadiskt, och att de såldes ut med en gång.
Var inne på best buy också, men de verkade inte sälja dem.
Till slut hittade jag en gamestop butik, som hade några på lager.
Betalade 249$ + skatt. Blev totalt 272$

Visa signatur

AMD Ryzen™ 9 9950X: MSI X670E Gaming Plus WiFi: 32Gb DDR5@3000 Mhz: XFX AMD Radeon™ 7800 XT: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11 Home

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är det här den långsammaste lanseringen ever? Jag menar, det är inte så att tidsfönstret är så stort när man släpper produkter där konkurrenter kommer släppa något nytt inom max en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Är det bara jag eller är det här den långsammaste lanseringen ever? Jag menar, det är inte så att tidsfönstret är så stort när man släpper produkter där konkurrenter kommer släppa något nytt inom max en månad.

Ja är ju rätt segt liksom. Antar att det är Google som styr hur det får lanseras i detta fall.

I överlag så är det ju otrolig väntetid på en del prylar till europa och framförallt Sverige...

Tror att det kommer öka hela tiden med mängden fulimport/privatimport för varje år... Det bör ju sätta press på lansering osv...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Jag hoppas innerligt att vi kommer få höra mer om Nexus 7 snart.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Asus kvalitetskontroll på Nexus 7 plattorna är usel och risken att du får en defekt är mycket stor. Bara en sak att tänka på om du ska importera. Jag har köpt från Bazula och har fått 2st i rad med det vanliga problemet med att skärmen reser sig på vänster sida av plattan och knakar och knäpper när man trycker där. Bazula har varit mycket hjälpsamma och bytt mina plattor utan att ifrågasätta. Väntar på min tredje som bör komma nu i veckan. Synd som fan att de ska behöva vara sånna problem med byggkvaliten för plattan är så sjukt bra i övrigt.

Mvh J

Jag gav efter till slut (då jag insåg att jag var för lat för att importera själv, då Google gör allt för att förhindra det) och köpte från Bazula när de sänkte priset med 100:- för 8GB-varianten. Har haft den i tre dagar nu och tycker den är helt fantastisk på alla sätt; den fungerar även utmärkt för bokläsning nattetid (med Aldiko, på lägsta ljusnivån). Jelly Bean är kanske det bästa mobila operativet just nu, måste jag säga!

Skönt nog så har jag inte hittat en enda skavank; byggkvalitén på mitt ex verkar faktiskt vara 100%. Det kanske kan bero på att 8GB-varianten säljer i mycket mindre volymer så det kanske finns kvar exemplar från första tillverkningsomgången, till skillnad från 16GB-varianten som de antagligen slänger ihop i vild panik för att hinna möta efterfrågan?

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sargan:

Ja är ju rätt segt liksom. Antar att det är Google som styr hur det får lanseras i detta fall.

Asus är sämst i branschen på lanseringar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag gav efter till slut (då jag insåg att jag var för lat för att importera själv, då Google gör allt för att förhindra det) och köpte från Bazula när de sänkte priset med 100:- för 8GB-varianten. Har haft den i tre dagar nu och tycker den är helt fantastisk på alla sätt; den fungerar även utmärkt för bokläsning nattetid (med Aldiko, på lägsta ljusnivån). Jelly Bean är kanske det bästa mobila operativet just nu, måste jag säga!

Skönt nog så har jag inte hittat en enda skavank; byggkvalitén på mitt ex verkar faktiskt vara 100%. Det kanske kan bero på att 8GB-varianten säljer i mycket mindre volymer så det kanske finns kvar exemplar från första tillverkningsomgången, till skillnad från 16GB-varianten som de antagligen slänger ihop i vild panik för att hinna möta efterfrågan?

Din lyckost! Jag fick mitt fjärde defekta exemplar igår Knakande/knäppande ljud när man trycker på vänster sida av skärmen, skit störigt är det. Ger upp snart.

Första Nexus = Knakande/knäppande flexande glas på vänster sida
Andra Nexus = Skärm separation vänster sida
Tredje Nexus = Skärm separation vänster sida
Fjärde Nexus = Knakande/knäppande flexande glas på vänster sida

Älskar verkligen plattan i övrigt men blir samtidigt förbannad på att Asus verkar ha noll kvalitetskontroll på Nexus 7. Tvivlar starkt på att Google väljer Asus som tillverkare fler gånger.

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.mobil.se/se-svensk-unboxing-av-google-nexus-7-1.51...

Se vad jag ramlade över efter en Google-sökning! Uppackning gjord av Asus-killen som visat sig här förut, där han "avslöjar" släpp i början oktober och ett pris på 2299 kronor. Endast modellen med 16 GB kommer säljas, men det visste vi sedan tidigare.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

http://www.mobil.se/se-svensk-unboxing-av-google-nexus-7-1.51...

Se vad jag ramlade över efter en Google-sökning! Uppackning gjord av Asus-killen som visat sig här förut, där han "avslöjar" släpp i början oktober och ett pris på 2299 kronor. Endast modellen med 16 GB kommer säljas, men det visste vi sedan tidigare.

De har sagt detta för ungefär en vecka sedan i deras facebook-grupp.

"Asus Sverige"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Din lyckost! Jag fick mitt fjärde defekta exemplar igår Knakande/knäppande ljud när man trycker på vänster sida av skärmen, skit störigt är det. Ger upp snart.

Älskar verkligen plattan i övrigt men blir samtidigt förbannad på att Asus verkar ha noll kvalitetskontroll på Nexus 7. Tvivlar starkt på att Google väljer Asus som tillverkare fler gånger.

Mvh J

Du har inte tänkt på att lasten du köper ifrån kan vara fraktskadad eller på annat vis fått sig en känga?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sargan:

De har sagt detta för ungefär en vecka sedan i deras facebook-grupp.

"Asus Sverige"

Aha. Det är dock lite svårt för mig att veta då jag inte följer dem på Facebook. Men får börja göra det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Du har inte tänkt på att lasten du köper ifrån kan vara fraktskadad eller på annat vis fått sig en känga?

Googla så får du se hur vanligt problemet är. Är inga leverans skador.

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Googla så får du se hur vanligt problemet är. Är inga leverans skador.

Mvh J

Försökte bara hjälpa till. Äger ingen Nexus 7.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Mvh J

Är kanske en av grejerna som gör att den kan säljas så billigt, För asus egna plattor har jag fått intrycket av att de är stabilt byggda, men de kostar ju mer också.(butiksex).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb