Permalänk
Medlem

Nexus 7 16GB beställd från Bazula igår. Lär väl trilla in imorgon, hoppas jag!

Är riktigt peppad!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk

Varför beställde du inte från Inet eller webhallen?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

han kunde väl inte hålla sig Spännande. men inet är bra blev fri frakt rakt igenom så betalade inte en spän över 2290Kr Kan inte vara nån vinst för inet på den tableten för jag tror inte dom har många kronor marginal.

Permalänk

Ni kanske har läst det innan. Men Google ska rulla ut en ny uppdatering där landskapsläge är inkluderat.

http://www.androidcentral.com/nexus-7-getting-android-412-upd...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur återförsäljarna får göra? Får de skicka enheterna så att de anländer den 12e eller måste de vänta och skicka tills releasedagen?

I och med att det inte är en världsrelease kan jag tycka att det inte spelar någon som helst roll att skicka så att produkterna kommer fram på release.

Har skickat ett mail tilll webhallen där jag beställde men har inte fått något svar ännu.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Skrivet av edda123:

Någon som vet hur återförsäljarna får göra? Får de skicka enheterna så att de anländer den 12e eller måste de vänta och skicka tills releasedagen?

I och med att det inte är en världsrelease kan jag tycka att det inte spelar någon som helst roll att skicka så att produkterna kommer fram på release.

Har skickat ett mail tilll webhallen där jag beställde men har inte fått något svar ännu.

De skickas på torsdag och ska komma fram på fredag, vet inte om det kan ta en dag extra om man bor riktigt långt upp i landet..

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Men ingen vettigt människa använder väl en tablet som kamera annat än som nödfall? Det måste vara historiens sämsta ergonomi att använda en (iaf större tablet) som kamera.

Det var precis det jag ville få fram!:P

Hursomhelst! Det är bara typ 3 dagar kvar! Wooh!
Bara hoppas att posten kan skicka från Webbhallen till Kalmar på en dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ni kanske har läst det innan. Men Google ska rulla ut en ny uppdatering där landskapsläge är inkluderat.

http://www.androidcentral.com/nexus-7-getting-android-412-upd...

Trevligt hade hoppats på något sådant. Bara hoppas man kan updatera direkt på fredag då

Permalänk
Medlem

Inet har nu fått in sina plattor och ska börja skeppa iväg dem på torsdag, så alla ni som förhandsbokat där bör ha eran på fredag. Dessutom finns det några kvar i deras första leverans! Skynda, fynda!

https://www.facebook.com/inet.se

Skrivet av pa1983:

han kunde väl inte hålla sig Spännande. men inet är bra blev fri frakt rakt igenom så betalade inte en spän över 2290Kr Kan inte vara nån vinst för inet på den tableten för jag tror inte dom har många kronor marginal.

Det är samma sak hos Webhallen. 2290 kronor och fri frakt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Varför beställde du inte från Inet eller webhallen?

Skrivet av pa1983:

han kunde väl inte hålla sig

Det skulle man väl kunna säga!
Har lekt med den i ett par timmar nu iaf och den uppfyller alla min förväntningar. Snabb, snygg och inget skitsnack! Precis som jag tycker om mina förhållanden!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Inet har nu fått in sina plattor och ska börja skeppa iväg dem på torsdag, så alla ni som förhandsbokat där bör ha eran på fredag. Dessutom finns det några kvar i deras första leverans! Skynda, fynda!

https://www.facebook.com/inet.se

Det är samma sak hos Webhallen. 2290 kronor och fri frakt.

Fri FRAKT?! wtf!

Jag fick faktiskt pröjsa 19 kr för min frakt på Webbis. . De måste ha lagt in det efter.. Aja, .. Skiter väl i det, det är ju "bara" 19 kronor..

(jag beställde min den första okt. på morgonen typ runt åtta-nioish då de la upp den!:3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Fri FRAKT?! wtf!

Jag fick faktiskt pröjsa 19 kr för min frakt på Webbis. . De måste ha lagt in det efter.. Aja, .. Skiter väl i det, det är ju "bara" 19 kronor..

(jag beställde min den första okt. på morgonen typ runt åtta-nioish då de la upp den!:3)

Du borde kunna höra av dig till dem angående att du fått betala frakt. Såvida du inte valt postförskott, för då får man betala det, tydligen.

Jag hämtar min inne i stans butik, så frakt för mig är inget mer än de kcal det åtgår att cykla in.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Fri FRAKT?! wtf!

Jag fick faktiskt pröjsa 19 kr för min frakt på Webbis. . De måste ha lagt in det efter.. Aja, .. Skiter väl i det, det är ju "bara" 19 kronor..

(jag beställde min den första okt. på morgonen typ runt åtta-nioish då de la upp den!:3)

Beställde också min tidigt på webhallen, så frakt ingår inte för mig heller.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk

Jag har mer eller mindre bestämt mig för att köpa en Nexus 7. Men är nyfiken på hur ljudet är. Jag poppar Spotify i köket via en stereo. Jag har lyssnat med två laptops samt sonens iPod. Ipoden slår datorerna rejält ljudmässigt sså hur låter Nexus 7?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Jag har mer eller mindre bestämt mig för att köpa en Nexus 7. Men är nyfiken på hur ljudet är. Jag poppar Spotify i köket via en stereo. Jag har lyssnat med två laptops samt sonens iPod. Ipoden slår datorerna rejält ljudmässigt sså hur låter Nexus 7?

Skickades från m.sweclockers.com

De inbyggda högtalarna i Nexus 7 ska inte vara något att hurra över, men jag tror annars att dess ljudchip, då du ska koppla din till en stereo, är som alla andra maskiners. Helt okej, med andra ord.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Vet inte själv hur det är men så små högtalare kan inte vara speciellt bra. Hur ljudet ut är vet jag inte som sagt.
Men det jag finner lite lustigt är att olika reviews har gett inbyggda högtalaran olika betyg. Vissa säger att det är Ok upp till 40% och tycker det suger till film och serier medans andra säger att det är bra ljud till film och serier villket antigen betyder att folk är olika petiga (det är definitivt sant) men också att ljudet kanske skiljer sig mellan batchar om tex högtalarna inte är identiska i alla exemplar. Så från det jag läst så är det lite svårt att veta om man blir nöjd eller ej för mer casula use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Jag har mer eller mindre bestämt mig för att köpa en Nexus 7. Men är nyfiken på hur ljudet är. Jag poppar Spotify i köket via en stereo. Jag har lyssnat med två laptops samt sonens iPod. Ipoden slår datorerna rejält ljudmässigt sså hur låter Nexus 7?

Skickades från m.sweclockers.com

Både de inbyggda högtalarna och ljudchippet är helt ok för vad de är. Basen är väldigt låg om man ska lyssna på musiken som kräver sånt. Funkar bra för att kolla på youtube och jag antar att det skulle låta rätt så bra om man kopplar genom förstärkare eller liknande!.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankensteiner:

Knppast så att man behöver ha någon av top modellerna för att ha en mobiltelefon som tar bättre bilder än merparten av alla plattor. Men visst, vill du tramsa in dig i ett hörn och gå runt och använda din tablett som kamra så är det ju ditt problem.

Såg senast igår flertalet turister som gick runt och fotade med iPads...

Låt folk använda tekniken till vad de vill!

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Åh de har skickat min från webbbhallen!:)

Permalänk
Medlem

Min från inet är sorterad i gbg nu.
Ljudet ska vara OK enligt en jag pratade med som fick sin i går men inte något specielt. Gör vad det ska typ inte mer.

Sedan hade han tittat på 5st i butik. Vet inte villket land han var ifrån på det forumet men alla hade skärmar som lyft sig lite i något hörn så butiken hade igen utan det problmet. Tror han sa att batchen var C90.

Villket fall som helst ger sig väl när man får den om den är top notch eller ej.

Permalänk
Medlem

Att köpa en Nexus 7 på Ebay, är det att rekommendera? Man kommer ner på ungefär 1800 kr, då är tull inte inräknat.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

beror väl på om det är 8 eller 16Gb. Sedan åker du på tull och postens förbanade frakt i sverige så äter det nog upp vinsten utan problem. Sedan kan du nog glömma att få den utbytt i fall den är kass. Lite fördel med svenska konsumentlagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Att köpa en Nexus 7 på Ebay, är det att rekommendera? Man kommer ner på ungefär 1800 kr, då är tull inte inräknat.

Jag vågade inte med tanke på att många får problem med att ena sidan av skärmen lossnar lite om den blir varm. Hellre svensk webbutik med bra reklamationspolicy.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Säg att det faktiskt kommer en Nexus 7 32GB, som till exempel denna artikel säger att det gör; New Nexus 7 32 GB to retail for same price as old 16 GB model.

Hur lång tid tror ni det tar innan den kommer till Sverige? Jag känner på mig att jag kommer använda min främst för att kolla på serier och filmer. Därför vore det väldigt schysst att ha en 32GB, gärna 64GB (720p filer tar en del plats).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Att köpa en Nexus 7 på Ebay, är det att rekommendera? Man kommer ner på ungefär 1800 kr, då är tull inte inräknat.

Jag drog en chansning på en 8GB på ebay. 1060kr blev det. Kommer köra den rootad med ett 16GB microsdkort som jag har hemma med en liten liten microsdläsare som jag också ebayade för några kronor bara. Samma med OTG-kabeln, några kronor för den också bara.

Synd de dära att dom inte körde med en microsd-läsare direkt. Det är den största besvikelsen med den. Lika med Galaxy Nexusen tycker jag.

Hoppas att det kommer en Nexus med 10 tum och 2gb minne och sd-kortplats.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Min platta kommer fram till mig imorgon. Jag är riktigt taggad!
Väntade på att svenska butiker skulle få in den, ifall något skulle gå snett med plattan. (Lossnande skärm, t.ex.)

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Skrivet av blade80:

Jag drog en chansning på en 8GB på ebay. 1060kr blev det. Kommer köra den rootad med ett 16GB microsdkort som jag har hemma med en liten liten microsdläsare som jag också ebayade för några kronor bara. Samma med OTG-kabeln, några kronor för den också bara.

Synd de dära att dom inte körde med en microsd-läsare direkt. Det är den största besvikelsen med den. Lika med Galaxy Nexusen tycker jag.

Hoppas att det kommer en Nexus med 10 tum och 2gb minne och sd-kortplats.

1060 kr?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag kommit under 3GB och som många andra upplever börjar plattan bli seg som in i helvete.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Japp, det var därför jag köpte den. Unlocked stod det också. Vet inte riktigt vad som menas med att den är upplåst men vi får väl se.
Det fanns 9 kvar när jag hade köpt min. Men men, jag har den inte i handen än så vi får väl se om det var en dum chansning eller inte...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Tyvärr har jag kommit under 3GB och som många andra upplever börjar plattan bli seg som in i helvete.

Fattar inte varför den ska bli seg för det, det låter inte logiskt...men men.

Finns det någon förklaring på det?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.