Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är kanske en av grejerna som gör att den kan säljas så billigt, För asus egna plattor har jag fått intrycket av att de är stabilt byggda, men de kostar ju mer också.(butiksex).

Tror dock det är Google som satt priset här då det ryktas om att Google går back på plattorna så det kan vara därför kvalitén blir lidande. Med tanke på att Asus inte har dålig kvalité annars så kan man anta att detta krav från Google har påverkat kvalitén. Tror inte att det hade varit någon skillnad om de valt en annan tillverkare...

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sargan:

Tror dock det är Google som satt priset här då det ryktas om att Google går back på plattorna så det kan vara därför kvalitén blir lidande. Med tanke på att Asus inte har dålig kvalité annars så kan man anta att detta krav från Google har påverkat kvalitén. Tror inte att det hade varit någon skillnad om de valt en annan tillverkare...

Nja, dem går inte back men har för mig att en platta kostar ca $150 att tillverka. Och sedan med allt annat som ska göra tex packeteras och frakt så blir det inte mycket pengar över :/

Permalänk

Vad är billigast och säkrast att köpa Nexus 16GB ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Vad är billigast och säkrast att köpa Nexus 16GB ?

I butik när den kommer till Sverige (i början på oktober)

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/1971185/asus-nexus-7-16gb

Släppt för förhandsbokning. Det kliar i fingrarna!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

http://www.inet.se/produkt/1971185/asus-nexus-7-16gb

Släppt för förhandsbokning. Det kliar i fingrarna!

Uh ja verkligen, vill ha en NU!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sargan:

I butik när den kommer till Sverige (i början på oktober)

12e okt http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158714-google_nexus_7... Har själv beställt en!

Permalänk

Har en 16gig import från Bazula.
Har haft den ett tag nu och kan säga att jag är mer än nöjd. Och priset är ju mer än mycket bra c:

Och för de som undrar så är kvaliteten på materialen mycket bra. Baksidan är lite gummi-aktig och ligger sjukt stabilt på bord osv, sitter bra i handen. Man kan till exempel inte råka knuffa iväg den när den ligger på bordet. Stabilt, bra jobbat google+asus

Permalänk
Medlem

Ni som redan äger en platta, hur är det med Google Play? Fungerar det bra i Sverige? Och finns det gott om böcker att ladda ned?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Ni som redan äger en platta, hur är det med Google Play? Fungerar det bra i Sverige? Och finns det gott om böcker att ladda ned?

Finns ej i Sverige än. Antar att det kommer snart dock

Har också beställt en!

Beställde både från Inet och från Webhallen (hämta i butik) så får vi se vem som är snabbast om det går att få den redan på fredagen och således avbeställer jag från den andra leverantören. Nån fördel ska man ha för att bo i Stockholm

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Ni som redan äger en platta, hur är det med Google Play? Fungerar det bra i Sverige? Och finns det gott om böcker att ladda ned?

Google play funkar fint men google books & music finns idag inte att tillgå i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

http://www.inet.se/produkt/1971185/asus-nexus-7-16gb

Släppt för förhandsbokning. Det kliar i fingrarna!

Yepp såg det i morse med vid 8:30. Ringde då för då stog det 31:e oktober sedan ändrades det till 12:e så ringde igen vid 12:00 och då var 20-25 bokade av 100st dom skulle få in så dom lär nog vara slut om en dag eller två skulle jag tro om 1/4 var bokade efter 4-5 timmar typ

Så bokade en bums vid 12:00 så jag får en i första leveransen.

Permalänk
Medlem

F*n va fin den är! Det suger verkligen i "måsta-ha-tarmen"

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sargan:

Finns ej i Sverige än. Antar att det kommer snart dock

Skrivet av Frankensteiner:

Google play funkar fint men google books & music finns idag inte att tillgå i Sverige.

Vad tråkigt. Så med andra ord finns det bara tillgång till vanliga applikationer? Jag som skulle vilja använda plattan som e-boksläsare.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den kommer att komma till elgiganten eller media markt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabeltv:

Någon som vet om den kommer att komma till elgiganten eller media markt?

Antagligen den tolfte som på webbhallen, inet m.m. De kommer säkert släppa mer info innan den åttonde!

Permalänk

Nu har swedroid skrivit att den börjar dyka upp i fler svenska webbutiker. Bland annat Webhallen och Inet har börjat att lista den.

http://www.swedroid.se/googles-surfplatta-nexus-7-dyker-upp-i...

Detta gäller dock 16GB modellen vilket är bra. Den verkar landa kring 2200-2300 kronor vilket är en liten minskning i pris.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1353562

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Nu har swedroid skrivit att den börjar dyka upp i fler svenska webbutiker. Bland annat Webhallen och Inet har börjat att lista den.

http://www.swedroid.se/googles-surfplatta-nexus-7-dyker-upp-i...

Detta gäller dock 16GB modellen vilket är bra. Den verkar landa kring 2200-2300 kronor vilket är en liten minskning i pris.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1353562

Är det inte det asus sverige gick ut med för ett tag sedan, att det endast skulle vara 16GB modellen i sverige och att den skulle kosta mellan 2000-2500 kr?

Permalänk
Medlem

Ni som har en Nexus. 2 frågor.
1: Jag vill väldigt gärna använda plattan för att läsa .pdfer och markera i dom. Funkar det bra? Några tankar?
2: Hur fungerar bristen på lagringsutrymme?

EDIT:

Är det någon som har den som rootat och prövat att använda ett USB-minne som extra lagringsutrymme?

EDIT2:

Finns en app nu som gör att man ska kunna läsa av från USB-minnen via USB OTG utan att roota. Nu kliar det hårt i fingrarna!
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.homeysoft.n...

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den kommer finnas i några fysiska butiker den 12e?

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Är det inte det asus sverige gick ut med för ett tag sedan, att det endast skulle vara 16GB modellen i sverige och att den skulle kosta mellan 2000-2500 kr?

Så är det nog!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Vad tråkigt. Så med andra ord finns det bara tillgång till vanliga applikationer? Jag som skulle vilja använda plattan som e-boksläsare.

Du kan inte köpa böcker från google än, men du har både bra pdf-läsare och Amazons Kindle-app. Och det biblioteket räcker ganska långt.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amazon.kind....

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Du kan inte köpa böcker från google än, men du har både bra pdf-läsare och Amazons Kindle-app. Och det biblioteket räcker ganska långt.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amazon.kind....

Så med den applikationen surfar man omkring och shoppar böcker från Amazons webbsida? Fungerar det smidigt och enkelt även för oss svenskar?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Så med den applikationen surfar man omkring och shoppar böcker från Amazons webbsida? Fungerar det smidigt och enkelt även för oss svenskar?

Vet inte, ladda ned och kolla om du har någon androidenhet nära!

Dock så står det ju tyvärr: * Selection for U.S. users only; selection and price of ebooks and e-periodicals vary by country. i slutet på infon om appen.. :/

*edit*

Gjorde lite av det jag bad dig av ren nyfikenhet!;)

Testade att dra ned kindle appen till min razr, det såg ut som så att jag kom åt typ all engelsk litteratur med mitt amazonkonto, fanns typ "lite" svensk litteratur, du kanske har mer koll på mer vad det är för böcker etc men det var inga problem för mig att använda deras "one click purchase" (för att köpa en bok för 0.00$

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kabeltv:

Någon som vet om den kommer att komma till elgiganten eller media markt?

MediaMarkt Ja, Elgiganten Nej

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredlovebot:

Någon som vet om den kommer finnas i några fysiska butiker den 12e?

Kommer finnas tillgänglig hos: Webhallen, Inet, Alina Systems, MediaMarkt, Siba, Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Vad tråkigt. Så med andra ord finns det bara tillgång till vanliga applikationer? Jag som skulle vilja använda plattan som e-boksläsare.

Går alltid att gå in på en brittisk/amerikansk VPN så kommer man åt Books, Movies

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Vet inte, ladda ned och kolla om du har någon androidenhet nära!

Dock så står det ju tyvärr: * Selection for U.S. users only; selection and price of ebooks and e-periodicals vary by country. i slutet på infon om appen.. :/

*edit*

Gjorde lite av det jag bad dig av ren nyfikenhet!;)

Testade att dra ned kindle appen till min razr, det såg ut som så att jag kom åt typ all engelsk litteratur med mitt amazonkonto, fanns typ "lite" svensk litteratur, du kanske har mer koll på mer vad det är för böcker etc men det var inga problem för mig att använda deras "one click purchase" (för att köpa en bok för 0.00$

Jag har tyvärr ingen Andoid-enhet i närheten. Planerar att Nexus 7 ska bli min första.

Tänkte först skriva här att det lät oroande, men nu när du varit så bussig och provat åt mig behöver jag inte göra det! Tack så mycket. Det låter kalas. Vill använda plattan åt e-boksläsning, och då är det en fördel att man kan ladda ner böcker på den. Amazon verkar ligga långt fram på den marknaden, och att det bara finns mest av engelsk litteratur gör inte mig någonting. Tack ännu en gång för du kollade upp det åt mig, riktigt bussigt.

Nu ska jag gå och skrika lite över faktumet att min månadsbudget kanske inte håller för ett inköp av Nexus 7...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag har tyvärr ingen Andoid-enhet i närheten. Planerar att Nexus 7 ska bli min första.

Tänkte först skriva här att det lät oroande, men nu när du varit så bussig och provat åt mig behöver jag inte göra det! Tack så mycket. Det låter kalas. Vill använda plattan åt e-boksläsning, och då är det en fördel att man kan ladda ner böcker på den. Amazon verkar ligga långt fram på den marknaden, och att det bara finns mest av engelsk litteratur gör inte mig någonting. Tack ännu en gång för du kollade upp det åt mig, riktigt bussigt.

Nu ska jag gå och skrika lite över faktumet att min månadsbudget kanske inte håller för ett inköp av Nexus 7...

Vafalls?! Anpassar du inte din månadsbudget efter det du vill ha?! Själv har jag gett upp godis, läsk och har beräknat på att göra storkock med köttbullar och billig pasta (ica basic!<3) för att ha råd med detta mesiga studentbidrag+lån..

Hursomhelst, dito kanske annars är ett alternativ för mer litteratur på svenska?

Har såklart inte testat det själv men någon annan i detta forum kanske har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Så med den applikationen surfar man omkring och shoppar böcker från Amazons webbsida? Fungerar det smidigt och enkelt även för oss svenskar?

Den låter en inte bara shoppa utan också läsa. Och då kan man byta storlek på texten, läsa svart på vitt/sepia eller vitt på svart och ändra ljusstyrka, och så synkar den med alla andra enheter man har med kindle, så man kan ligga på samma sida i surfplattan, mobilen (Android/iOS/WP), eventuell läsplatta och på datorn. Och så håller den koll på hur många procent av boken man läst så man känner sig duktig också. Allt jag kan önska mig i alla fall. Gamla böcker som upphovsrätten gått ut på är ofta helt gratis också, vilket såklart uppskattas. Svenskar får köpa från amazon.com och det funkar mycket smidigt.

Sen finns ju Barnes and Nobles Nook också, som jag inte testat själv, men som är stor nog att vara ganska bra i alla fall. https://play.google.com/store/apps/details?id=bn.ereader&feat...

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB