Permalänk
Medlem

Fanken också, försökte beställa via MyUS för några dagar sedan, men det sket sig. Google US vägrar nämligen leverera fler Nexus 7:or till MyUS-adresser, då de anser att kvoten är fylld. Gäller även 8 GB-versionen. Rövhål.

Går ju att få tag på från andra ställen än Googles egen shop, men till mycket högre pris. Så pass mycket högre att det absolut inte är värt det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

känner att jag väntar till Sverigesläpp, beroende på Batch så har folk haft problem med glas som släpper från display, mindre bra feature att kunna förvara kreditkort innanför glaset.

DOA möjlighet är ett måste.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

"Någon tjomme" säljer 2st på marknaden, skynda fynda

http://www.sweclockers.com/annons/69578-2x-google-nexus-7-16g...

Permalänk
Skrivet av Slabb^:

"Någon tjomme" säljer 2st på marknaden, skynda fynda

http://www.sweclockers.com/annons/69578-2x-google-nexus-7-16g...

Misstänker att de här kommer flöda över i begagnathandeln någon månad efter svensk premiär. Då folk impulsköper och sedan upptäcker att de inte har användning för dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Det är ingen som hört några nya smaskiga rykten om släppet i Sverige?

inet får in den i september för 2500kr! http://www.bazula.se/Google-Nexus/Google-Nexus-7---8GB.htm?sC... bazula verkar redan ha den.

Själv köpte jag min på blocket.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

inet får in den i september för 2500kr! http://www.bazula.se/Google-Nexus/Google-Nexus-7---8GB.htm?sC... bazula verkar redan ha den.

Själv köpte jag min på blocket.

Perfekt! De har dock inte lagt ut den på hemsidan för bokning, så de kanske inte är helt hundra på det ännu?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv och väntar på min beställning från Bazula. Tänkte först be en amerikansk kompis köpa och skicka över men med min tur så skulle jag väl åka på någon saftig tullavgift ("roligaste" jag fått hittills var ett gräl med någon tullgubbe som tyckte att en begagnad SGI Indigo^2 som skulle slaktas för delar och som inhandlats för runt 500 kronor på den tiden det begav sig var värd flera tusen).

Så, lite dyrare än idealfallet vid egenimport och lär få vänta några dagar till innan jag får den men känner att det är dumt att vänta till september-oktober (lär ju bli en klassisk "paper release" i Sverige som med så mycket annat, en handfull enheter och väntelistor på närmare en månad verkar ju mer eller mindre standard på all elektronik som är det minsta eftertraktad när den väl släpps officiellt i Sverige).

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Perfekt! De har dock inte lagt ut den på hemsidan för bokning, så de kanske inte är helt hundra på det ännu?

De gick ut med det på deras facebook sida, kolla där.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sådär. Nexus 7 skickad från Borderlinx. LÄNGTAR!!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Ni som är sugna på nexus 7 plattan kan alltid beställa den via Bazula.
Väntetiden är ca en månad om jag har förstått det rätt.

http://www.bazula.se/Google-Nexus/Google-Nexus-7---16GB.htm

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Eller så köper man den på ebay från någon säljare i england. Ca 2700 med frakt och den kom fram på under 3 dagar. Klart värd sitt pris måste jag säga.

Permalänk
Skrivet av Sonywalk:

Sådär. Nexus 7 skickad från Borderlinx. LÄNGTAR!!

Tänk på att du måste ha systemspråket på engelska om du köper den från Amerika/England. Annars fungerar inte Google Now.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Tänk på att du måste ha systemspråket på engelska om du köper den från Amerika/England. Annars fungerar inte Google Now.

Fungerar inte ens "korten" alltså?
Inte för att jag tror jag kommer använda Google Now så mycket, men kan lika gärna stå på engelska ^^

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

2350kr inkl frakt för 16gb genom google play > borderlinx > hem. Tog 3 arbetsdagar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av Sonywalk:

Fungerar inte ens "korten" alltså?
Inte för att jag tror jag kommer använda Google Now så mycket, men kan lika gärna stå på engelska ^^

Nej. Inte ens korten.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Har haft min nexus 7 16gb(rootad) i 3 veckor nu.

Kan väl säga att jag är sjukt nöjd, hörde innan till skaran människor som absolut inte hade en aning vad jag skulle ha en surfplatta till.
Men som det ser ut nu, känns det som ett självklart komplement.

Avsaknaden av 3g har absolut inte varit några som helst problem för min del, då jag wifi-hotspotar genom min mobil (galaxy nexus)

Kvalite är absolut 10 av 10
Pris 10 av 10 ( iaf för mig som fick ge 1800 kr med frakt för den)

Nackdel är ju givetvis det låsta minnet, kan förstå att det kommer vara ett större problem för folk som vill fylla plattan med saker. Men för min del har det faktiskt inte varit något problem alls, beror antagligen på att jag varken lyssnar på musik(förutom stream) eller ser på film på plattan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En liten varning till alla som tänkt beställa från Bazula, verkar som att det är en del förseningar med deras leveranser just nu. Fick ett mail idag om att uppskattad leveranstid för min 16GB-modell flyttats fram till någon gång mellan slutet nästa vecka eller början veckan efter.

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem

Fick hem min för några timmar. Lugnt värt varenda öre!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av The_Fatrix:

Har haft min nexus 7 16gb(rootad) i 3 veckor nu.

Kan väl säga att jag är sjukt nöjd, hörde innan till skaran människor som absolut inte hade en aning vad jag skulle ha en surfplatta till.
Men som det ser ut nu, känns det som ett självklart komplement.

Avsaknaden av 3g har absolut inte varit några som helst problem för min del, då jag wifi-hotspotar genom min mobil (galaxy nexus)

Kvalite är absolut 10 av 10
Pris 10 av 10 ( iaf för mig som fick ge 1800 kr med frakt för den)

Nackdel är ju givetvis det låsta minnet, kan förstå att det kommer vara ett större problem för folk som vill fylla plattan med saker. Men för min del har det faktiskt inte varit något problem alls, beror antagligen på att jag varken lyssnar på musik(förutom stream) eller ser på film på plattan.

Nja, kvaliteten på den är långt ifrån 10 av 10, speciellt när skärmen är som den är. Hade skärmen varit bättre så hade jag köpt 10 av 10. När färgerna är fel och helt off. Både svart, vitt och färger lider av för hög gamma. Samt att mörk text på ljus bakgrund blir suddigt, samt att skärmen har ett svagt flimmer.

http://www.youtube.com/watch?v=olHRIvJ5BkI

Jämfört med andra premium tablets så är den inte i närheten av byggkvaliten. Kan dock hålla med om att för det priset så är den bra och 7/8 av 10p vore mer realistiskt. Det är dock bara vad jag har upplevt.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Fick vår 16GB igår från Bazula och är hittills helnöjd Bra komplement till Transformern som ibland är för stor...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Uppskattar om både Bazula och Handtec - köpare kan tala om hur mycket ni fick lägga (inklusive frakt). Pundet har ju sjunkit som en sten senaste månaden vilket borde göra handtec till ett billigt alternativ.

Permalänk
Medlem

2797:- med frakt på Bazula inklusive adapter till laddaren då dom tar in dom ifrån USA...

Visa signatur
Permalänk

Om jag köper min nexus 7a i London då jag ska dit till veckan kommer den vara samma som den som kommer i oktober i Sverige?

Laddare tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mysiskatten:

Om jag köper min nexus 7a i London då jag ska dit till veckan kommer den vara samma som den som kommer i oktober i Sverige?

Laddare tex?

Min är från Storbritannien. Laddaren är en laddare från Storbritannien med deras kontakt. Alltså passar den inte i Sverige. Kan ju bara köpa en adapter.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Sonywalk:

Min är från Storbritannien. Laddaren är en laddare från Storbritannien med deras kontakt. Alltså passar den inte i Sverige. Kan ju bara köpa en adapter.

okej om det är det ända som skiljer så köper jag en.på resan

Tack

Permalänk

Vad kostade den utomlands?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

Och hu funkar det med garantier om man köper utomlands?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Skrivet av CebitZeros:

Och hu funkar det med garantier om man köper utomlands?

kostar 199 pund som är cirka 2100kr för 16 gig där jag ska köpa.
Borde väll vara asus sverige som tar hand om den om den strular.

Permalänk

Har den släppts i tyskland? e nämligen på genom resa där i veckan

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|