Defekt PS3, nån som vet vad problemet är/om det går att fixa

Permalänk

Defekt PS3, nån som vet vad problemet är/om det går att fixa

Hej!

En vän till mej har lyckas komma över en defekt PS3a, det startar upp sen tar det nån sekund och så dör det.
Nån som har en idé vad som är fel eller hur/om det går att fixa??

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Hmm ingen YLOD (Yellow Light Of Death) alltså?

Permalänk
Skrivet av anon15480:

Hmm ingen YLOD (Yellow Light Of Death) alltså?

Ingen aning tyvärr, han har inte ens fått konsolen än! Utan det där är allt vi vet =p

Permalänk
Medlem

När ni får den, köp ny kylpasta och smeta på under kylaren så brukar det vara löst

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av 19KeVVa93:

När ni får den, köp ny kylpasta och smeta på under kylaren så brukar det vara löst

Så det är/bör vara överhettningsproblem helt enkelt?
Kan de eventuellt behövas byta fläkt?

Permalänk
Medlem

Bara om fläkten är sönder....

Googla YLOD fix

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

hej :)

Eller skicka den till mig så lagar ja den åt dig :=)

Permalänk
Medlem

Garanterat Ylod som är problemet med denna konsoll. Beror på överhettning och oftast moderkortet som tar stryk.

Ska gå att värma med värmepistol på vissa utvalda platser för att få det att fungera ett tag till och
finns en massa videos på youtube hur man gör detta.

Sedan är det olika hur länge detta rättar till problemet innan man måste göra om samma procedur igen.

Så för min egen del känns det bara som en lösning för ett stund och blir självklart inte lika bra som
om man skulle byta moderkortet eller köpa ny konsoll.

Men fick ni den gratis så är det väll bra om den fungerar 3-6 mån innan man får göra om det igen.

Hur länge brukar det hålla för ni följt anvisningarna och värmt moderkortet med en värmepistol ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Skrev lite om bakgrunden till det hela, och potentiella sätt att fixa det, i en tidigare tråd om samma grej.

Googla på "PS3 reflowing guide" eller något liknande. Jag utgår från att ni inte vill kosta på en trasig PS3:a ni inte har en aning om vad den blivit utsatt för tidigare en reballing.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

tja

Jag lagade 2 av mina för 1,5 år sedan och dom fungerar än idag. Kanske dock beror på att jag badar moderkorten i flux innan jag värmer. Men men så länge dom funkar är ja nöjd :=)