Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD 990FX chipset till mitt moderkort hjälp.

Permalänk
Avstängd

AMD 990FX chipset till mitt moderkort hjälp.

Hej jag skulle vilja ha senaste nyaste AMD 990FX chipset till mitt moderkort och försöker hitta det på amd.com men då säger det att jag ska ta det ifrån asus och om jag gör det så är det inte den nyaste chipset utan från januari detta året. Någon som vet hur man får tag på nyare ?
Mvh Nicklas

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Skrivet av gamerguy:

Hej jag skulle vilja ha senaste nyaste AMD 990FX chipset till mitt moderkort och försöker hitta det på amd.com men då säger det att jag ska ta det ifrån asus och om jag gör det så är det inte den nyaste chipset utan från januari detta året. Någon som vet hur man får tag på nyare ?
Mvh Nicklas

Är du säker på att där finns nyare än januari versionen då? Jag antar att det är BIOS du letar efter?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

Okej men då är det exakt det jag har, har nyaste bios, ljudet, chipset tack ändå ra

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem

Är det inte AMD Catalyst 12.3 du menar och SB drivers.
Det är dom enda chipset drivers vad jag vet.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Hedersmedlem

Det är samma som till FX 8x0 serien. Varför de inte "döpt" om detta i drivarna vet bar AMD.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)