Power supply surges detected during previous power on, osv.

Permalänk

Power supply surges detected during previous power on, osv.

Power supply surges detected during previous power on ASUS anti-surge was triggered to protect from unstable unit.

Ända sen dag 1 jag hade min dator, så har jag fått detta meddelande ända sen jag startade datorn.
Kan det vara min PSU, mån tro?

Jag kan engelska - men jag vill ändå vara säker.

Vad tycker ni jag ska göra?
Ska jag skicka in den för felsökning?

Jag har kört defualt värden i BIOS och uppdaterat det. Men inget hjälpte...
Dock när jag uppdaterade BIOS en gång har jag för mig jag inte fick meddelandet, men när jag startade upp den nästa gång så... Aa.

Hjälp tack.

Nätagg: Corsair TX 650.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som något nätaggsrelaterat, men det kan ju vara dålig ström från väggen också?! Är nätagget gammalt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Nja, nätagget är ganska så nytt, 3-4 veckor gammalt.

Har dock ström kontakten till datorn i en switch, om det nu så gör en skillnad...

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, även om det är nytt kan det vara fel på det, ett sk måndagsex.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Det är ju sant. ^^

Visa signatur

CITERA för svar!