Permalänk
Medlem

Återvinning av datordelar

Vet någon om kan tjäna lite på att återvinna gamla datordelar eller möjligtvis mobiler någonstans?
Sitter även med två dator skärmar där den ena är en crt skärm och den andra är en VW222U.
Istället för att lämna in allt på en återvinningscentral så att säga.

Permalänk

Miljön tjänar på det.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Miljön tjänar på det.

Jadå absolut, tänkte bara om det fanns något företag som tog in och gav pengar i gengäld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Jadå absolut, tänkte bara om det fanns något företag som tog in och gav pengar i gengäld.

Kolla med kommunen, dom brukar ha en värkstad med SAMMHALL anställda som skrotar datorer, men jag tror att företag får betala för att lämna in skrotet,
Kolla blocket, under köpes.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Kolla med kommunen, dom brukar ha en värkstad med SAMMHALL anställda som skrotar datorer, men jag tror att företag får betala för att lämna in skrotet,
Kolla blocket, under köpes.

Tackar ska kolla in det

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/stockholm/Datorer___IT_utrustning_aven_...
Någon som har erfarenhet eller hört något om företaget?

Permalänk
Skrivet av milan979:

http://www.blocket.se/stockholm/Datorer___IT_utrustning_aven_...
Någon som har erfarenhet eller hört något om företaget?

Dem lär nog inte betala dig något som du inte kan få mer på blocket/tradera etc.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av milan979:

Vet någon om kan tjäna lite på att återvinna gamla datordelar eller möjligtvis mobiler någonstans?
Sitter även med två dator skärmar där den ena är en crt skärm och den andra är en VW222U.
Istället för att lämna in allt på en återvinningscentral så att säga.

Återvinningscentralerna gör faktiskt detta också, då de ofta har speciella containers från tex myrorna etc. Så kolla om din central har detta också.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)