[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Skrivet av rufio:

Dylan Dog: Attraverso lo Specchio eller på engelska Dylan Dog - Through the Looking Glass

Det var rätt. Din tur att lägga upp en ny bild.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ZAX: The Alien hunter?

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseiio:

ZAX: The Alien hunter?

Korrekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ah, nu kom jag på en lite udda kultklassiker
(Jag körde nog bara demot själv dock)

http://1.bp.blogspot.com/-zHaID3iO1Tk/T5bLU465jEI/AAAAAAAAEPY...

Direktlänk till bilden om den inte funkar:
http://1.bp.blogspot.com/-zHaID3iO1Tk/T5bLU465jEI/AAAAAAAAEPY...

Klassisk spel... bra story och roligt att kunna modifiera flygplanen. Funkar dessvärre halvtaskigt på Win7 - menyerna är oläsliga... annars hade jag spelat det dagligen.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

de här är vad jag lira som mest när man var "p12:a" lyckades aldrig klara det, antar att jag var lyckligt ovetande om hur man spela spelet.

Edit: insåg att de var 24h och inte nästa dag >.< var lite trött

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

http://img152.imageshack.us/img152/4940/vilketspel.jpg

de här är vad jag lira som mest som "p12:a" lyckades aldrig klara det, antar att jag var lyckligt ovetande om hur man spela det då.

Lego Rock Raiders

Ny:

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufio:

Lego Rock Raiders

Rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

"A Farewell to Dragons", men jag tror det är från 2009 så det kan ännu inte kallas retro.

Som motvikt lägger jag upp ett urgammalt spel. Jag spelade det för över 20 år sedan, innan man hade så mycket att välja på.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Gissar på Flightmare.

Permalänk
Skrivet av 0LD5K00L:

Gissar på Flightmare.

Du gissade rätt!

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tower Toppler!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Den fulaste versionen av Nebulus jag sett i hela mitt liv (CGA-versionen?)
*edit*
Ah, tvåa... Och spelet hette olika på olika burkar? Hade jag ingen aning om.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den fulaste versionen av Nebulus jag sett i hela mitt liv (CGA-versionen?)
*edit*
Ah, tvåa... Och spelet hette olika på olika burkar? Hade jag ingen aning om.

Då har du inte sett CGA-versionen då detta faktiskt var EGA.
Nebulus heter ju spelet här i Europa men Tower Toppler får väl fungera också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0LD5K00L:

Då har du inte sett CGA-versionen då detta faktiskt var EGA.

My eyes!!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Iron Storm

Ny:

Permalänk
Medlem

Hmm Rufio... Trodde det var Sleepwalker först, men det var inte helt rätt. Visst är det SNES konversionen Eek the cat ?

Om jag har rätt, så har jag inte läge att lägga upp ny bild förrän ikväll. Vem som helst som har en bild på lager får gärna smita emellan

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm Rufio... Trodde det var Sleepwalker först, men det var inte helt rätt. Visst är det SNES konversionen Eek the cat ?

Om jag har rätt, så har jag inte läge att lägga upp ny bild förrän ikväll. Vem som helst som har en bild på lager får gärna smita emellan

Korrekt!

Permalänk
Medlem

Rätt! minns inte mycket av spelet men har kvar fodralet, men om jag förstår det rätt fick de dålig kritik.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Nu kör vi old-school

Länk direkt till bilden: http://www.arcade-history.com/images/game/2596_1.png

Hint: gammalt arkadspel. (ganska uppenbart tips kanske?? )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ataris Gran Trak 10?

Edit: Nej vänta! Det ser ju mer ut att vara Sprint 2.

Permalänk
Medlem

Snyggt redigerat! Sprint 2 är det!

Gran Trak var single player mot klockan. Spelet innehåller inte ens en microprocessor enligt wikipedia
...
Gran track tror jag var det första arkadspel jag lirade... Där snackar vi nostalig! Skulle banne mig vilja ha det, eller nån av sprintvarianterna hemma!

Varför inte en Sprint 8?
http://www.youtube.com/watch?v=Zq2XmAaI028

Förlåt för off-topic! 0LD5K00L:s tur!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nice cocktail-kabb! Hade inte haft något emot att ha en sådan stående.
Centipede är en klar favorit bland Ataris arkadspel dock.

Här kommer en ny bild:

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0LD5K00L:

Nice cocktail-kabb! Hade inte haft något emot att ha en sådan stående.
Centipede är en klar favorit bland Ataris arkadspel dock.

Här kommer en ny bild:
http://i1094.photobucket.com/albums/i458/0LD5K00L/Random%20du...

Rick Dangerous

Ny:

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufio:

Rick Dangerous

Rätt!

Permalänk

Är det Septerra Core?

Jag lägger upp en ny bild senare ikväll.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Visst finns detta på Windows med? Kom ut som gratis spel för några år sen? Jag har iaf letat sönder rm,ig efter det och vet någon vad win versionen heter så är jag er evigt tacksam typ

Citerar mig själv och hoppas någon har koll på vad windows versionen av detta spelet heter. Kom ut för kanske öum 8-10år sen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Citerar mig själv och hoppas någon har koll på vad windows versionen av detta spelet heter. Kom ut för kanske öum 8-10år sen.

Windows klon på Bank Panic?
Tänker du på Westbang kanske?
http://www.300ad.com/westbang.php

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.