[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam:

Need for Speed: Most Wanted är rätt svar! Originalet såklart och inte den nyare "remake" varianten.

Den ikoniska bilen från både omslaget och flera huvuddelar av storyn är säkert bekant för många:

https://i.gyazo.com/b4fc0f02784c1d8e66c39ccfd0dec05a.jpg

Din tur!

Haha kul att ca 1000h Nfs har gjort att man kommer ihåg en skylt 😂 hade dem på PS 2 iaf. Återkommer med bidrag

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Okej här kommer en riktigt pärla

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Okej här kommer en riktigt pärla<Uppladdad bildlänk>

Får mig att tänka på Little Nightmares (som jag köpte för länge sen på nån rea men aldrig kommit mig för att spela) men det spelet är väl för nytt för den här tråden?

(*edit* OM det visar sig jag har rätt trots allt, så får nån gärna ta över - kommer ha dåligt med möjlighet att posta ny bild imorgon!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Får mig att tänka på Little Nightmares (som jag köpte för länge sen på nån rea men aldrig kommit mig för att spela) men det spelet är väl för nytt för den här tråden?

(*edit* OM det visar sig jag har rätt trots allt, så får nån gärna ta över - kommer ha dåligt med möjlighet att posta ny bild imorgon!)

Va fasen det stämmer!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Va fasen det stämmer!

Inte ett tio år gammalt spel än dock.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Inte ett tio år gammalt spel än dock.

👼
Hade missat den regeln men starka 6 år iaf... Snart 7

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Swedishchef_90:

👼
Hade missat den regeln men starka 6 år iaf... Snart 7

Riktigt bra spel faktiskt, måste nog spela igenom det någon gång. Inte så mycket för skräckspel i vuxen ålder och något med hur detta spel hanterar de där stora monstren var riktigt tilltalande på gott och ont. Fick lite småsug efter spelet, inser jag nu, efter att ha spelat Bramble: The Mountain King nyligen. Nu kopplar jag sammanhanget även om dessa i det stora hela inte är jättelika.

Och inser precis att jag tipsade om ett relativt nysläppt spel i retro-tråden.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

(*edit* OM det visar sig jag har rätt trots allt, så får nån gärna ta över - kommer ha dåligt med möjlighet att posta ny bild imorgon!)

Då kommer jag med en ny som många borde kunna känna igen:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Då kommer jag med en ny som många borde kunna känna igen:
<Uppladdad bildlänk>

Tänker Hotel Mario men det är kanske fel. Inte den bana jag brukar se på bild.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Tänker Hotel Mario men det är kanske fel. Inte den bana jag brukar se på bild.

Visst är det det! Snyggt jobbat!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Visst är det det! Snyggt jobbat!

Gött! Tyckte nästan det såg lite väl snyggt ut för att vara så gammalt men var ju på CD trots allt.

Då kommer ett som jag hittade när jag röjde i farsans gamla hus! Har säkert varit med tidigare men älskade det som barn.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Gött! Tyckte nästan det såg lite väl snyggt ut för att vara så gammalt men var ju på CD trots allt.

Då kommer ett som jag hittade när jag röjde i farsans gamla hus! Har säkert varit med tidigare men älskade det som barn.

https://i.ytimg.com/vi/sPseUvYLdm8/hqdefault.jpg

Detta spelade jag också en massa på min C64 när jag var liten. Jag älskade musiken av Ben Daglish. Spelet heter Hades Nebula.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Detta spelade jag också en massa på min C64 när jag var liten. Jag älskade musiken av Ben Daglish. Spelet heter Hades Nebula.

Yes! Det var inte riktigt lika bra som Terra Cresta (vilket det var relativt likt) men vi hade det på diskett och spelade det massor minns jag.

Omslaget var riktigt snyggt! (Ser nu en väldigt fin X-wing-kopia där)

Din tur!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Då är mitt nya bidrag här:

Jag kommer nog vara upptagen från och med imorgon då jag kommer nog behöva jobba från morgon till sent på kvällen så eventuellt kan jag inte svara förrän sent om en gissning är korrekt eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Då är mitt nya bidrag här:
<Uppladdad bildlänk>
Jag kommer nog vara upptagen från och med imorgon då jag kommer nog behöva jobba från morgon till sent på kvällen så eventuellt kan jag inte svara förrän sent om en gissning är korrekt eller ej.

Det ser väldigt bekant ut av någon anledning.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Då är mitt nya bidrag här:
<Uppladdad bildlänk>
Jag kommer nog vara upptagen från och med imorgon då jag kommer nog behöva jobba från morgon till sent på kvällen så eventuellt kan jag inte svara förrän sent om en gissning är korrekt eller ej.

Chansar på Broken Sword 5, Serpent's Curse även om jag inte riktigt tror på det själv.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Skyflyer:

Då är mitt nya bidrag här:
<Uppladdad bildlänk>
Jag kommer nog vara upptagen från och med imorgon då jag kommer nog behöva jobba från morgon till sent på kvällen så eventuellt kan jag inte svara förrän sent om en gissning är korrekt eller ej.

Bilden känns bekant och gissar halvt vilt på Runaway: A Twist of Fate som jag förvisso spelat men inte minns något av idag. Minns mest första spelet, A Road Adventure även om jag fick klura på spelseriens namn. Dream of a turtle har jag inte spelat och tunnelbanor är en bit från djungeln.

Känner mig inte säker men magkänslan säger Runaway: A Twist of Fate. Borde nog oavsett lägga till runaway serien i "spela om" listan.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Chansar på Broken Sword 5, Serpent's Curse även om jag inte riktigt tror på det själv.

Bra svar men tyvärr fel. Genren är korrekt.

Skrivet av anders190:

Bilden känns bekant och gissar halvt vilt på Runaway: A Twist of Fate som jag förvisso spelat men inte minns något av idag. Minns mest första spelet, A Road Adventure även om jag fick klura på spelseriens namn. Dream of a turtle har jag inte spelat och tunnelbanor är en bit från djungeln.

Känner mig inte säker men magkänslan säger Runaway: A Twist of Fate. Borde nog oavsett lägga till runaway serien i "spela om" listan.

Också ett bra svar men tyvärr också fel. Väldigt nära, ditt svar har en koppling till rätt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Bra svar men tyvärr fel. Genren är korrekt.

Också ett bra svar men tyvärr också fel. Väldigt nära, ditt svar har en koppling till rätt spel.

Har det något att göra med en låt av The Beatles?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Har det något att göra med en låt av The Beatles?

Ja

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Skyflyer:

Tog en titt på vilka spel studion ligger bakom och Yesterday ser ut att kunna matcha.

För en stund var jag oroad över att det skulle kunna finnas ett spel med titeln Twist and shout.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Tog en titt på vilka spel studion ligger bakom och Yesterday ser ut att kunna matcha.

För en stund var jag oroad över att det skulle kunna finnas ett spel med titeln Twist and shout.

Korrekt! Yesterday är namnet.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Skyflyer:

Korrekt! Yesterday är namnet.

Nice!

Då kör vi på denna:

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Någon ledtråd?

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Det där måste vara story of thor.......för snyggt för att vara mega drive versionen som jag ägde så måste vara 2an.
Men huvudkaraktären går inte att ta fel på.

Hette Beyond Oasis i usa har jag för mig

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Nimafor:

Det där måste vara story of thor.......för snyggt för att vara mega drive versionen som jag ägde så måste vara 2an.
Men huvudkaraktären går inte att ta fel på.

Hette Beyond Oasis i usa har jag för mig

Korrekt! Mycket riktigt uppföljaren till Saturn.

Din tur.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Nu så äntligen har jag kommit på ett spel som jag ville ha men hade inte pengarna för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Nu så äntligen har jag kommit på ett spel som jag ville ha men hade inte pengarna för.

<Uppladdad bildlänk>

Mage: The Dark Age?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Mage: The Dark Age?

Nope

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Nu så äntligen har jag kommit på ett spel som jag ville ha men hade inte pengarna för.

<Uppladdad bildlänk>

Chansar på Pandemonium

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W