konverterare med hög bitrate

Permalänk

konverterare med hög bitrate

jo det är så jag letar efter en konverterare som har högre bitrate än 20 000 kb/s då jag tycker att kvalitèn på videorna inte blir så bra som jag vill, använder just nu Winavi All-In-One-Converter men den buggar väldigt ofta. om bildkvalitén inte bara innebär bitrate isf vad mer kan jag ändra förutom upplösning för bättre kvalitet??

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Kolla in Doom9:s forum, de bör ha all information du letar efter i ett gäng olika trådar.

Angående en bitrate på 20,000kb/s, det är väldigt högt och ger en långfilm på över 20GB. Jag är ej särskilt erfaren av ämnet, men de första tipsen jag kan komma på är att först och främst se till att källan är av hög kvalitet samt att du kan koda till 10-bits färginformation istället för 8-bit som var standard häromåret. Här kan du hämta den 10-bitsversionen av x264: http://x264.nl/

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Skrivet av buchno:

Kolla in Doom9:s forum, de bör ha all information du letar efter i ett gäng olika trådar.

Angående en bitrate på 20,000kb/s, det är väldigt högt och ger en långfilm på över 20GB. Jag är ej särskilt erfaren av ämnet, men de första tipsen jag kan komma på är att först och främst se till att källan är av hög kvalitet samt att du kan koda till 10-bits färginformation istället för 8-bit som var standard häromåret. Här kan du hämta den 10-bitsversionen av x264: http://x264.nl/

det jag konverterar är fraps inspelningar där bildkvalitén är nästan som när jag spelar där filerna ligger på 2GB, när jag har konverterat så är bildkvalitén väldigt pixlig jämfört med originalet och storleken är inte större än 100MB.
Tack för länken

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Skrivet av born_in_fire:

jo det är så jag letar efter en konverterare som har högre bitrate än 20 000 kb/s då jag tycker att kvalitèn på videorna inte blir så bra som jag vill, använder just nu Winavi All-In-One-Converter men den buggar väldigt ofta. om bildkvalitén inte bara innebär bitrate isf vad mer kan jag ändra förutom upplösning för bättre kvalitet??

Om du inte hittar en konverter kan du kanske använda ett video redigerings program och helt enkelt dra in klippen och rendra i valfri kvalité/format...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Även om bitraten såklart är viktigt är det viktigaste ändå vilket codec du använder. I vilket skede gör du komprimering, när du är helt färdig med videon (Alltså när du är redo att ladda upp på youtube eller vad du nu vill göra) eller innan du börjar redigera?

Om det är när du är helt färdig rekomenderar jag att du kör h264, och då räcker en bitrate på 8000-10000 mer än väl för en 1080-film.

Programmet du har valt har jag aldrig hört talas om, det låter inte superproffsigt.

Jag jobbar själv med sånt här och använder personligen oftast Quicktime Pro när jag ska komprimera enstaka klipp. Vill du ha fristående program rekomenderar jag Mpeg Streamclip eller handbrake.